הטרדה מינית במקום העבודה – דווקא נשים בעמדות כוח חשופות יותר

הטרדה מינית במקום העבודה – דווקא נשים בעמדות כוח חשופות יותר

מחקר חדש קובע: שוטרות, מפקחות ושאר נשים במקצועות 'גבריים' ובעמדות כוח בשוק העבודה צפויות להטרדה מינית בשיעור של 138% יותר משאר הנשים

שיתוף
הטרדה מינית בעבודה

הטרדה מינית בעבודה

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת מיין בארה"ב מראה שדווקא נשים בעמדות כוח ו/או במקצועות 'גבריים' חשופות יותר להטרדה מינית.

אם חשבתם עד היום שעובדות במקצועות 'נשיים' כמו מזכירות, אחיות ומטפלות, אלה שנראות ומתלבשות בצורה 'נשית' מובהקת, הן הקורבן הקלאסי להטרדה מינית, תוצאותיו של מחקר חדש מוכיחות שטעיתם.

פרופסור איימי בלקסטון מאוניברסיטת מיין ערכה מחקר חדש בשיתוף עם שתי סוציולוגיות מאוניברסיטת מינסוטה, במטרה לקבל תמונה ברורה יותר על הטרדה מינית במקום העבודה ולנסות לבנות את הפרופיל של האישה/העובדת שסיכויה להיקלע למקרה של הטרדה מינית במקום העבודה הם הגבוהים ביותר.

הנחת הייסוד הרווחת בקרב הציבור הרחב וגם בקרב גורמים באקדמיה הייתה שאותן נשים שבריריות, עדינות, בעלות חזות נאה ו/או המתלבשות בצורה חושפנית או לחילופין נשים שעובדות במקצועות 'נשיים' כמו מזכירה ועוזרות אישיות – הן הקורבן הקלאסי.

[adrotate banner="66"]

מהמחק, בו השתתפו 1,010 נשים עובדות שחוו הטרדה מינית במקום העבודה, עולה כי נשים בעמדות ניהול / פיקוח (supervisors) ונשים במקצועות עיסוק 'גבריים' (כגון שוטרות) היו חשופות להטרדה מינית בשיעור של 138% יותר משאר הנשים. בנוסף, מנהלות / מפקחות / שוטרות חוו הטרדה מינית חוזרת בתדירות גבוהה יותר ב-73% ביחס לשאר הנשים.

נתון מדאיג נוסף שעולה מהמחקר הוא שהנטייה להטריד נשים בעמדות כוח היא גדולה יותר שכן נשים 'חזקות' אינן מדווחות על כך כפי שמדווחות שאר הנשים כך שאפשר להטריד אותן מבלי לחשוש (או לחשוש פחות) מהתוצאות.

הטרדה מינית במקום העבודה: זה לא קשור למין זה קשור לשליטה
פרופ' איימי בלקסטון: "נשים בעמדות כוח הן בעלות הסיכוי הגבוה ביותר להפוך לקורבן להטרדה מינית. הערות על רקע מיני נתפסות כדרך 'להעמיד אישה במקומה' ולהראות לאישה שהיא 'בשר' ולא בת שווים. המחקר הזה מחזק את התאוריה ארוכת השנים שהטרדה מינית לא נובעת מדחף מיני אלא מצורך בשליטה וכי הטרדה מינית היא כלי להשפיל נשים, לדחוק אותן לפינה, למנוע מהן להתקדם ולהצליח ולהתנקם בהן על כך שהצליחו."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה