גיוס עובדים מחצית שנת 2012: עליה של 24% בביקוש לאנשי ומנהלי מרקום

גיוס עובדים מחצית שנת 2012: עליה של 24% בביקוש לאנשי ומנהלי מרקום

בשנה האחרונה נולד תפקיד חדש: ניהול קמפיין בפייסבוק. כמו כן נרשמה בחצי השנה הראשונה של 2012 עליה של 15%בביקוש לתפקידי שיווק ומכירות בהייטק

שיתוף
גיוס עובדים - סיכום מחצית 2012

עלייה של 24% בביקוש לאנשי ומנהלי מרקום נרשמה בחצי השנה הראשונה של שנת 2012. מגמת עלייה בביקוש לאנשי שיווק ומכירות בחברות הייטק החלה כבר בשנת 2011, והשנה היא עלתה ב-15% נוספים. השנה נמשכה מגמת עלייה בגיוס אנשי קידום אתרים (SEO/SEM/PPC), אנשי Affiliate, מנהלי קהילות אינטרנטיות ואנשי מרקום. כך עולה מניתוח נתוני גיוסי העובדים של חברת Jobinfo.

תפקיד המרקום (Marketing Communications) הוא ניהול כל סוגי התקשורת השיווקית של הארגון והובלתם תחת קו אחיד: ניהול תוכן אתר החברה, ארגון השתתפות בכנסים, הפקת עלונים וחומרי עזר לצוות המכירות, אחריות על נראות ומיתוג התכנים היוצאים מן הארגון, אחריות על פעילות החברה ברשתות החברתיות ועוד. בתפקיד ניהולי איש המרקום עובד לצד סמנכ"ל השיווק והנו בהחלטות אסטרטגיות.  

בתקופות של האטה כלכלית או משבר, לעתים חברות מצמצמות את תפקידי המרקום והשיווק וחברות מתמקדות במכירות, על מנת להגדיל את ההכנסות ולהגיל את כמות הלקוחות ואת תפוצת החברה. הצמצום מתבטא במיזוג תפקיד מנהל השיווק עם תפקיד המרקום. בעקבות החדירה לשווקים חדשים והחזרת תקציבים לפעילות אסטרטגית ארוכת טווח למחלקות השיווק – כיום שוב חלה העלייה בביקוש לתפקידים אלה.

בעבר דרישה בסיסית למשרות אלה היתה אנגלית ברמת שפת אם. כיום, בהמשך לעבודה מול מקורות חדשים, נדרשת גם ידיעת שפות נוספות והן מהוות יתרון. שינוי נוסף מהשנה האחרונה היא הדרישה לרקע בכתיבת בלוגים, מאחר שחלק ניכר מהעבודה היא האחריות על תוכן האתר, מענה בפורומים ולעתים ניהול פורומים מקצועיים וניהול קבוצות ברשתות חברתיות.

תפקיד חדש שנולד בשנה האחרונה הוא "מנהל קמפיין בפייסבוק". הובלת קמפיינים, ניהול קבוצות ואופטימזציה בפייסבוק הוא תפקיד שנדרש לחברות, בעוד שעד לאחרונה שירות זה ניתן לחברות על ידי ספקים חיצוניים. החברות דורשות כיום ניסיון של שנתיים בתפקיד, והשכר המוצע עומד כיום על-20 אלף שקלים ומעלה.    

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה