גיוס עובדים בפריפריה – מבוא

גיוס עובדים בפריפריה – מבוא

מצד אחד יש הרבה מחפשי עבודה בפריפריה. מצד שני, אין ים של קורות חיים. מצד אחד לא צריך לנהל מסכת שלמה של תהליכי מיון וסינון, מצד שני, לא קל למצוא מועמדים בעלי ידע ספציפי

שיתוף
כפר

גיוס עובדים בפריפריה

עבור מגייסי העובדים במרכז הארץ החיים קשים וקלים כאחד. הם מתרכזים בעובדה כי ים של משרות וים של מועמדים ממתינים להם. כמובן שכאן טמונים החסרונות והיתרונות. מצד אחד, רק תבחרו משלל קורות החיים הממלאים את התיקייה במחשב. מצד שני, ככל שמספר קורות החיים גדול יותר, יתכן שכך הסיכוי למצוא במהירות וביעילות מועמד מתאים קטנה יותר. בהמשך לזה, עבודת סינון קורות החיים היא בוודאות מורכבת וארוכה יותר.

בפריפריה הגאוגרפית קשה וגם לא קשה למצוא עובדים מתאימים. מצד אחד, מאחר שאין היצע גדול של מקומות עבודה יש הרבה מועמדים פוטנציאליים. מצד שני, לא תמיד היצע המועמדים תואם את דרישות המשרה, במיוחד אם נדרשת התמקצעות, ידע וניסיון ספציפיים.

כיום ישנם שלל ערוצים וכלים לגיוס עובדים. כאשר מדובר בפריפריה, מומלץ לשים דגש על הנקודות הבאות:

באים יש תקציב, מומלץ להיעזר בחברות השמה וכוח אדם, ובהתאם לצורכי המשרה בחברות השמה המתמחות בתחומים מסוימים. היתרון של החברות הוא היותן בעלות מאגר מועמדים נרחב, והיותן מוקד עליה לרגל של מועמדים מכל התחומים.

מומלץ לפנות לערוצי גיוס "מקומיים", כגון מועצות מקומיות, מתנסים, מקומונים, ולוחות מודעות. בעיקר כאשר מדובר באזורים ויישובים מרוחקים, עולה הצורך בהזדהות, אותה התושב יכול למצוא במקומונים המיועדים להם ואף ברדיו האזורי. כיום גם חברות גדולות במרכז הארץ קוראות למועמדים באמצעות ג'ינגלים ברדיו, בעיקר כאשר מדובר בארגונים ארציים ומוכרים.

חלוקת פלאיירים, חבר מביא חבר. שני כלים אלה מופיעים יחד באותו הסעיף מאחר שביישוב קטן, בו בדרך כלל כולם מכירים את כולם, ניתן להגיע למועמדים על ידי שמועות המתפשטות ביישוב.

כניסה לפורומים המפעילים גולשים מאזורים גאוגרפיים מסוימים. ניתן להיכנס, ופשוט לפנות לגולשים בשאלה האם הם מחפשים עבודה או מכירים אדם המחפש.

עוברים לפריפריה

בתחומים מסוימים בהם יש קושי בגיוס עובדים לאזור הפריפריאלי, נעשית פניה לעובדים מהמרכז שמוכנים לגמוע מרחקים, ובמקרים מסוימים אף להעתיק את מגוריהם. כמובן יש לכך יתרונות וחסרונות: מדובר בעלויות גבוהות של תשלום נסיעות לעובד או מתן רכב צמוד מטעם החברה.
רמת המחויבות הן של העובד כלפי החברה והן של החברה כלפי העובד היא גבוהה מאוד. אם עובד החליט ולאחר תהליך ארוך העתיק את מקום מגוריו, הוא יהיה מחויב למקום העבודה ולא יוותר עליו בקלות במיוחד כאשר מדובר בעובד נשוי ועם ילדים. כמובן מדובר ביתרון גדול, בעולם כל כך דינמי וחסר יציבות תעסוקתית. אולם, על שני הצדדים לקחת בחשבון את כובד האחריות הטמונה בצעד הדרמטי הזה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

2 תגובות

השאר תגובה