גיוס בזק: 5 צעדים שיזרזו לכם את תהליך הגיוס

גיוס בזק: 5 צעדים שיזרזו לכם את תהליך הגיוס

איך תגייסו את העובד המתאים במינימום זמן? 5 צעדים מעשיים יעזרו לכם לחסוך זמן, משאבים וגם כסף בתהליך הגיוס המפרך.

שיתוף
תהליך גיוס עובדים

"לפני כשנתיים, מנהל הייצור שלנו עזב בהתראה של שבוע", מספר אמיר, סמנכ"ל בחברת ייצור גדולה. "אמנם יש תפקידים שקל לגייס אותם בהתראה של שבוע, אבל גיוס לתפקיד כל כך מרכזי ובעל משקל בארגון לוקח הרבה זמן. לצערי, ועל אף שלא חסרו מועמדים רלוונטיים, בין התעסקות בגיוסים קודמים לתפקידים אחרים ושאר מטלות שאני מבצע (שהרי גיוס הוא רק חלק מהמטלות שלי), גיוס זה התארך והתארך. את המנהל החדש הצלחתי לאתר רק לאחר כחודשיים, בהן החברה הפסידה לא מעט כסף על כל יום בו התפקיד לא אויש – הפסד שעדיין כואב לנו בכיס (ולי באגו)."

אל תתפסו לא מוכנים: היכונו לגיוס מהרגע להרגע

בתקופה כלכלית לא פשוטה כמו זו, אף חברה לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד כסף שלא לצורך. וזה בדיוק מה שקורה כאשר עובדים עוזבים בהתראה של מעכשיו לעכשיו – לא אירוע נדיר בימינו. ייתכן גם והחלטתם לפטר עובד בהתראה מיידית. בשני המקרים, חשוב מאוד שתהיו ערוכים לבצע תהליך גיוס זריז, אך גם איכותי וארוך טווח.

הנה 5 דברים שיחישו את תהליך הגיוס:

הגדירו בבירור את התפקיד

בהיעדר הגדרת תפקיד ברורה, ממוקדת ונכונה – יפנו אליכם מועמדים לא מתאימים רבים. לכן, כדאי שתבינו מה בדיוק אתם מחפשים: האם תקופת ניסיון מינימאלית? השכלה או התמחות מסוימים? יכולות מעשיות ו/או תכונות מחייבות?

יידעו את העובדים הקיימים שאתם מחפשים

לפרסום מודעה יש כוח לרב. אבל כדאי גם לנצל משאבים קיימים (וחינמיים) שברשותכם ולהשתמש בכוח העובדים הקיים להשגת המטרה, שכן ייתכן ודווקא הם מכירים מישהו מתאים. גם אם לא – הם יכולים לפרסם זאת באופן ויראלי – ולמשוך מועמדים לא צפויים.

בררו בקפדנות יתרה את המרואיינים שלכם

כאשר מגיע שלב זימון המועמדים – זמנו רק את אלו שעומדים בדרישות ההכרח שהגדרתם בסעיף הראשון. זמנו מועמדים עם אוריינטציה לאופי התפקיד – אך גם שמרו על ראש פתוח ואל תפסלו מועמדים שרירותית.

אל תוותרו על הראיון הטלפוני!

גילוי מידע שחיוני למשרה רק במהלך הראיון הפרונטאלי מטיל צל כבד על המקצועיות שלכם ועל מקצועיות החברה אותה אתם מייצגים. בנוסף, הסיטואציה מבזבזת זמן גם לכם וגם למועמד. כדאי לברר את כל מה שניתן עוד בשלב הטלפון, כדי להימנע מלהגיע למצב כזה.

בקשו המלצות מהמועמדים מבעוד מועד

מגייסים רבים בוחרים לבדוק את ההמלצות בשלב בו נותרו להם שניים שלושה מועמדים סופיים. עדיף לבצע משימה זו עוד לפני שלב הראיון הטלפוני – זאת על מנת לחסוך בזמן ובמשאבים במידה וההמלצות לא ישביעו את רצונכם.


לוח דרושים AllJobsמאמר זה נכתב ע"י צוות מערכת אתר הדרושים AllJobs לטובת קהילת הגיוס של פורטל משאבי האנוש ומבוסס על ידע ונתונים ממקורות חיצוניים ופנימיים הנאספים ע"י AllJobs.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה