לא רק ארוחות חינם

לא רק ארוחות חינם

הטבות לעובדים יכולות להיות מקוריות ויצירתיות הרבה יותר מאשר אוכל בחינם או תלושי הנחה

שיתוף
הטבות לעובדים

הטבות לעובדים

ארוחות צהריים על חשבון החברה זה נחמד, אבל כמה חברות בעולם בחרו בהטבות מקוריות לעובדים הרבה יותר. מרי לורנץ מחברת careerbuilder אספה כמה הטבות עם מעוף. קראו וקבלו השראה.

• שירותי קונסיירג' – החברות SC Johnson ו- USAAמציעות לעובדיהן שירותי קונסיירג' במקום העבודה. הקונייסרג' עוזר להם לטפל בסידורים כמו משלוח חבילות דואר, שליחת פרחים, תדלוק, איסוף תרופות על פי מרשם ושינוע מצרכים.

• משקאות על חשבון הבית. טוב, זה קל במיוחד כאשר המשקאות מיוצרים ממש בבית. העובדים של מבשלת הבירה New Belgium Brewing בקולורדו בארצות הברית מורשים לשתות בירה אחת בכל משמרת (אחרי הסגירה) ולקחת הביתה פעם בשבוע מארז של 12 בקבוקים. לורנץ טוענת שלא רק במבשלה – אלכוהול חופשי הפך למגמה שתופסת תאוצה במקום העבודה. על פי מאמר שהתפרסם ביוני ב-Wall Street Journal, ככל ששעות העבודה מתארכות אל תוך הערב, כך גם מתגברת זרימת האלכוהול. מי אמר מד מן ולא קיבל? בניגוד להטבות האחרות שברשימה, לא בטוח שזאת מומלצת.

• פעוטונים במקום העבודה. איזה הורה לא ישמח לפעוטון בחינם? בחברות Discovery Communications ו-Yum (שבבעלותה KFC וטאקו בל), הן דוגמאות לעוד ועוד חברות שמפעילות פעוטונים בחינם. לא כולל יאהו, שם מוקם פעוטון פרטי לילד של המנכ"ל מריסה מאייר.

• תספורת במקום העבודה. תספורות הן חלק מההטבות הלא שגרתיות שמוצעות לעובדי גוגל, אבל על פי לורנץ נראה שמעסיקים נוספים אימצו את הרעיון.

• חדרי נמנום. בהאפינגטון פוסט וב- Nationwide Planning Associatesהוקמו חדרי נמנום שבהם העובדים יכולים לנוח ולהתרענן באמצע יום העבודה.

• חדרי משחקים. אלה יכולים להיות חדרים מצוידים בשולחנות כדורגל ומשחקי וידיאו, או אפילו אולם כדורת שמיועד לשעות שלאחר העבודה, כמו זה שהוקם בחברת SeatGeek . חברות הבינו שכדאי לעודד את העובדים לשחק זה עם זה כי המשחק המשותף מגביר את התפוקה ומחזק את הקשרים בצוותים.

• סביבה ידידותית לבעלי חיים. יותר ויותר חברות בארצות הברית מאפשרות לעובדים להביא איתם כלבים למקום העבודה, אבל ארגונים כמו חברת התוכנה The Nerdery לקחו את המחווה צעד אחד קדימה ובכל יום שלישי הם מקיימים מה שמכונה Puppy Fight Club. זה לא נורא כמו שזה נשמע – להפך. ב- Fight Club הכלבים מגיעים בלוויית הבעלים שלהם לאולם הרצאות ומשחקים ביחד. יש בחברה 20 עד 30 עובדים שמגיעים לעבודה עם הכלבים שלהם ולטענתם זהו אמצעי יעיל להבאת העובדים שעובדים בבית בחזרה אל המשרד, זאת בנוסף לאפקט החיובי הידוע שיש לחיות מחמד (וילדים) על האווירה במקום העבודה.

• האקאתון (Hack-a-thons). חברות מגוגל ואפל דרך פינטרסט ואחרות מארגנות באופן קבוע את המפגשים האלה שבהם מתכנתים מתקבצים לעבוד יחד. ההאקתונים מעודדים יצירתיות ותחושת הישג, מקרבים את אנשי הצוות זה לזה ולא פחות חשוב – פעמים רבות נולדים בהם רעיונות עסקיים חדשים. זוהי הטבה מהסוג שכולם נהנים ממנו.

בואו לשמוע עוד על מגמות עולמיות במשאבי אנוש – בכנס GlobalHR. לחצו כאן לפרטים 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה