בחזרה למשרד

בחזרה למשרד

מנוע החיפוש Yahoo שינה את מדיניות העבודה, בין היתר על ידי החזרת העובדים מהבית למשרדים

שיתוף
עבודה במשרד

עבודה במשרד

בזמן שהשוק העולמי מתחיל להכיר ביתרונות הרבים של עבודה מרחוק (יתרונות כגון חיסכון אדיר של הוצאות על שטח משרדי, ציוד משרדי, נסיעות, ארוחות, יכולת לגייס עובדים כישרוניים אשר גרים רחוק ו/או מוגבלים בשעות העבודה), מנוע החיפוש Yahoo דווקא מחזיר את העובדים למשרדי החברה בעמק הסיליקון.

מריסה מאייר שנכנסה לתפקיד מנכ"לית Yahoo רק בשנה האחרונה הסבירה את המהלך ל-New York Times. לדבריה, כאשר עשתה את המעבר מחברת גוגל ל- Yahooהיא זיהתה מיד את הפער ברמת התרבות הארגונית. לדבריה, חוסר המוטיבציה, חוסר השאיפות וחוסר שיתוף הפעולה ב-Yahoo באו לידי ביטוי בצורה מובהק כאשר יצאה לסיור בשטח החברה. מאיירס מציינת מסדרונות ריקים אחר הצהריים, עמדות עבודה נטושות ומקומום חנייה רבים מדי ריקים כאינדיקטור לבעיה אירגונית. כל זה לדבריה העיד על בעיה של חוסר מחויבות והיעדר שיתוף פעולה מצד העובדים.

אמנם העובדים לא החליטו על דעת עצמם 'להבריז' מוקדם מהעבודה או לא להגיע בכלל, לרבים מהם היו הסכמי עבודה גמישים אשר אפשרו להם להגיע למשרדי החברה מידי פעם או בכלל לא כשעיקר עבודתם התבצעה מהבית. למעלה מ-200 עובדי Yahoo עבדו בהסכם עבודה המגדיר אותם כעובדים מרחוק שאינם נדרשים להתייצב במשרד ושאין להםבכלל עמדת עבודה במשרד.

אחד הצעדים המשמעותיים ביותר שעשתה מאיירס בתחום משאבי אנוש היה לבטל את מודל ההעסקה מרחוק/ העסקה גמישה ולדרוש מעובדי החברה להתייצב במשרדיה כמדי יום. צעד זה זכה להדים בתקשורת וכמובן בתוך קהילת משאבי אנוש.

על פי מאיירס, מאחורי שיקול זה עומדת טובת החברה "הייתה לנו בעיה של תרבות ארגונית. כדי להחזיר את המוטיבציה, את מוכוונות המטרה ואת שיתוף הפעולה לארגון היינו צריכים להחזיר את העובדים למשרדי החברה. זה איננו צעד שנועד לפגוע בעובדים אלא לחזק את הארגון."

כיום מנהלי Yahoo פועלים במטרה להחזיר את העובדים שלהם למסדרונות החברה במטרה להחיות אותו ולהכניס יותר מעורבות, שיתוף פעולה, רעיונות, אחריות אישית ומוטיבציה! המנהלים נדרשו כולם להחזיר את העובדים שלהם למשרד אבל יחד עם זאת, הם משתדלים לעשות זאת בדרך הרכה. אחד המנהלים ב- Yahoo צוטט כשאמר לעובדיו: "אני צריך אתכם כאן במשרד אבל אם מישהו מכם צריך להישאר בבית כדי לטפל בילד חולה או בהורה חולה, או אפילו כדי לפתוח את הדלת לטכנאי הכבלים – זה בסדר. אנחנו מבינים שיש לכם מגבלות ומחוייבויות."

מאיירס, אשר יצאה זה עתה משעריה של חברת גוגל שנחשבת לאחת המעסיקות הטובות ביותר בעולם, למדה דבר או שניים על תרבות אירגונית ועל העלאת המורל בקרב העובדים ולכן המהלך של החזרת העובדים למשרד לווה בכמה צעדים לקראתם. כך לדוגמה Yahoo התחילה לספק לעובדים שלה ארוחות וכיבוד למשך כל היום – בחינם. כמו כן, מאיירס דאגה להחליף את הבלאק-ברי של העובדים באייפונים חדשים וכן היא הכניסה את מדיניות 'יום שישי של העובדים' לפיה בכל יום שישי מתקיימת ישיבה אליה מוזמנים כל העובדים והמנהלים נדרשים לעדכן את העובדים, להקישב להם, להשיב לכל שאלותיהם.

מנוע החיפוש Yahoo ספג מהלומות רציניות בשנים האחרונות כשלמעלה מ-6 מנהלים בכירים התחלפו בזה אחר זה ועל רקע פיטורים המוניים של עובדים מסיבות פיננסיות. Yahoo לא הצליחה למכור שטחי פרסום כמו המתחרות שלה גוגל ופייסבוק וכן זו לא הצליחה להשתלב בטרנדים החדשים שמובילים את הענף: מדיה חברתית ומובייל.

מאיירס יודעת, טוב יותר מכל אדם אחר במשק כמה שעות עבודה נותנים בגוגל ובכלל איך נראית התרבות האירגונית בגוגל. מאיירס, שמאמינה שהון אנושי הוא הגורם החשוב ביותר בארגון, הבינה שכדי להגיע להשגים של חברה מתחרה כמו גוגל, Yahoo זקוקה לתרבות ארגונית זהה לשל גוגל וזה מתחיל ממתחם מלא עובדים שמסתובבים במסדרונות הארגון כשהם רתומים למשימה, מלאי מוטיבציה, מוכנים לשתף פעולה עם הקולגות וברמת מעורבות גבוהה ביותר.

נכון שכדי להשתוות למתחרות (ובעיקר כדי לעקוף אותן) Yahoo זקוקה לפיתוח טכנולוגיה, יזמות, חדשנות, יצירתיות והכי חשוב – היא צריכה להגיע להישגים צעד אחד לפני השאר, אבל כל זה יקרה רק אם העובדים יספקו את הסחורה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה