שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

משבר הקורונה מאלץ כיום את כל מנהלי משאבי האנוש לפעול בשיטות ודרכים שלא הכירו עד כה. משבר הקורונה הפך על פיו את כל מה שהם מכירים, וכעת יש להקים מחדש את היכולות לעבוד בתוך המגבלות בדרך המיטבית והפרודוקטיבית ביותר, שכן לא ניתן לדעת כמה זמן המצד הנוכחי ימשך.

בארגונים בהם העובדים (והמנהלים) אינם מורגלים בעבודה מהבית, השינוי הזה עלול להיות דרך רבת מכשולים ומהמורות.

כולם מנסים לייצר את המצב ה"נורמלי" החדש. המפתח הוא תקשורת פתוח וכנה בין מנהלי משאבי האנוש לבין העובדים ובה בעת ערוצי תקשורת פתוחים בין מנהלי משאבי האנוש להנהלה הבכירה של הארגון.

כצעד ראשון על כל מנהל משאבי אנוש לפנות באופן יזום לכל עובד ולשאול: מה אתה צריך ממני, כדי שיתאפשר לך לעבודה בצורה המיטבית.

הצעד השני הוא ללמד את העובדים איך להתמקד בעבודה תוך ביטול הסחות דעת. אם בשעות העבודה אין זה נורא שעובד נכנס מדי פעם לרשתות החברתיות, הרי שכאשר הוא עובד בבית, הוא עלול לגלות שהרשתות החברתיות שואבות שיעור ניכר מיום העבודה שלו.

הסחות דעת נוספות שמתרחשות בבית בין אם רוצים או לא כוללות, כביסה, נטפליקס, או המקרר ומגירות החטיפים שבימים אלה מלאות יותר מהרגיל.

הצורך להשאר ממוקד בעבודה – כאשר בבית קיימים כל כך הרבה פיתויים, ובמקרים לא מעטים גם ילדים קטנים שדורשים תשומת לב, כאשר ברקע הדאגות הקשורות לתקופה הנוכחית – יכול להיות מאתגר ביותר עבור כל אחד, על אחת כמה וכמה עבור עובדים שאינם מורגלים בעבודה מהבית.

הנחו את העובדים שלכם – שאם פתאום באמצע יום העבודה הם מוצאים עצמם מוסחים על ידי סרטוני חתלתולים, הודעות בפייסבוק או בווטסאפ, מצב שוקי המניות ועוד כהנא וכהנא דברים שמסיחים את הדעת מהעבודה – הנחו אותם לזכור שעבודה יכולה לספק מטרה.

מטרה נותנת משמעות ומשמעות מניעה אותנו. ללא מטרה או אחריות לאחרים, העובד עלול למצוא עצמו נתפס לדאגות וחרדות.

גם אם המשימות אינן מתבצעות באופן מושלם או אפילו רחוק מאוד ממושלם, הרי שגם הצורך להיות נוכח בעבודה (מהבית), עשוי לגרום לאחרים לסמוך על העובד.

הוא מאפשר לו להיות בתחושה שיש לו משהו שהוא צריך להשיג. זה מסייע להגברת המוטיבציה ועוזר לעבור את היום.

לכן, יעצו לעובדים שלכם לעשות כמיטב יכולתם כדי ליצור לעצמם מטרה בכל יום, ובכל יום להתמקד בה מחדש.

לסיכום, מילות המפתח הן: תקשורת וערוצי תקשורת פתוחים, הצבת מטרות כל יום מחדש, והמנעות מהסחות דעת.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה