בונים על עבודה בקנדה?

בונים על עבודה בקנדה?

120,000 משרות חדשות יפתחו באונטריו קנדה (גם למהגרים!) בענף הבנייה, בשמונה השנים הקרובות

שיתוף

באונטריו, הפרובינציה המאוכלסת ביותר בקנדה, שבירתה טורונטו, נערכים למגמת בנייה מאסיבית, כך עולה מדו"ח חדש של מועצת הקבלנים. על פי הדו"ח המדובר, בין 2012 ועד 2020 יקלטו 120,000 עובדים חדשים בענף הבנייה.

חבל אונטריו צפוי בפני מגמת בנייה מואצת, כך לדוגמה, נערכים כיום בטורונטו לבניית תשתיות לפרויקט Pan American Games, שצפוי לצאת לפועל ב-2014. בנוסף, מתוכננים פרויקטים ממשלתיים לשיקום והרחבת תשתיות התחבורה, מכרות פחם, תשתיות חשמל ועוד פרויקטים רחבי היקף וארוכי טווח. מתוך הדו"ח עולה כי לצורך השלמת פרויקטים עתידיים של בנייה פרטית ותעשייתית (במסגרת פרויקטים פרטיים או ממשלתיים) ברחבי אונטריו, דרושים לענף תוספת של 43,000 עובדים לתגבור מצבת כוח האדם הקיימת. יחד עם זאת, כ-77,000 עובדי הענף צפויים לפרוש לגמלאות בטווח שמונה השנים הקרובות ולכן יפתחו עוד 77,000 משרות במרוצת השנים.

פאט דילן, מנהל יחידת תכנון ופיתוח במועצה המקומית אונטריו: "קליטת עובדים לענף הבנייה, עם דגש על הכשרתם המקצועית, היא כרגע בעדיפות עליונה. העובדים שעתידים לפרוש בשנים הקרובות הם עובדים ותיקים, מנוסים ומוכשרים. עלינו לרכז מאמצים כדי לדאוג שהדור הבא יהיה גם הוא בעל ידע והכשרה מקצועית נאותה כדי להתמודד עם אתגרים חדשים [רבים] שצפויים בענף."

דילן עוד הוסיף וציין כי פרויקטים עתידיים בחבל אונטריו יזמנו הזדמנויות תעסוקתיות לקבוצה הטרוגנית של עובדים והוא מתכוון לצעירים, בני מיעוט, נשים ומהגרים. דילן: "אנחנו ערוכים לקלוט עובדים חסרי ניסיון ולספק להם מסלול הכשרה ייעודי."

לפני מספר שבועות דיווחנו כאן באתר HRus על היוזמה החדשה של ממשלת קנדה לקלוט מהגרי עבודה בתחומים מבוקשים, כדי לשקם את הכלכלה המקומית. חוקי ההגירה והליך ההגירה הופכים פשוטים יותר, כדי לאפשר למעסיקים קנדיים לגייס ידיים עובדים במקצועות הנדרשים כמה שיותר מהר. כעת, שערי קנדה פתוחים בפני מהגרי עבודה מגיל 22 ועד 49, אשר ו/או מוכנים לעשות השמה מקצועית לאחד מתחומי העיסוק המבוקשים כיום וביניהם כאמור – עבודות בענף הבנייה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה