שיתוף

פיתוח ארגוני הוא אחד מעמודי התווך של יכולתו של כל ארגון להתקדם ולהתפתח. השאלה הגדולה היא תמיד איך ליישם את הפיתוח הארגוני בפועל, למרות כל המכשולים בדרך.

מסתבר שיש דברים מוחשיים שחברות יכולות לבצע כדי לשפר את סיכויי ההצלחה של הארגון. מומחים בארה"ב מסכימים, כי כמו כל דבר אחר בניהול עסקים, שיפור ביצועים הוא תהליך מתמשך.

עם זאת, הם אומרים שיש צעדים שכל חברה יכולה לנקוט בטווח הקצר יותר כדי להשיג הישגים מצטברים.

המומחים מציינים, כי חשוב שלהנהלה הבכירה של החברה יהיה מודל שיכול לזהות ולהצביע על המשתנים הקריטיים המגדירים את הדברים שהם צריכים לדאוג להם כשהם מנסחים תוכנית פיתוח.

ברגע שמנהלים פשוט 'מוסרים את הכדור', כלומר מעבירים את ביצוע הפעולה, לעובדים ונותנים להם לרוץ איתו, זו לא תוכנית ביצוע. שיטה זו לא תביא תוצאות.

אין ספק שהתוצאות העסקיות של הארגון הן בסופו של דבר המדדים החשובים ביותר לאמידת הצלחתו של העסק.

אבל יש מדדים נוספים שמסייעים להנהלה הבכירה להעריך לא רק את הביצועים הכספיים, אלא גם באיזו מידה מצליחה תוכנית הפיתוח הארגוני.

לדוגמה, כאשר חברה מסויימת שמספקת שירות ללקוחות סופיים הבינה, כי המהירות בה היא חודרת לשוק חדש דורשת להגדיל את מספר נציגי שירות הלקוחות בהתאם, המנהלים הבכירים החלו לעקוב מקרוב אחר ההתקדמות והמהירות של הוספת נציגים באיזורים מסויימים בהם זה נדרש.

עם זאת, מזהירים המומחים, כי חשוב מאוד לבחור מדדים שיוכלו להשתנות בהתאם לשינויים בתנאי השוק.

הבעיה היא שיש מחלקות, כמו למשל משאבי אנוש, שלא תמיד ניתן לכמת את הביצועים שלהן, כלומר לא תמיד ניתן לתת לכך ערכים מספריים מדוייקים מבחינת היקף ההשקעה.

לכן, ממליצים המומחים, שכדי לאמוד את יעילות עבודתה של מחלקות אלה יש לשאול את ה'לקוחות' של אותה מחלקה (במרה של משאבי האנוש הלקוחות הם העובדים) איזה שינוי הם היו רוצים שיתבצע, בסוגים מסויימים של משימות. לפעמים, התשובות יובילו להגברת היעילות והפרודוקטיביות של אותן מחלקות.

בעיה אחרת בנוגע לפיתוח הארגוני היא, שלפעמים אוספים את כל הנתונים, מתכננים, על פי התוצאות שמתקבלות, את הדרכים להגברת הפיתוח הארגוני, ואז שוכחים ליישם.

אחת הדרכים שהמומחים מציעים כדי שהתוכנית לא תזנח במגירה נשכחת היא, להקדיש ישיבות מנהלים לפעולות שמתמקדות באסטרטגיה, וביישום תוכניות הפיתוח.

דרך אחרת היא לנטר את הביצועים היומיומיים של העובדים. במקום לאמוד את הביצועים אחת לרבעון או אחת לחודש, לבדוק את איכות הביצועים אחת לשבוע או אפילו ברמה היומית. זה יאפשר לארגון לאתר תקלות במהירות ולתקנן.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה