שיתוף

יותר ויותר ארגונים שואפים כיום להתפאר בכוח אדם מגוון ובתרבות ארגונית מכילה. אבל לא תמיד ארגונים יודעים איך בדיוק ליישם את הגיוון התעסוקתי בפועל.

חלק מהבעיה נעוץ בכך שחברות מתייחסות בעיקר לסוגיות של קידום וגיוס עובדים תוך התייחסות לגיל העובדים ולמוצאם האתני. סקר שנערך על ידי חברת הסקרים האמריקאית מצא שזה לא מספיק.

גם אם יש ייצוג דמוגרפי רחב לעובדים בארגון, לא תהיה לכך השפעה מהותית אלא אם כן היחס אל העובדים המבוגרים, המוגבלים, עובדים ממוצאים אתניים שונים וכד', יהיה יחס חיובי ושוויוני.

כלומר, הנהלות של חברות זקוקות לכוח העבודה המגוון אבל לא פחות מכך, לתרבות ארגונית מקבלת, המקדמת בברכה את השונה. רק כך תהיה לגיוון התעסוקתי השפעה חיובית מהותית על הביצועים העסקיים של הארגון.

הסיבה לכך היא שכדי שהעובדים יצטיינו, הם צריכים להרגיש מוערכים, שהם מקבלים יחס מכבד ושמעודדים אותם להשתתף באופן מלא בארגון.

הם צריכים להרגיש שמכירים ברקע הייחודי שלהם, בחוויות שלהם וכו' כדבר חיובי. והם צריכים להרגיש שמכירים בנקודות החוזק האישיות שלהם ובתרומתם המקצועית. כלומר ששמים לב ליתרונות שלהם כעובדים, כל אחד במקצוע הרלוונטי לו.

יש כמה כללים שיש ליישם בכל ארגון כדי שהגיוון התעסוקתי יצור תרבות ארגונית מוצלחת:

1 כל עובד מתייחס לכל העובדים האחרים בכבוד: בניית תרבות ארגונית מכילה נמצאת באחריות המשותפת של העובדים והמנהלים בכל הדרגים, כולל ההנהלה הבכירה. מצב זה דורש הכוונה בכל רמה כדי לשמור על מקום עבודה מכיל.

2 כל עובד מוערך על פי נקודות החוזק שלו ולא בגלל מאפיינים אישיים: כאשר העובדים מבינים את נקודות החוזק שלהם, הם יכולים להתחבר באופן טבעי לדברים שיוצרים להם מוטיבציה.

3 ההנהלה הבכירה ומנהלי משאבי האנוש נוקטת בצעדים הנכונים: המנהלים הבכירים של הארגון ומנהלי משאבי האנוש חייבים להיות הוגנים ולא משוחדים בהעסקת עובדים, בהקצאת עבודה, בהערכת חבילות השכר וההטבות.

בנוסף, יש להנהיג תרבות ארגונית שבה העובדים מרגישים שהם יכולים לבטא את עצמם בבטחה ולהעלות חששות בשקיפות ובביטחון.

על פני השטח כל ארגון טוען שכך בדיוק הוא נוהג. אלא שנכון להיום, בארגונים רבים יש מקום רב לשיפור. הסקר של גאלופ מצא, כי רק ארבעה מתוך כל עשרה עובדים בארה"ב טוענים כי בארגון שהם עובדים יש להם הזדמנות לעשות את מה שהם עושים הכי טוב בכל יום.

פיתוח ארגוני המבוסס על נקודות החוזק של העובדים נחשב זה שנים רבות לגישה היעילה ביותר לפיתוח עובדים, להאצת ביצועים ולשיפור התוצאות העסקיות.

הבעיה היא שבארגונים רבים לא רואים בתרבויות מכילות ומגוונות חלק מהיסודות לפיתוח הארגוני. וגישה זו צריכה להשתנות.

שכן, תרבות ארגונית המבוססת על העצמת כל העובדים ועידודם, הינה תרבות ארגונית שחוגגת כל תרומה ייחודית של כל עובד. רק כך יחוש כל עובד באשר הוא שהוא מוערך בגלל מה שיש לו לתרום לארגון, ושמעריכים את תרומתו לשגשוגה של החברה כולה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה