אתגרי הניהול של מערך תפעול התגמול ההוני בחברות גלובליות

אתגרי הניהול של מערך תפעול התגמול ההוני בחברות גלובליות

התגמול ההוני הינו כלי חשוב בכדי לשמר עובדים קיימים בחברה ולגייס חדשים, ויש צורך תמידי בחקר והבנת השווקים התחרותיים הנוכחיים והעתידיים בתחום השכר וההטבות

שיתוף
יעל אלבז רויטר

יעל אלבז

יעל אלבז, מנהלת מערך התפעול של התגמול ההוני בחברת טבע, תספר בהרצאתה בכנס שכר והטבות שיתקיים ב- 13.11 בכפר המכביה, על תחומי אחריותו של מנהל תפעול תגמול הוני בחברה גלובלית והאתגרים המתלווים לתפקיד.

יחידת תפעול תגמול הוני, אחראית להקמה ותחזוקה שוטפת של מערך תפעול התגמול ההוני בחברה. כשמדובר בתפקיד של ניהול הצד התפעולי בחברה גלובלית, תחומי האחריות רבים ומאתגרים אף יותר. על כך מסבירה יעל אלבז.

מהו תפקידו של מנהל מערך תפעול התגמול הוני?

"תפקידו לקבוע ולוודא כי כל המעגלים נסגרים ומשיקים, לאורכם ולרוחבם. שכל המערכים בחברה עובדים בשיתוף פעולה מלא ובהתאמה מלאה לכל צורך ארגוני וביורוקרטי חיצוני.

ישנה חשיבות עליונה לעריכת סקרים ולמידה של השוק בכדי לוודא שההטבות עולות בקנה מידה שווה לחברות אחרות. ישנה עבודה מרובה עם אתרים מקוונים מבוססים המתמחים בתגמולים הוניים, וספקים שונים שמוודאים כי התוכניות עובדות בהתאם לדרישות רגולציה במדינות השונות.

כיצד התפקיד הופך למאתגר אף יותר, כשמדובר בחברה גלובלית?

"כאשר ישנם פערים בתקשורת, שפות שונות, מדיניות שונה ודיני עבודה שונים בין מדינות, זה הופך למאתגר. חשובה גם הבנת כלי התגמול השונים וצריך לראות שהתקשור מדבר לכולם ומגיע לכל הזכאים בצורה נגישה. מנהלי משאבי אנוש נרתמים אף הם לתפקיד ומסייעים בעת הצורך. מדובר בעבודת צוות של ממש".

כיצד זה מתבצע?

"זה מתבצע בשיתוף פעולה בין היחידות השונות – משאבי אנוש, כספים, מיסוי, משפטים, כולם עובדים יחד כדי לוודא שנושא התגמול ההוני נתפס בעיני העובד בצורה החיובית ביותר. חשוב מאוד שלא לייצר ציפיות ולא לחרוג מהמסגרת, בכדי לא ליצור אכזבה ואי שביעות רצון אצל העובדים בחברה. יש צורך במערך מאוד מובנה של התאמות ובקרות בין המדינות כדי לראות שעושים את הדברים בצורה נכונה ורווחית לעובדים וגם לחברה.
הכרחי שיהיה מערך אדמיניסטרציה מאוד יציב ומסודר, תוכנה חזקה עם בסיס, ובחירה של הספקים הנכונים שנותנים עצות ותשובות נכונות".

כיצד החוקים בנושא השכר והתשלום משתנים בין המדינות?

"יש מדינות שדורשות שהתכניות יוגשו לבנק המרכזי, לממשלה ולכל מיני גורמים, ומדינות שצריך להגיש בהן מסמכים שונים, לכל הגשה יש זמנים משתנים הקבועים בחוק מבחינת מתי ומה להגיש, ומבחינת מיסוי – כל מדינה מטפלת במס באופן שונה. יש מדינות בהן חבות המס היא על העובד ויש כאלו שחבות המס בהן הוא על החברה. וכל זה בלי להגיד מילה על עובדים ב"רילוקיישן" צריך אופרציה רחבה מאוד שתכסה ותסגור את כל הפינות".

מהם המלצותייך לעוסקים בתחום?

"חשוב שכל התהליכים יהיו קבועים ומובנים. שיהיה שיתוף פעולה מלא בין כל היחידות השונות בתוך הארגון. לעשות שימוש נכון בספקים כשיש צורך, לבנות דרכי תקשורת מזמינות וקלות להבנה ולעשות שימוש במערכות שיותאמו לכל הצרכים הגלובליים של החברה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה