שיתוף

ארגונים רבים בארה"ב ובאירופה גילו כבר לפני לא מעט שנים את עוצמתו של בלוג חברה. מדובר בבלוג השייך לחברה, שמתפרסמים בו פוסטים (כתבות) המתארים את הטכנולוגיה של החברה או את התועלת שבמוצרים שלה, את העסקאות שהחברה חתמה עליהם, וכל יתרון אחר שיש לחברה על פני חברות אחרות.  

מחלקות השיווק של חברות מכל הגדלים, ומכל תחומי העיסוק הבינו כבר מזמן את כוחו של בלוג חברה בכל הקשור לשיווק ומכירות מוצרי החברה, על ידי הגדלת הנוכחות הדיגיטלית של החברה.

בנושא זה – בדומה לנושא גיוס הטלנטים – מה שטוב למחלקות השיווק, הינו טוב ובר תועלת עבור מחלקות משאבי האנוש.

במילים אחרות, כפי שאפשר למשוך אל החברה לקוחות באמצעות בלוג חברה, ניתן למשוך אליה את הטלנטים המבוקשים ביותר באמצעות בלוג שמתפרסמים בו פוסטים המכוונים למטרה זו.

יש חברות בארה"ב שהחלו לפני כמה שנים להקים בלוגים יעודיים (נפרדים מהבלוג השיווקי) לנושא גיוס עובדים, בעוד שחברות אחרות הוסיפו מדור משאבי אנוש, או מדור קריירה, לבלוגים הקיימים שלהם.

בשני המקרים, בלוג משאבי האנוש נועד למשוך אל החברה את הטובים והמוכשרים שבטלנטים. בלוג יעודי שכזה, כמו גם מדור הקריירה שבבלוג הכללי, משמשים כלי לבידול החברה בקרב מועמדים פוטנציאלים, והגדלת החשיפה שלה לטלנטים שהינם מועמדים פוטנציאלים.

בארץ עדיין פחות נהוג להקים בלוג חברה. באתרי החברות יש אמנם מדור קריירה, אבל זהו דף שמציג רק את המשרות הפתוחות עם רשימת דרישות התפקיד.

בכל הנוגע לתכנים שאמורים למשוך טלנטים אל החברה, רוב החברות בארץ מתמקדות עדיין בכתבות יזומות בכלי התקשורת על כל סוגיהם.

לסוג זה של פרסום יש כמה חסרונות לעומת בלוג חברה: ראשית, החברה תלויה בכלי התקשורת שמפרסם את הכתבה, לגבי תזמון הפרסום ופעמים רבות גם לגבי הנוסח והתוכן עצמו.

שנית, כתבות כאלה לא מספקות את הנוכחות הדיגיטלית הדרושה לחברה. הן חד פעמיות, כלומר, מתפרסמות באופן חד פעמי – אחת לתקופה לא קצרה.

בלוג חברה, לעומת זאת, מספק נוכחות דיגיטלית משמעותית, בין השאר, הודות לעובדה שניתן לפרסם בו פוסט (כתבה) פעם או פעמיים בשבוע, בקביעות.

החיסרון השלישי הוא בנושא העלויות: פרסום כתבה בכלי התקשורת מתבצע בדרך כלל בעזרת משרד יחסי ציבור, שגובה תמורת השירות, מחירים לא נמוכים.

פוסטים בבלוג חברה יכולים להתבצע על ידי עובדי החברה. ניתן לבקש מעובדים בכירים לכתוב פוסטים מקצועיים. אבל ניתן, בנוסף, למנות את אחד מאנשי הפרסום והשיווק בחברה לתפקיד האחראי על כל נושא הנוכחות הדיגיטלית בארגון, לרבות רשתות חברתיות וכתיבת פוסטים בבלוג החברה.

כדי שפרויקט כזה יוכל להצליח, עדיף ליצור לצורך כך משרה בפני עצמה, ולא כתוספת עבודה לאנשי השיווק.

חסרון רביעי שכרוך בשיטה של כתבות בכלי התקשורת כדרך למשוך טלנטים, נעוץ בכך שמכתבה שמתפרסמת בכלי תקשורת,  לא ניתן להפנות את המעוניינים במשרה לטופס הגשת המועמדות של החברה. 

כך שגם אם מועמד מצויין, שיכול להתאים מאוד לחברה, קרא או צפה בכתבה שפורסמה בכלי התקשורת, והיא גרמה לו לרצות להצטרף לחברה, כל עוד אין לו אפשרות להגיע אל טופס הגשת המועמדות בהקשה על לינק בתוך הכתבה, פוחת מאוד הסיכוי שהוא יחפש באופן יזום את אתר החברה ולאחר מכן יחפש בו את הדף להגשת מועמדות.

בשורה התחתונה, לאור העובדה שארגונים רבים מתקשים לגייס טלנטים בעלי מיומנויות יחודיות, כדאי לשקול את הרעיון של הגדלת הנוכחות הדיגיטלית של הארגון על ידי בלוג חברה, שיש בו מדור שנועד למשוך טלנטים לארגון (ולא רק לקוחות).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה