שיתוף

חקרים טבעו את המושג 'Telepressure', המתאר הלחץ להגיב לדוא"ל, מסרונים והודעות קוליות במהירות האפשרית כדי להיראות מחוברים ותגובתיים.

עומס דואר אלקטרוני הוא משהו שרובנו כנראה חוו. יותר מדי אימיילים יכול להיות בעייתי מפני שאנו עשויים להשקיע יותר מדי זמן במענה להם, במקום לבצע עבודה ממשית. אך בעיה נוספת שמביאה איתה הטכנולוגיה כמו הדוא"ל, היא הלחץ העצום להגיב במהירות, גם כאשר ההודעה אינה מצריכה תגובה מהירה. לחץ זה יכול להזיק לעובדים בדרכים רבות ושונות, ולערער את היתרונות שהאימייל היה אמור לספק.

מהו Telepressure?

פסיכולוגים מציעים מונחים שונים לתיאור רעיונות או התנהגות. לפעמים הרעיונות הללו מעורפלים וקשים להבנה, ולפעמים כולנו מהנהנים ביודעין כי חווינו את זה בעצמנו. המונח Telepressure מוגדר כלחץ ודחף להגיב במהירות לפניות באימיילים, בהודעות טקסט, והודעות קוליות. זה מספיק גרוע כאשר תיבת הדואר הנכנס שלנו מוצפת בהודעות, אך יותר גרוע הוא לנסות לענות בזמן אמת לכמה שיותר הודעות – הדבר עשוי לגרום לתוצאות מזיקות.

תחושת הלחץ וההכרח להגיב להודעות אלו במהירות, מייצרת לחץ וסטרט ובנוסף, מקצצת מזמנם של העובדים להשלים משימות חשובות – דבר שגורר אחריו סטרס נוסף.

הארגונים מציבים נורמות לגבי תגובות לאימיילים הן מקולגות ומנהלים והן מלקוחות. ארגונים מייצרים נורמה לעובדים לגבי נאותות של זמן תגובה בדוא"ל. לדוגמה: מנהל שבתגובתו באימייל לעובד מוסיף הערה כגון "מצטער על זמן התגובה האיטי", יכול לתקשר את המסר כי הודעות דוא"ל באמת מצריכות תגובה מהירה, ללא קשר לתוכנן.

גורם משפיע נוסף הוא הטכנולוגיה המתקדמת (כגון התראה לשולח האימייל שהאימייל שלו נקרא), שגורם לעובדים להרגיש שהם חייבים לעשות יותר עבודה ממה שהם יכולים. קל לראות כיצד זה יכול להוביל ללחץ הקשור לתגובה בדוא"ל.

הגורם המשפיע השלישי הוא מצפוניות עצמית ציבורית. משמעות הדבר היא כי אנשים מרגישים צורך להגיב על הודעות דוא"ל במהירות, כדי יכולים לחזק את הדימוי הציבורי שלהם כאדם שעובד תמיד.

הלחץ שנובע מ Telepressure נמצא כגורם לשחיקה פיזית ונפשית, להיעדרויות מהעבודה בשל מחלה וסטרס, ובמרוצת הזמן לבעיות בריאותיות.

מה ניתן לעשות?

בשל התפשטות הדואר האלקטרוני בחברה שלנו, מנהיגים ארגוניים צריכים להבין את התוצאות המזיקות שהדבר עלול לגרום. אימייל אמור להפוך את העבודה לקלה יותר, אך ההשפעות המזיקות של Telepressure עשוי להשפיע לרעה על העובדים, ובכך להשפיע לרעה על כל הארגון.

חשוב שכחלק ממדיניות משאבי אנוש יהיה זיהוי לעומס יתר של הדואר האלקטרוני על העובדים, ומגבלה מוצהרת לזמני התגובה ולמספר האימיילים שמומלץ להשיב עליהם מדי יום. בנוסף, חשוב לאסור על מענה לאימיילים במהלך שעות מסוימות בשבוע (לדוגמה לאחר עבודה, בשבתות וכד'). מנהיגים ארגוניים מסוגלים לקבוע נורמות לגבי כללי התנהגות דוא"ל וזמני תגובה, זה יוביל לפחות telepressure ולתוצאות חיוביות יותר עבור העובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה