בעיות בעבודה מרחוק

בעיות בעבודה מרחוק

הפופולריות של אפשרויות העבודה מרחוק הולכת וגוברת עד למצב שהיום מועמדים מסוימים יוותרו על משרה שאינה מאפשרת עבודה מהבית

שיתוף
הטבת עבודה מרחוק

הטבת עבודה מרחוק

היתרונות עבור המעסיקים אף הם ברורים – פחות הוצאות על עובד במשרד, כך שהמצב ברובו נחשב ל- Win-Win עבור שני הצדדים.

נתונים סטטיסטיים מראים כי כמעט רבע מהעובדים האמריקאים עובדים כיום מחוץ למשרד לפחות חלק מהזמן, ואותה מגמה תופסת תאוצה גם באיחוד האירופי. הסדרי עבודה מרחוק מצריכים יישומים תומכים והמנהלים וגם העובדים צריכים ללמוד כלים חדשים לאינטראקציה כדי להצליח בעבודה מבלי להיפגש מידי יום. כשלא עובדים בצורה נכונה ומשותפת, מתחילות לצוץ בעיות.

להלן חלק מהבעיות הללו והדרכים לפתור אותן:

עובד הרפאים

עובדי הרפאים הם אלו שאתה אף פעם לא מצליח להשיג אותם כשאתה זקוק להם. כשהם עובדים מרחוק זו הופכת להיות בעיה רצינית. על מנת לפתור את הבעיה הזו יש להשריש תהליכי עבודה כתובים בל יעברו:

קבעו מועד יומי לשיחה לגביי משימות ושאילת שאלות.

התקינו מערכת ניהול משימות שתשב בענן, דרכה העובד יוכל לעדכן בקצב ההתקדמות והעבודה שלו ואתם תוכלו להתעדכן דרך המערכת.

קבעו שיחה עם העובד לגביי הנוכחות ההכרחית שלו, במידה ושתי השיטות הקודמות לא מיושמות.

העובד הזמין תמיד

הניגוד המוחלט של עובד הרפאים הוא העובד הזמין תמיד, שאף הוא לא מצב בריא לאף אחד מהצדדים. עובד שנמצא כל היום מול מסך המחשב, הטלפון, המיילים ומחובר לעבודה ללא הפסקה וכמעט ללא מנוחה, ישחק מהר בהרבה מעובדים שיודעים לעצור ולנוח. על מנת לטפל בכך:

קבעו זמני עבודה מוגדרים בשעות היום.

בדקו שהעובד אכן מתנתק מהמערכת ומהמיילים בשעות הערב המאוחרות ואינו ממשיך לעבוד.

הקפידו להחמיא ולציין את התרשמותכם מעבודתו הטובה של העובד.

העובד המוסח בקלות

העובד המוסח בקלות יתקשה אף יותר להתעלם מהסחות, כאשר הוא עובד מהבית. אם אתם מבחינים שהעובד אינו עומד במשימות היומיות שלו, קבעו איתו שיחה ונסו להבין יחד כיצד ניתן לעזור לו להתעלם מהסחות הדעת. ייתכן ובשעות בהן הילדים שלו חוזרים הביתה מבית הספר, עליו לצאת להפסקת צהריים ולשוב לאחר שהילדים רגועים ועסוקים בשלהם. ייתכן והעובד המוסח בקלות זקוק לאמצעים טכנולוגיים להגברת יכולת הריכוז שלו, כגון אזניות להנמכת רעשים מבחוץ, אפליקציות חכמות לעידוד עמידה בזמנים, וכד'. עליכם לבדוק כל הזמן אם יש שיפור בעמידה בזמנים ולהוקיר אותו על כל שיפור ושיפור.

העובד שאינו מסור

העובד שאינו מסור לא יגלה אכפתיות כלפי העבודה שלו. הוא לא יתעניין בנעשה במשרד כאשר הוא עובד מרחוק, לא יעמוד בזמני המשימות ויפגין אדישות מתסכלת.

לפעמים העובדים הללו פשוט זקוקים לדחיפה קלה, ייתכן והם עצמם מתוסכלים כיוון שלא רואים אפשרות קידום קריירה. דברו עם העובד שאינו מסור לגביי אפשרויות הקריירה שלו ובקשו ממנו להפגין מסירות גבוהה יותר על מנת שתוכלו לקדם אותו בהמשך, במידה ותיתכן אפשרות. יישמו תכנית תמריצים ותגמולים עבור העובד האדיש, שיגדילו את מידת המוטיבציה שלו לעבודה ואם שום דבר לא עוזר, קחו אותו לשיחה והסבירו לו שלא תוכלו להמשיך לעבוד איתו כך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה