ארה"ב: 8,800 עובדי תעשיית הניילון יפוטרו בעקבות המגמה הירוקה

ארה"ב: 8,800 עובדי תעשיית הניילון יפוטרו בעקבות המגמה הירוקה

8,800 עובדים אמריקאים יאבדו את פרנסתם באם יקדמו חוקים הקוראים להטלת קנסות על ייצור ושימוש בשקיות בלתי מתקלות

שיתוף
פיטורי עובדים במסגרת המגמה הירוקה
פיטורי עובדים במסגרת המגמה הירוקה

מהאיגוד האמריקאי ליצרני השקיות נמסר לתקשורת כי 8,800 עובדי תעשיית השקיות בארה"ב, בסכנה לאבד את עבודתם באם יקדמו חוקים להחרמת השקיות ו/או יעלו את המסים על יצרניות השקיות החד-פעמיות.

מרק דניאלס, יו"ר האיגוד האמריקאי ליצרני השקיות, יצא בהודעה לתקשורת, ערב הדיון בעתיד תעשיית ייצור השקיות בוועידת בפורום המחזור במדינת טקסס ואמר כי:
"8,800 אזרחים אמריקאים תושבי טקסס עוסקים כיום באופן ישיר או עקיף בתעשיית שקיות הפלסטיק החד פעמיות. הטלת קנסות או חרם על שקיות הפלסטיק החד פעמיות, לא יעשו צדק חברתי אלא נזק חברתי, שכן 8,800 עובדים ימצאו עצמם מחוץ למעגל העבודה ומי שירוויח מן ההפקר יהיו עובדים ממדינות מתפתחות, בעיקר מסין, שם מיצרים כיום שקיות מתקלות."

דניאלס אמר כי הוא אינו מתנגד לרעיון של מחזור וכי המדינה, שרוצה כיום לעודד שמירה על איכות הסביבה, צריכה להשקיע משאבים באיסוף ומחזור שקיות הניילון במקום להטיל חרם וקנסות כדי להביא את תעשיית הניילון לידי פשיטת רגל.

דגלס: "שקיות פלסטיק המשמשות בעיקר לאריזת קניות ברשתות, מהוות כיום פחות מאחוז אחד בודד של כלל הפסולת שמיוצרת בארה"ב. הנזק לסביבה הוא שולי ויחד עם זאת, ניתן למצוא פתרון בצורה של עידוד הציבור למחזר שקיות 'חד פעמיים' ולהפכן ל'רב פעמיות' או לחילופין, לעודד מיון, איסוף ומחזור של השקיות."

דניאלס עוד טוען כי שקיות הניילון ניתנות לשימוש רב פעמי וכי למעלה מ-10% מהאמריקאים מדווחים כבר היום על שימוש חוזר בשקיות הניילון וניתן וחשוב להגביר את המודעות לשימוש נכון בשקיות אלו, במקום לעבור לשימוש בסחורה המיוצרת בסין, מהלך שיטמון בחובו פיטורים של 8,800 עובדים אמריקאים במצב של מחסור במקומות עבודה על רקע המיתון העולמי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה