שיתוף

הצלחתם לאתר עובדים מצויינים, בדיוק את אלו שנדרשו לכם, עם הכישורים הספציפיים שנדרשים לכם, עם היכולת להשתלב במרקם החברתי שבחברה שלכם, והם אפילו מתאימים לתרבות הארגונית. לאחר מכן הצלחתם אפילו לשכנע אותם להגיש מועמדות, והם אף עברו את כל שלבי הראיונות ושאר אמצעי הסינון. קיבלתם אותם לעבודה והם השתלבו בצורה מוצלחת ביותר. רשמתם "וי" אבל אתם יודעים היטב שבכך לא הסתיים הסיפור.

אם כשבועיים לאחר שגוייסו, חברה אחרת תאתר אותם ותציע להם עוד כמה מאות שקלים בחודש, ימי חופשה נוספים, ימי גיבוש מפתים ויוקרתיים יותר, ירידי ארגונים, ומה לא, הם לא יחשבו פעמיים ויעברו הלאה בלי למצמץ. הם המשיכו הלאה, ואתם נשארתם עם עלויות גיוס והדרכה שירדו לטימיון.

נושא שימור העובדים הפך בשנים האחרונות לאחד מכאבי הראש הטורדניים ביותר של מחלקות ואגפי משאבי אנוש בחברות וארגונים. במוקד הבעיה ניצבים רבים מבין העובדים הצעירים, בגילאי 22-32, אבל הם לא היחידים. יש לא מעט עובדים מוכשרים שצברו ידע ייחודי, שהם פחות צעירים, אבל אין להם דאגות פרנסה. בין אם זה משום שהם עדין לא הקימו משפחה ולא מוטלות עליהם חובות הפרנסה, או משום שבזכות הידע והכישורים שלהם, כל חברה על פני האדמה מחזרת אחריהם במרץ והם יכולים להרשות לעצמם לדלג בקלילות ממקום אחד לאחר.

בעידן זה של מינימום נאמנות למקום העבודה, איך יכולים ארגונים לשמור על העובדים שלהם לאורך זמן, בלי לחרוד מפני הוצאות המיותרות על תהליכי גיוס והדרכות.

בראיון ל-HRus מספרת אודליה, בשן סמנכ"ל שירות ומשאבים בהכשרה חברה לביטוח, אילו שיטות נוקטים בהכשרה חברה לביטוח, כדי לשמר את העובדים בארגון.

"ראשית, אחת לשנה אנחנו מבצעים בחברה תהליך הערכת עובדים ודיוני שכר, ומעניקים לעובדים מענק בהתאם לעמידה ביעדי רווחיות", אומרת בשן. "הדגש הוא על השקעה וטיפוח ההון האנושי, ובראש ובראשונה, ערך המשפחתיות. במקביל, יש אצלנו בחברה פעילות רווחה ענפה מאוד, אירועים, ימי גיבוש, סדנאות, קורסי השתלמות, ועוד".

מה דעתך על בונוס התמדה ובאיזו מידה הוא מועיל?

"במקרים שבהם יש מועמד שלארגון חשוב מאד לגייס ולשמר אותו, מומלץ להעניק לו בונוס התמדה. התשלום (של מענק כזה) עשוי למשוך לחברה מועמדים ראויים ובד בבד להעלות את המוטיבציה של העובד עצמו".

מהניסיון שלך: מהו המשקל שיש לקידום מקצועי של עובדים, בהחלטתם להישאר בחברה לאורך זמן?

"לקידום מקצועי יש משקל גבוה מאוד בהחלטת העובד להשאר בארגון. עובד שמקדמים אותו, הוא עובד בעל מוטיבציה גבוהה יותר להישאר בארגון".

האם יש לדעתך כדאיות בהשקעת קורסים והדרכות בעובדים? ולמה?

"ודאי שיש כדאיות בהשקעות בקורסים והדרכות. הדרכות וקורסים הם חלק מטיפוח ההון האנושי. הם מאפשרים לקדם את הארגון ולשדרג ביצועים. ארגון חייב להשקיע במקצועיות של העובדים. לטעמי, עובד שיודע שמשקיעים בו בהעשרה, ייתן מעצמו תפוקה טובה יותר".

איזה משקל יש לפעילויות רווחה בארגון, בשימור העובדים?

"לפעילויות הרווחה יש משקל גבוה מאוד בשימור עובדים. כיום, ארגון אשר לא מארגן פעילויות רווחה, מסתכן בכך שעובדיו יעדיפו לעבור למקום עבודה חלופי. אני רואה זאת בעיקר בקרב עובדים צעירים, שבעת בחירת מקום עבודה נותנים משקל רב לפעילויות הרווחה. יש סיכוי לא מבוטל שעובדים אלה יחליטו לעבור לחברה אחרת בעקבות הטבות רווחה שיש בה (בחברה האחרת)".

לכתבה הראשונה בסדרה: מהם אתגרי ענף הביטוח בגיוס עובדים, והמפתח להתמודדות איתם

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה