בתום 37 שנה: מנכ"ל כי"ל עקיבא מוזס ביקש לפרוש מתפקידו

בתום 37 שנה: מנכ"ל כי"ל עקיבא מוזס ביקש לפרוש מתפקידו

מוזס מכהן כמנכ"ל ב-13 השנים האחרונות. הוא ימשיך בתפקידו עד שיימצא לו מחליף. יו"ר כי"ל: "מגדולי המנהלים שהיו אי פעם"

שיתוף

פרישה נוספת באחת מהחברות הגדולות במשק הישראלי: מנכ"ל כימיקלים לישראל (כי"ל) עקיבא מוזס, הודיע על רצונו לפרוש מתפקידו בתום 13 שנים בתפקיד ו-37 שנה בחברה.

"ההחלטה לסיים את התפקיד התגבשה אצלי בחודשים האחרונים", אמר מוזס בסוף השבוע. "אני חושב שזה אך נכון שלאחר שנים כה רבות בתפקיד הבכיר ביותר בחברה, אעביר את האחריות למנהל אחר. זו דרכו של עולם וכך צריך להיות".

עם זאת, מוזס לא הציב תאריך יעד לעזיבתו, וזאת לדבריו כדי לאפשר לדירקטוריון החברה "זמן ראוי לאתר, לבחור ולהכניס לתפקיד בצורה מסודרת את המחליף". כך או אחרת, מאז הודיע על פרישתו קיבל מוזס כמה הצעות להשתלב במסגרת קבוצת החברה לישראל או קבוצת עופר (בעלות השליטה בכי"ל) לאחר סיום תפקידו אך טרם החליט בנדון.

את דרכו המקצועית בכי"ל החל מוזס ב-1975 ככלכלן צעיר בחברת פוספטים בנגב, ומאז התברג בהדרגה מעלה, כאשר מילא מגוון תפקידים בכל הרמות.

יו"ר כי"ל ומנכ"ל החברה לישראל, ניר גלעד, הביע צער על צעדו של המנכ"ל: "קיבלנו בצער את בקשתו של עקיבא מוזס לסיים את תפקידו כמנכ"ל כיל. עידן עופר ואני עשינו כל שביכולתנו לשכנע את עקיבא להמשיך בכהונתו. אמיר אלשטיין, יו"ר החברה לישראל ואני, מודים לעקיבא על השירות המסור ועל ההישגים המופלאים אליהם הגיעה כיל במשך השנים בהן הוא ניהל אותה. עקיבא מוזס הוא מגדולי המנהלים שהיו אי פעם בישראל. כיל זכתה שאיש בשיעור קומתו וכישוריו ינהל אותה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה