הדקו את החגורות : ברוכים הבאים לעתיד של תעשיית הגיוס

הדקו את החגורות : ברוכים הבאים לעתיד של תעשיית הגיוס

כיום, עם טכנולוגיה חדשה ומתקדמת, תכניות מיתוג ושיווק ופוטנציאל הגיוס ברשתות החברתיות, האופן בו אנשים מחפשים עבודה השתנה לחלוטין

שיתוף
תכנון כוח אדם

תכנון כוח אדם

חשבו על כך, האם כאשר הגשתם מועמדות לעבודה הראשונה שלכם, המגייס שלח לכם הודעת טקסט עם עדכון? האם שלחתם את קורות החיים הראשונים שלכם דרך הטלפון? סביר שלא, גם אם אתם ממש צעירים. מחפשי עבודה ומגייסים היו עדים לשינויים עמוקים אפילו בשנים האחרונות.

חברות גיוס, סוכנים חיצוניים ומגייסים בחברות עצמן, צריכים להגיב למגמות גיוס חדשות במהירות, כדי שלא לפספס את הרכבת. לדוגמה, אם קם עמוד פייסבוק חדש לחיפוש משרות בתחום מסוים והוא משותף במהירות, זה המקום בו המגייסים יוכלו למצוא מועמדים טובים. אם לא ידעו על העמוד, החברות המתחרות יתפסו במהירות את הכישרונות המובלים.

מהו אם כך, העתיד הקרוב של עולם הגיוס?

מיקוד נישה

מודל עתידי קרוב תחום הגיוס עוסק במיקוד נישה. עם כל כך הרבה מועמדים בבריכת הכישרונות, זה עשוי להיות מאתגר עבור מגייסים למצוא את המועמד המתאים באופן מושלם לתפקיד. ללא מנגנון מיקוד נישה, מגייסים באופן שגרתי יאלצו להתמודד עם מאות קורות חיים ועשרות ראיונות עבודה, וגם שם עשויים לפספס את המועמד הטוב ביותר. המסגרת המקצועית, המקומית והמגוונת של ברשת מאפשרת למעסיקים להתמקד אוטומטית במועמדים באופן סלקטיבי, באמצעות מודעות גיוס עם מילות מפתח מדויקות, ופרסום מודעות אלו לפי קהל היעד. הפרסום בפייסבוק למשל, מאפשר ליצור קמפיין מודעות פרסום מפולח לקהל יעד ספציפי – אנשים בטווח גילאים מסוים, שלמדו לתואר מסוים, שעובדים בחברות ספציפיות בתעשייה, וכן הלאה.

הכל בדיגיטל

כאשר רשתות חברתיות כגון: LinkedIn ויישומי עבודה מקוונים החלו את דרכם בהתחלה, מגייסים השתמשו בהם כדי להגיע למועמדים אך כל הקשר לאחר מכן, נעשה באמצעות הטלפון ובמפגש פנים אל פנים בראיונות עבודה. כיום, כמעט 90% מתהליך הגיוס מבוצע באופן דיגיטלי והצפי הוא שבעתיד התהליך יבצוע 100% בדיגיטל.
מחיפוש המועמד, דרך קבלת קורות החיים, ועד לראיון, אנחנו מתקדמים לקראת מודל גיוס דיגיטלי. קורות החיים יוסרו בהדרגה ואפליקציות להגשת מועמדות למשרה ע"פ קריטריונים וטפסים, ימלאו את מקומם. בנוסף, כלים חדשניים במדיה חברתית, במערכות ביג דאטה, וטכנולוגיות נוספות יספקו תובנות אדירות למגייסים שיסייעו להם בתהליכי הגיוס.
פרופילים דיגיטליים יכולים לספק תובנות הרבה יותר מדויקות מועמד גיוס מועמד בדרכים המסורתיות. זה מה שצפוי לנו בעתיד הקרוב.

תהליך הגשת מועמדות קל ומהיר

מחפשי העבודה כיום, כבר מבינים את הערך של קלות הגיוס וחיזוק חווית המועמד, ככלי למשיכת מועמדים. מועמדים טובים זוכים להזדמנויות עבודה בכל מקום, ואם פניה למעסיק מסוים לוקחת יותר מדי זמן או מקשה מדי בהגשת הבקשה, הם יעברו במהירות למעסיק הבא.
עבור המעסיקים, הכל מבוסס על מקסום חווית המועמד במהלך תהליך המיון לעבודה, ואין לוותר על כך.
עתיד הגיוס נקשר גם לטכנולוגיות מתקדמות ומהירות להגשת מועמדות והתעדכנות בתהליך הבקשה.

מותג המעסיק כנקודת מפתח

מועמדים מנוסים יעריכו את מותגי המעסיק בטרם יפנו עם בקשת עבודה, בדומה לאופן שבו הם מעריכים את מותגי הצרכנים בעת הקנייה. המועמדים יחקרו יותר ויותר על החברות המגייסות בעתיד, ככל שהרשת מאפשרת להם זאת עם הפצצה של מידע.

אתרי האינטרנט של החברה הם מקור מצוין לגיוס כישרונות והאתרים הללו יהפכו למתקדמים ואינטראקטיביים יותר ויותר, עם הזמן.

אתר הקריירה העתידי יתוכנן היטב כך שיספק תמונת מותג מלוכדת המשקפת את המשימה, החזון והערכים של החברה, בשילוב תיאורי עבודה מפורטים ויישום מקוון. כך המועמדים יוכלו לדעת די בקלות אם מעוניינים ומתאימים לעבוד בחברה המבוקשת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה