כשחבר מביא חבר פוגשת את הרשתות החברתיות

כשחבר מביא חבר פוגשת את הרשתות החברתיות

בכנס הגיוס השנתי יציג ברק שפירא, סמנכ"ל מוצר בחברת ZAO, פתרון לייעול תוכנית חבר מביא חבר

שיתוף
חבר מביא חבר

חבר מביא חבר

קיים קונצזוס בשוק הגיוס ששיטת חבר מביא חבר היא שיטת הגיוס האיכותית והמשתלמת ביותר. הסטטיסטיקה מראה שאלו המועמדים שנשארים הכי הרבה זמן בחברה, מתפקדים יותר טוב, ושיחס המועמדים/ראיונות לגיוסים הוא הטוב ביותר. אבל תפעול תוכנית חבר מביא חבר היציבה לאורך זמן היא משימה לא פשוטה כלל. במרבית המקרים חברות שולחות לעובדים, אחת לתקופה, אימייל המזכיר להם כי יש משרות פתוחות בחברה, וכי אם יש להם חבר רלוונטי הם מוזמנים להעביר את קורות החיים שלו ולזכות בתגמול. הבעיה בכך היא שאין זה מתפקידם או בהכשרתם של עובדים להיות מגייסים, לרוב העובדים אין מצבור מועמדים מוכן מראש, ואין להם מושג מה לעשות על מנת להצליח בתכנית. בד"כ הדבר מסתכם בכך, כשאחוז ההשתתפות של העובדים הוא נמוך ואינו משקף את הפוטנציאל האמיתי של חבר מביא חבר. אפשר לעשות הרבה הרבה יותר!

ברק שפירא, סמנכ"ל מוצר בחברת ZAO, ירצה בכנס הגיוס השנתי על חשיבות שילוב רשתות חברתיות בתוכנית חבר מביא חבר והפוטנציאל העצום הגלום בקשרים החברתיים של העובדים שלנו. בהרצאתו יציג ברק בניה נכונה של תוכנית חבר מביא חבר, בהתמקדות בשימוש ברשתות חברתיות להצלחתה.

בהרצאה יסביר וידגים ברק שיטות לקידום השתתפות העובדים ורתימת הרשתות החברתיות והקשרים שלהם לטובת מאמצי הגיוס בחברה. ישנם אלפי מועמדים עם זיקה לארגון בהישג ידכם, ולעובד ממוצע יכולת לחשוף המשרות לכ-900 חברים. שילוב רשתות חברתיות בתוכנית חבר מביא חבר מאפשר למועמדים הללו גישה למשרות ומזמין אותם להתמודד. לעובדים היכולת למתג את החברה כארגון איתן ומזמין לעודד מועמדים פסיביים להתמודד על משרות, ולראיה אנו רואים שבחברות הנחשבות למותגים ידועים ומצליחים השתתפות העובדים בתוכנית חבר מביא חבר גדולה מהממוצע.

Zao היא פלטפורמה לניהול תוכנית חבר מביא חבר וגיוס ברשתות חברתיות. הפלטפורמה מספקת לעובדים כלי המאפשר להם להיות פעילים ולהשתתף בגיוס העובדים בארגון באופן קבוע על ידי הפעלת פרסומי משרות אוטומטיים מתוזמנים ו-smart matching המאתר את המועמדים המתאימים ביותר מבין כל חבריו של העובד.

הרעיון המרכזי ב-Zao הוא להקל על העובדים להשתתף בתוכנית החבר מביא חבר, במשרד בבית ובמובייל ולאפשר הרחבת התוכנית לממליצים ממעגלים נוספים שאינם בהכרח עובדי החברה, כמו למשל עובדים לשעבר וחברים של עובדים. הפלטפורמה גם מאפשרת תגמול ממליצים שאינם עובדי החברה ובכך מאפשרת לעובדים להזמין את החברים שלהם להשתתף בתוכנית חבר-מביא-חבר נושאת פרסים ולהפנות חברים מדרגה שניה למשרות בחברה.

למעשה העובד משתף עם חבריו הזמנה לתוכנית סגורה נושאת פרסים כך שתמיד נחמד להזמין עוד חברים והשליטה היא בידיהם של העובדים. הדבר מעלה את המוטיבציה של העובדים לשתף וזהו ערך חשוב. המערכת כוללת גם המלצה על חברים. בלחיצת כפתור יכול עובד יכול להמליץ על חברו ולצרף גם המלצה בכתב.

אחת הבעיות בתוכניות חבר-מביא-חבר היא אחוז הצלחות נמוך יחסית והזמן הארוך שלוקח עד לתגמול גיוס מוצלח. בעזרת גיימיפיקציה (משחוק) של התוכנית ניתן לתגמל עובדים גם על השתתפות ולא רק על הצלחת הגיוס (קליטה של העובד לארגון והישארותו במשך שלושה חודשים לפחות כתנאי לקבלת פרס). הגיימיפיקציה מתגמלת באופן אוטומטי את השתתפות העובד הן על סמך מאמץ אך בעיקר על איכות המועמדים שהוא מפנהבהתאם לשיתופים שלו ברשתות, אחר הצפייה של חבריו במשרות, אחר סטטוס הגיוס של המועמדים שהפנה ועוד. כל הפעולות האלה מנוקדות ומדורגות בפני כל העובדים, כאשר פעולות המשקפות איכות מזכות במספר הנקודות הגבוה ביותר. המעקב מאפשר לחברה לתגמל עובדים גם באמצעות הערכה ולא רק בפרסים. לדוגמא, מייל תודה לעובדים המובילים בטבלה מגורם בכיר בחברה, המראה הערכה על השתתפות העובד בתוכנית, בהחלט יביא לעלייה משמעותית באחוזי ההשתתפות של העובדים.  

בואו לשמוע את הרצאתו של ברק שפירא ושל מומחי גיוס נוספים בכנס הגיוס השנתי. לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה