הגרסה הנשית להתפטרות

הגרסה הנשית להתפטרות

עובדים וגם מנהלים עוזבים מקום עבודה בגלל שכר ותנאים, קידום ועניין מקצועי. נשים כמגזר, עוזבות בגלל סיבות נוספות...

שיתוף
פיטורים
פיטורים

האם כיום, במאה ה-21, נשים שונות מגברים? האם מנהלות שונות ממנהלים? האם הנשים הן ממאדים והגברים מנוגה כאשר מדובר על מניעים להתפטרות ממקום עבודה? מסתבר שכן.

שימור נשים בדרגות ניהול הוא אתגר לא פשוט עבור מנהלי משאבי אנוש בארגון, כך עולה מתוך סקר עובדות חדש, בו השתתפו למעלה מ-300 מנהלות בכירות בשוק העבודה האוסטרלי.

מתוך הסקר, שתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש HC Online, עולה ש-23% עזבו את העבודה בארגון בגלל 'תרבות ארגונית' לא הולמת, ערכים שליליים וסביבת עבודה 'מרעילה'. פחות מ-1% ציינו את השכר על כל מרכיביו כעילה לפיטורין.

מהסקר עוד עולה נתון מפתיעה והוא שלמעלה מ-68% מהמשתתפות בו משתכרות כיום פחות מכפי שהשתכרו בעבר, קרי לא רק שהשכר לא היה גורם מקדם החלטה להתפטר – נשים מוכנות לרדת במדרגות השכר בשביל להשתחרר מסביבת עבודה 'מרעילה'. שני שליש מאותן נשים שירדו בשכר ציינו כי הן לא היו שוקלות לחזור לתפקידן הקודם למרות הירידה בהכנסה (שבאה לידי ביטוי בירידה באיכות החיים).

וונדי קר, עורכת ומנתחת הסקר מסכם את תוצאותיו: "לנשים נמאס מתרבות עבודה קלוקלת, מערכים פסולים או העדר ערכים… הן מרגישות שהן לא יכולות להיות חלק מהארגון ושאינן מסוגלות עוד להעמיד פנים וללכת בטלם – to walk the walk. הן משנות את סדר העדיפויות בשלב מסוים ומציבות את הערכים שלהן מעל ליתרונות הכלכליים שהארגון מציע."
 

להלן כמה נימוקים להחלטה לקום ולעזוב את הארגון המתגמל, כפי שנאמרו מאת המנהלות שהשתתפו בסקר:

"הערכים שהרכיבו את התרבות הארגונית בחברה בה עבדתי לא היו כלולים בערכים שמרכיבים את ה'אני מאמין שלי'"   
"הרגשתי שאני מבזבזת זמן ואנרגיה על מאבקים פוליטיים חסרי תועלת במקום לעשות את העבודה שלי"
"התעייפתי מהמלחמות. הן התישו אותי. בשלב מסוים נמאס לי מכל הרעל סביבי"

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה