שיתוף

הצורך של כל ארגון לקדם את עובדיו, והצורך של עובדים לקבל קידום, הם אבני יסוד בשימור עובדים ובאיוש משרות פתוחות או משרות חדשות שנוצרות בעקבות התפתחות הארגון, תוך חסכון העלויות הנדרשות לגיוס עובדים חדשים.

חשוב להדגיש, כי לא כל עובד יכול להשתלב בתפקיד ניהולי. יש עובדים שעדיף לקדם אותם לתפקידים מקצועיים בכירים יותר.

קידום מקצועי נשמע אולי פחות זוהר מקידום לתפקיד ניהולי, אבל בפועל, קידום מקצועי דורש מהעובד יכולות מקצועיות, ידע והכשרה מעמיקים, שהם לא פחות חשובים מאלו הנדרשים לתפקיד ניהולי, ולפעמים אף חשובים יותר להתפתחות הארגון.

נושא הקידום, בין אם לתפקידי ניהול או לתפקידים מקצועיים בכירים יותר הוא אתגר לא פשוט עבור מנהלי משאבי  האנוש, שמאלץ אותם להיות מאוד יצירתיים בכל הקשור לשימור עובדים, ולכן גם בכל הקשור לקידום עובדים.

אחרי הכול, שימור לאורך זמן של עובדים מוכשרים בעלי מיומנויות מחייב את הארגון להציג לעובדים מסלול התקדמות והתפתחות.

עובד שמיצה עצמו בתפקיד, ואינו מקודם לתפקיד בכיר יותר, עלול לעזוב את החברה ולחפש אתגרים חדשים במקומות אחרים.

כאמור, עובדים שלא ניתן לזהות אצלם יכולות ניהוליות או מנהיגותיות, יכולים להיות מקודמים לתפקידים מקצועיים בכירים יותר.

היכולות הנדרשות לקידום לתפקידי ניהול הן שונות בדרך כלל מהיכולות הנדרשות לקידום מקצועי שאינו ניהולי.

להלן 5 יכולות הנדרשות לעובד, שמאפשרות לקדם אותו לתפקיד ניהולי:

1 כישורי מנהיגות: היכולת לעורר השראה בקרב העובדים ולסחוף את הצוות, להאציל משימות ביעילות ולקבל החלטות קשות.

2 חשיבה אסטרטגית: היכולת לראות את התמונה הכוללת, לזהות הזדמנויות וסיכונים ולפתח ולבצע תוכניות.

3 מיומנויות בינאישיות ותקשורתיות: בין התכונות הבסיסית שנדרשות לעובד שמקודם לתפקיד ניהולי בולטת מיומנות תקשורת מצוינת. כמו כן, עובד שמקודם לתפקיד ניהולי צריך להיות אדם שמסוגל לעבוד בשיתוף פעולה, לבנות מערכות יחסים עם קבוצה מגוונת של אנשים ולבנות אמון.

4 מיומנויות בפתרון בעיות: עובד שמקודם לתפקיד ניהולי צריך שתהיה לו יכולת לנתח מצבים מורכבים ולפתח פתרונות יעילים.

5 חוש עסקי: עובד שמיועד לקידום לתפקיד ניהולי הוא עובד שחייבת להיות לו הבנה עמוקה של מטרות הארגון, של האסטרטגיה של הארגון, של החזון של הארגון, יכולת ליישם ידע זה ויכולת לקבל החלטות מושכלות.

כאמור, לא לכל העובדים יש יכולות ניהוליות, או שיש להם יכולות ניהוליות אבל מנהל משאבי האנוש והמנהל המקצועי מגיעים למסקנה שהעובד יכול להועיל לארגון הרבה יותר, בתפקיד מקצועי בכיר יותר, או שהם עצמם מעדיפים להתקדם לתפקיד מקצועי בכיר יותר ולא לתפקיד ניהולי.

להלן 4 תכונות שצריכות להיות לעובדים שמיועדים לקידום לתפקיד מקצועי בכיר יותר:

1 מיומנויות וידע בתחום המקצועי בו הם עוסקים: לעובד שמקבל קידום מקצועי צריכים להיות ידע ומומחיות מתקדמים בתחום הספציפי שבו הוא עוסק.

2 מיומנויות תקשורת: עובד שמקודם לתפקיד מקצועי צריך להיות בעל יכולת לבטא רעיונות חדשניים בצורה ברורה ובהירה, יכולת להסביר אותם, יכולת להציג מידע ביעילות ויכולת לעבוד בשיתוף פעולה עם אחרים.

3 כישורים בפתרון בעיות מקצועיות מורכבות: עובד שמקודם לתפקיד מקצועי בכיר יותר צריך להיות מסוגל לנתח בעיות מורכבות ולפתח פתרונות יעילים וחדשניים.

4 יכולת למידה מתמשכת: לעובד שמקודם לתפקיד מקצועי צריכים להיות להט ומחויבות להתפתחות מקצועית מתמשכת ויכולת ללמוד מיומנויות וטכנולוגיות חדשות במהירות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה