רוצים לגייס את העובדים הטכנולוגיים הטובים ביותר? חישבו טכנולוגית

רוצים לגייס את העובדים הטכנולוגיים הטובים ביותר? חישבו טכנולוגית

עובדים טכנולוגיים הם המצרך הנדרש ביותר כיום. כדי לגייס את העובדים הטכנולוגים הטובים ביותר בתחומם, עליכם לאמץ את כללי האצבע הבאים

שיתוף
טכנולוגיה וגיוס עובדים

טכנולוגיה וגיוס עובדים

בשוק עבודה שעובד סביב השעון כדי לפתח טכנולוגיה שתנהל אותו ותכתיב לו קצב חיים וסגנון חיים, חברות טכנולוגיות נלחמות על העובדים הטכנולוגיים הטובים ביותר. אנחנו אולי יכולים להתפשר על אנשי אדמיניסטרציה, אנשי שכר, או אנשי תפעול… הארגון יעבוד (גם אם לא בצורה מיטבית) אם נתפשר על פונקציה זו או אחרת אבל כשמדובר על איוש משרה טכנולוגית – יש מקום רק לטובים ביותר.

אתר משאבי אנוש HR Voice מציע לכם את כללי המפתח לגיוס עובדים טכנולוגיים מצוינים:

  • טכנולוגים מצוינים אוהבים לעבוד עם טכנולוגים מצוינים! זה עניין של ביצה ותרנגולת שכן אנשי מחשבים מבריקים רוצים לעבוד עם אנשי מחשבים מצוינים. הטובים באמת לא פוחדים לעבוד עם כישרונות ואף עם שמות גדולים. הם לא פוחדים להיות נחותים ביחס לטובים ו/או שהם מסוגלים לזהות את הפוטנציאל שכרוך בלעבוד עם "גאון מחשבים". יהיה להם ממי ללמוד ואז הם יתקדמו מהר יותר בחיים. לכן, כאשר מנהלים הליך גיוס של אנשים טכנולוגיים, צריך לבדוק שאכן הצוותים שלכם הם לא פחות ממצוינים ושאתם מצליחים לשדר למועמד שלפניכם שהוא עומד להצטרף ל"נבחרת הטכנולוגית המנצחת!".
     
  • טכנולוגיים אוהבים טכנולוגיה! זה לא סוד, אנשים שעוסקים בתחום הטכנולוגיה הם המכורים הגדולים ביותר לשירותים ומוצרים טכנולוגיים. הם רוצים להשתלב בארגון שפתוח לטכנולוגיה ואף מוביל ומחדש וזה מתחיל מהמחשבים והסמרטפונים שהחברה מציעה לעובדים, דרך מסכי הפלזמה ושאר העזרים במשרד ועד מכונת הקפה המתוחכמת. הכול צריך לשדר קידמה, טכנולוגיה, חדשנות, פריצה, נועזות… אז אם אתם יושבים עם מועמד בחדר ישיבות, אל תגיעו עם מסמך קורות החיים שלו, עט וקלסר.. התייצבו מולו עם הטאבלט או הלפטופ מהדגם החדיש ביותר.
     
  • טכנולוגיים אוהבים לפתור בעיות גדולות ולהתמודד עם אתגרים גדולים! הם חושבים בגדול! הם לא רוצים להיות חלק מצוות שעושה משהוא… הם לא רוצים לתמוך בתהליכים או לפתור בעיות קטנות ותקלות שצצות מדי פעם… הם רוצים לדעת שהם באים להתמודד עם אתגר עצום! לפתור בעיה גדולה! לקחת חלק בשינוי! אל תפחדו "להפחיד" את המועמד בריאיון העבודה שכן הטכנולוגים הטובים ביותר לעולם לא ירגישו under qualified. שום דבר לא גדול עליהם. הם בטוחים שהם יכולים להצליח ורוצים את ההזדמנות להצליח בגדול!
     
  • טכנולוגיים אוהבים לעשות דברים חשובים! גם כשהם עובדים בארגון השייך למגזר הפרטי, הם עדיין רוצים וצריכים להרגיש שהם עובדים למען מטרה. את המטרה הזו צריך להציג להם באחת האופנים הבאות: 1. החברה מפתחת תוכנה חדשה שתסייע לבתי חולים לעבד נתונים של צילומי ריאות או צילומי מוח ו/או בצורה מדויקת יותר וזה יעלה את אחוזי הדיוק בזיהוי המחלה ויבטיח וטיפול מהיר בחולה, ב-13%. 2 יותר. 2. הארגון מפתח תוכנה שהשימוש בה יאפשר לאנשים במדינות עולם שלישי זכות שווה להשתלב בעבודות גלובליות מעבר לים, להיות מועסקים מרחוק, ולקדם את מעמדם ואת המדינה הנחשלת שממנה הם באים. 3. הארגון תורם 6% מהרווחים שלו לארגון שמחזיר לקהילה (לדוגמה ארגון שפועל לשילוב אנשים עם מוגבלויות, מלחמה במחלה חשוכת מרפה או ארגון ירוק כלשהו).
     
  • טכנולוגים שונאים אדמיניסטרציה ותהליכים פורמליים, לשם הפורמליות או מכורך ההרגל. אנשים טכנולוגיים לא אוהבים לבזבז זמן, נייר, דיו… הם לא אוהבים לראות תהליכים ארוכים, מסורבלים ולא אפקטיביים סביבם ובוודאי שלא יסכימו לקחת חלק בתהליכים לא אפקטיביים שכאלו. העובד הטכנולוגי מוכן שתציגו לו שאלון / מבחן מקדים בתנאי שזה ישלח אליו במייל, בפורמט שמאפשר מילוי המסמך בצורה מהירה וידידותית, כשהוא צופה בהישגים שלו (בזמן אמת) ומקבל מיד את הפידבק. המועד הזה רוצה לדעת: מדוע מזמנים אותו, האם יש לכך סיבה (לדוגמה כדי שיוכל להתרשם מסביבת העבודה לדוגמה) ואז הוא יגיע. הוא יסכים למלא טופס אם יסבירו לו שזהו טופס שנשלח למשרדי ההנהלה בחו"ל… הוא לא יסכים לחתום על טופס שמבקש ממנו לפרט "שוב" את קורות החיים, לאחר ששלח לכם טופס, רק כי "זה הנוהל". הוא לא יסכים להגיע פעמיים לאותו משרד, לריאיון נוסף אחד אחרי השני, רק כי "זה התהליך". הוא צריך את ההסבר, את הרציונל… והוא צריך להשתכנע שכל מה שהוא נדרש לעשות הוא אכן הכרחי, נכון וחכם.

לסיכום, העובדים הטכנולוגיים, ולא רק הצעירים גם המבוגרים ביניהם, הם אנשים מאוד לוגיים, רציונליים שרואים את השיטה, את הכלים, את המערכים.. בצורה אחרת. הם שיפוטיים יותר כלפי הארגון וכלפי תהליך הגיוס, כי הם רואים את שני אלה מבעד לעדשות הטכנולוגיה שלהם. כיום, כשהארגונים רודפים אחרי טאלנטים טכנולוגיים ולא להיפך, זה הזמן לבחון את עצמכם דרך ראי הטכנולוגיה: איך נראה הארגון? איך נראה תהליך הגיוס שלכם? איך אתם כמגייסים נראים בעיני "גאון המחשבים" שמולכם?

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה