תוכנית מנטורינג – איך מוצאים את המנטור המושלם?

תוכנית מנטורינג – איך מוצאים את המנטור המושלם?

תוכניות מנטורינג מוצלחות עשויות לתרום רבות לעובדים חדשים, לעובדים בכלל ולארגון. כדי שזה יקרה צריך למצוא את המנטור בעל האישיות המתאימה

שיתוף
מנטור

מנטור

תוכניות מנטורינג, התורמות להתפתחות אישית ומקצועית, יכולות להיות כלי רב השפעה בכל דרגי הארגון. המקום שבו תפקידו של המנטור הוא בעל ההשפעה הרבה ביותר הוא בשלבי הקליטה של העובד שאותו הוא מלווה. המנטור יכול לעזור למודרך לצלוח בהצלחה מכשולים רבים שמצפים באופן טבעי לכל מי שמתחיל תפקיד חדש בחברה חדשה. בנוסף, תוכניות מנטורינג תורמות להנעתם של כלל העובדים, גם הוותיקים, ובונות אמון בקרב עובדים חדשים. מוניקה מילר, מומחית לגיוס בתעשיית הבריאות, מציעה בטור באתר blogging4jobs להתמקד בחמישה מאפייני אישיות על מנת למצוא את המנטור המושלם.

1. מחויבות. יש עובדים שמדברים ויש עובדים שעושים. המנטורים הטובים ביותר הם אלה שגם אומרים וגם עושים, או כמו שאומרים באנגלית: Talk the talk and walk the walk. הם יודעים הכול על הארגון ומכירים את כל מי שעובד בחברה. חייהם סובבים סביב המטרה להפוך את עצמם ואת החברה למוצלחים יותר. בקשו מהם להיות מנטורים.

2. חיבור. אחת מתכונותיו החשובות ביותר של המנטור היא היכולת להתחבר אל המודרך ("מנטי"). לשם כך נדרש אדם שלישי עם יכולות גבוהות בהבנת האישיות של הזולת. אדם שלישי כזה מסוגל לחבר את המנטור הנכון אל המנטי הנכון, ולעתים קרובות הוא יימצא במחלקת משאבי האנוש או בין המגייסים. בררו מיהם אותם "אנשים שלישיים" בחברה, כי בדרך כלל הם מוכרים בקרב ציבור העובדים.

3. דיסקרטיות. אדם מהארגון שניתן לבטוח בו בנוגע למידע הרגיש ביותר, יכול להיות אותו אדם שהמנטי ישים בו את מבטחו וישתף אותו במידע אישי על מנת לפתח בעזרתו את הכישורים הרצויים והנדרשים. העובד יכול להאזין גם לעובדים ותיקים אחרים שיש להם חוכמה לשתף בה כאשר יש בכך צורך. לא מומלץ להתמקד בגיל כאשר מחפשים את המנטור עם היכולת להיות דיסקרטי.

4. יושרה. על מנת שהמנטי יבטח במנטור שלו וינסוק מעלה, הוא צריך לכבד אותו במהלך תקופת המנטורינג. הדוגמה הטובה ביותר למנטור עם יושרה רבה שמילר מציינת היא מהסרט "ילד הקרטה". המנטור מר מייאגי לימד את הילד דניאל לראות כל צעד בכל שיעור כאבן בניין שמשמשת להשגת מטרות העל. חפשו את המנטור בין אותם עובדים שזוכים לכבוד מצד כולם.

5. קשיבות (mindfulness). המנטור הפוטנציאלי יבלוט בגלל שיש לו אישיות מדבקת שגורמת לכל מי שסביבו לחוות תחושות אושר וערך עצמי. חפשו את האדם שעוזר לאחרים וחי על פי קודים קרמטיים (במילים אחרות: אדם שזורע סביבו זרעים של חיוביות – לא מתוך כוונת רווח, אלא מתוך התפיסה שזוהי הדרך הנכונה לחיות על פיה).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה