ארה"ב 2020: עליה בשיעור של 70% בעבודות בענף הסיעוד

ארה"ב 2020: עליה בשיעור של 70% בעבודות בענף הסיעוד

הגידול המשמעותי ביותר בשוק העבודה צפוי בענף הסיעוד, בו השכר הוא מהנמוכים ביותר וחוקי העבודה מהקשים ביותר (לעובדים)

שיתוף
חוקי עבודה
חוקי עבודה

בארה"ב פועלים כיום 22,000 עסקים אשר ברשותם בתי אבות המספקים שירותי בריאות וסיעוד. רוב בתי העסק הם קטנים (השחקנים הגדולים שולטים על פחות מ-5% מהשוק), קרי זהו ענף הנשען על עסקים קטנים (כך עולה ממחקר שוק שערכה חברת FranData, שתוצאותיו פורסמו במגזין העסקי BlumbergBusinessWeek).

בנוסף, יש כיום למעלה מ-60 חבות המספקות שירותיבריאות וסיעוד לציבור המבוגרים אשר בוחרים להמשיך לחיות בבתיהם (מרבית החברות בענף זה הן חברות חדשות שהחלו לפעול רק בשנים האחרונות).

מהמאמר עולה כי אחד הגידולים המשמעותיים  ביותר בתעסוקה צפוי בענף הסיעוד (מדובר בצפי לגידול בשיעור של 70% בהיקף העובדים עד 2020).

מרבית החברות המספקות שירותי סיעוד אינן מתמחות בתחום, רק 2% מהחברות המספקות שירותי סיעוד שייכות לארגוני בריאות רשמיים (בתי חולים, מרכזי בריאות קהילתיים וכיו"ב). ממחקר השוק עוד עולה כי כוח העבודה בענף חסר ניסיון והכשרה פורמלית לעסוק בענף הסיעוד (בעיקר בקרב החברות המספקות שירותי סיעוד בבתי הלקוח). שכר העבודה בענף הוא מהנמוכים (שכר המינימום בענף עומד כיום על 8.8 דולר לשעה) ובהתאם, יש תחלופה מרובה של כוח אדם בענף. אחת הסיבות לשחיקה בענף הסיעוד היא סעיף בחוק העבודה מ-1975 המבדיל את עובדי ענף הסיעוד המספקים שירותים בבתי הלקוח משאר עובדי המשק בהיבט של שעות עבודה ומנוחה ושעות נוספות.

חברות הסיעוד נהנות מתקציב ציבורי (75% מהמחזור השנתי של העסקים הללו מקורו בקופות בריאות ציבוריות).  אותן חברות הסיעוד הפרטיות המאוגדות בארגונים כמו: National Association for Home Care או Hospice דורשות מהקונגרס שלא ישנה את החקיקה (הפוטרת אותם מלשלם לעובדי ענף הסיעוד עבור שעות עבודה נוספות והמחייבת את המעסיק לפעול בהתאם לחוקי שעות עבודה ומנוחה), כמו כן, הארגונים הללו דורשים מהקונגרס שלא להעלות את שכר המינימום בטענה שאם יעלה שכר המינימום זה יוביל להתייקרות משמעותית בשירותי הסיעוד וכתוצאה – קשישים רבים שלא יוכלו להרשות לעצמם שירותי הסעדה – יישארו ללא מענה.

פרופ' רבקה גיוון, מאוניברסיטת קורנל אמרה בריאיון ל-BlumbergBusinessWeek: "העלאת שכר המינימום בענף תטיב מעט עם העובדים בשכבה החלשה ביותר. אלו בעיקר נשים המפרנסות משפחות וציבור חלש אשר נאלץ להישען על סיוע ממשלתי כדי להתקיים."

לטענת פרופ' גיוון, בתי האבות וספקיות שירותי הסיעוד בארה"ב מנסות לאחוז את החבל בשני קצותיו כשמצד אחד הן נהנות מתקציב ציבורי ומהצד השני הן מבקשות מהממשל להתיר להם להעסיק עובדים בתנאים שנחשבים 'לא חוקיים בעליל' בכל שאר הענפים וזאת כדי להוריד עלויות ולהגדיל את הרווחים. פרופ' גיוון: "אם יעלה שכר המינימום בענף, מי שצפוי להיפגע הן אותן חברות פרטיות מבוססות [ולא הקשישים עצמם]".
 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה