בארגונים בעלי ביצועים גבוהים, הצמיחה המקצועית של העובדים אינה נותרת אך ורק בתחום אחריותה של מחלקת משאבי האנוש.
בין הגורמים המשפיעים ביותר על התפתחותו של עובד יש להדגיש את ההשפעה של המנהל הישיר שלו.
למנהלים הישירים יש תפקיד קריטי בזיהוי כישרונות, בטיפוח מיומנויות ובעידוד העובדים למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם.
כאשר מנהלים ישירים תומכים באופן פעיל בפיתוח המקצועי של העובד שלהם, הם תורמים להצלחתו האישית ובה בעת גם לחוזק הצוות והארגון כולו.
להלן 3 סיבות לחשיבות שיש לתמיכת המנהל הישיר בצמיחה המקצועית של העובדים שלו:
1 שימור ומחוברות:
עובדים שמרגישים שהם לומדים ומתקדמים נוטים יותר להישאר בארגון.
כאשר ההתפתחות המקצועית קופאת על השמרים, המוטיבציה יורדת והסיכון לעזיבה עולה.
מנהלים ישירים שמקדישים זמן להשקעה בחברי הצוות שלהם שולחים בכך מסר שהעובדים חשובים לארגון והארגון רוצה לתרום לעתידם המקצועי של העובדים.
זה משפר את המורל, את הנאמנות ואת שביעות הרצון הכללית מהעבודה.
2 צוותים חזקים יותר וטיפוח יורשים:
מנהלים שמצמיחים כישרונות בתוך החברה, בונים בכך צוותים אג'ילים ובעלי יכולות גבוהות יותר.
פיתוח המיומנויות של כל עובדי הצוות, מפחית את התלות של הארגון בטלנט יחיד ומחזק את כל העובדים לקראת תפקידי ניהול בעתיד.
זה קריטי במיוחד בארגונים גדולים או בארגונים שצומחים במהירות וחייבים להתרחב ביעילות.
3 שיפור ביצועים:
פיתוח מיומנויות העובדים משפר את היכולת לפתור בעיות, את היכולת לייצר חדשנות ואת כושר ההסתגלות.
מנהלים ישירים המעודדים את העובדים לצמוח מבחינה מקצועית ולהביא רעיונות ופתרונות חדשים, מאפשרים בכך להגביר את הפרודוקטיביות של הצוות ואת הביצועים לטווח ארוך.
להלן 4 הדרכים בהן מנהלים ישירים יכולים לתמוך בצמיחה המקצועית של העובדים שלהם:
1 קיום שיחות פיתוח קבועות:
מעבר להערכות ביצועים, על המנהלים הישירים לתאם פגישות תכופות המתמקדות ספציפית ביעדי הקריירה של כל עובד ובניית המיומנויות שלו.
יש לשאול את העובדים באילו תחומים הם רוצים למקד את ההתפתחות המקצועית שלהם, אילו אתגרים מלהיבים אותם ואיך הם רואים את עתידם מתפתח. דיאלוג זה מפגין מחויבות כלפי העובדים ועוזר להתאים להם תוכניות פיתוח מקצועי.
2 הצעת הזדמנויות למידה:
יש לעודד כל עובד להשתתף בהכשרה, בחונכות, בפרויקטים חוצי תפקידים ואף בהרחבות תפקידים זמניות.
תמיכה בעובדים תוך הקצאת משאבים לשם כך, הופכת את הלמידה לחלק מתרבות הצוות.
3 קביעת יעדים והעברת משוב:
יש להקצות משימות המאתגרות את העובדים ובה בעת ניתנות להשגה. יש לבצע מעקב ולהעביר משוב בונה והוקרת מאמצים.
הצבת יעדים בשילוב עם משוב מסייעים לעובדים לצמוח תוך בניית ביטחון עצמי.
4 מנהל שהוא גם מנטור:
מנהלים צריכים לשמש כמנטורים לעובדים, לחלוק איתם תובנות שהפיקו מניסיונם בעבודה, להציע הדרכה ולעזור לעובדים להתמודד עם אתגרים.
בשורה התחתונה, יכולתו של מנהל ישיר לטפח את הצמיחה המקצועית של הצוות שלו אינה יתרון שולי. זו צריכה להיות משימה אסטרטגית.
כאשר מנהלים משקיעים בפיתוח המקצועי של העובדים, הם מאפשרים לממש את הפוטנציאל של העובדים, מגבירים את יכולת הצוות ומחזקים את עתיד הארגון כולו.