אורית זיו מנכ"ל דואט: אנחנו מתכוונים לעשות סדר בעולם ההשמה

אורית זיו מנכ"ל דואט: אנחנו מתכוונים לעשות סדר בעולם ההשמה

אורית זיו, מנכ"לית משותפת בדואט, מסבירה על היוזמה שהצליחה לגבש יחד כמה עשרות חברות השמה: חיבור קוד אתי לתחום ההשמה

שיתוף
אורית זיו - מנכ

"בשוק ההשמה כיום שורר כאוס ואנחנו מנסים לעשות סדר", אומרת אורית זיו, מנכל"ית משותפת בחברת "דואט", העוסקת בהשמה אקטיבית, איתור ואיוש  בארץ  ובחו”ל.
בראיון מיוחד ל-HRus זיו מסבירה על היוזמה שדואט וחברות השמה נוספות החלו בה, שמטרתה לגבש "קוד אתי" לעולם ההשמה. עד כה כ-30 חברות השמה נוספות התגייסו למשימה והדיונים המשותפים  והסוערים מסתבר, בעיצומם.

איך נולדה היוזמה?
אורית זיו: עולם ההשמה רועד וגועש בעקבות מהלכים אלו ואחרים, יש בלגן גדול בשוק ובעקבות זאת החלטנו, חלק מחברות ההשמה, להתאגד וליצור תשתית לנושאים שמאחדים ביננו, כאשר הנושא המרכזי הוא  איך מתנהלים מול המועמדים, מהו הקוד האתי שצריך להנחות אותנו בהתנהלות מול מועמדים. בסך הכל כולנו הגענו לתחום הזה מתוך אהבת אדם, לא מדובר רק בביזנס, אנחנו אוהבים את הנושא, אוהבים אנשים.

במה המהלך הזה יועיל למועמדים ולמעסיקים?
אורית זיו: זה לטובת שני הצדדים. אנחנו דנים כיום על הרכיבים הבסיסים ביותר, כמו כבוד האדם, אמינות, מקצוענות, אלה דברים מהותיים ומכאן הולכים קדימה. כאשר אתה מתייחס למועמד בצורה מכובדת, הוגנת ודיסקרטית, כאשר אתה לוקח את אותו מועמד ומציג את הנתונים שלו בצורה נכונה מול הלקוח, שני הצדדים יוצאים נשכרים, גם המועמד וגם אותה חברה שהזמינה את העבודה ומקבלת לא רק קורות חיים שהועברו דרך האינטרנט, אלא דו"ח שחובר על ידי מקור מוסמך ומקצועי, שראיין את המועמד, התרשם והעביר לו על כך דו"ח מפורט.

מי החברות שהצטרפו למהלך?
אורית זיו: כרגע התאגדנו כ-30 חברות שנציגיהן יושבים בדיונים וכל חברת השמה שמעוניינת להצטרך למהלך – מוזמנת לעשות זאת. אנחנו עושים את זה כי אנחנו חושבים שזה חשוב.

הכוונה היא להגיע בעתיד לחיבור תו תקן ישראלי לתחום ההשמה?
אורית זיו: אנחנו רחוקים מאוד מיצירת תו תקן כרגע. בינתיים אנחנו מדברים על דברים מאוד בסיסים שמסתבר שכשהם עולים אף אחד לא העלה אותם קודם וזה לא פשוט. למשל – נושא של אחריות. אנחנו כחברות השמה אחריות על המועמד, אבל מה עם אחריותו של הלקוח? מה עם אחריותו של המועמד עצמו שבא ומספר לי את מה שהוא רוצה לספר לי? אנחנו כרגע בתחילתו של דיון שהוא מאוד סוער אך גם מאוד מעניין. עם זאת, אנחנו רחוקים מלחשוב על תו תקן ישראלי בתחום.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה