שביתה בלשכת התעסוקה

שביתה בלשכת התעסוקה

עובדי לשכות התעסוקה שובתים היום (ב') כמחאה על כוונת התמ"ת לפתוח מכרזים להעסקת עובדי קבלן ב-20 יישובים ערביים דרך חברות קבלן

שיתוף
שביתה בלשכות התעסוקה
שביתה בלשכות התעסוקה

היום (ב') מתקיימת שביתה במסגרתה לא יינתן שירות בכלל לשכות התעסוקה בארץ וזאת כמחאה על כוונת התמ"ת לפתוח מכרז להעסקת עובדי קבלן.

ועד עובדי שירות התעסוקה הכריז על סכסוך עבודה עוד בחודש יוני, אז התקבלה יוזמת התמ"ת בשיתוף עם הג'וינט לפתוח 20 מרכזי תעסוקה חדשים ייעודיים למגזר הערבי. השבתת כלל הלשכות בארץ מתוכננת להיום בלבד אולם ההערכה היא כי סכסוך העבודה צפוי להחריף, שכן הוועד טוען כי ההחלטה התקבלה באופן חד צדדי מצד התמ"ת וגורמי הממשלה השונים ללא התייעצות וללא שיתוף לשכת התעסוקה.

אהרון חוטובלי, יו"ר ועד עובדי לשכות התעסוקה: "אנחנו מברכים על ההחלטה להקים 20 מרכזי תעסוקה חדשים, אבל מתנגדים לניסיון להעביר אותם לידי חברות קבלן". לטענתו, התמ"ת, בתמיכת הממשלה, פוכע בעובדים המקצועיים והמיומנים של לשכות התעסוקה בכך שהוא מטיל את האחריות המקצועית להקמת 20 הסניפים וניהולם בידי גורמים חיצוניים "נעשה כאן ניסיון נוסף להפריט את שירות התעסוקה ולהחיות את תכנית ויסקונסין, בניגוד להחלטה של הכנסת."

ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה כי המרכזים שיוקמו ביישובים ערביים ברחבי הארץ ישפרו את מצבם התעסוקתי של מגזר זה וכי אין בהם כדי להחליף את שירותי התעסוקה והקמתם לא נועדה להפרטת השירות. עוד נאמר כי הפעילות מתוכננת להתבצע בשיתוף עם שירותי התעסוקה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה