יותר סוגים של הטבות – עובדים יותר מרוצים

יותר סוגים של הטבות – עובדים יותר מרוצים

מחקר חדש מצביע על קשר ישיר בין מספר ההטבות שהארגון מציע לבחירת העובד לבין רמת שביעות הרצון של העובד

שיתוף
הטבות למשיכת כישרונות

הטבות למשיכת כישרונות

על פי תוצאותיו של מחקר חדש, בו השתתפו למעלה מ-5,000 עובדים בארה"ב, ככל שהארגון נותן לעובדים יותר הטבות לבחירה, כך שביעות רצון העובדים גדלה. 

המחקר, שנועד לבחון באיזה שלב העובדים ימליצו על מקום העבודה שלהם כעל "מקום שטוב לעבוד בו", בדק את הקשר בין מספר ההטבות שהארגון מציע (מעבר לשכר והטבות סוציאליות הקבועות בחוק), לבין רמת שביעות רצון העובדים מהמעסיק.

מהמחקר עולה תמונת המצב הבאה:

• כאשר הארגון כלל אינו מציע לעובדים הטבות, רק 46% מקרב העובדים ימליצו עליו כעל מקום שטוב לעבוד בו.

• כאשר הארגון מציע לעובדים 1-10 הטבות, כ-53% מקרב העובדים ימליצו עליו כעל מקום שטוב לעבוד בו.

• כאשר הארגון נותן לעובדים מעל 11 הטבות, 66% מקרב העובדים ימליצו עליו כעל מקום שטוב לעבוד בו.

• כאשר הארגון נותן לעובדים לבחור מבין מגוון רחב של הטבות, 40% מקרב העובדים ימליצו עליו כעל מקום שטוב לעבוד בו.

המסקנה הברורה היא שהעובדים מקשרים שביעות רצון לכמות ההטבות וגיוון בסוגי ההטבות. מהמחקר עוד עולה כי לתקשורת חבילת ההטבות שהארגון נותן יש השפעה משמעותית על שביעות רצון העובד.

כ-45% מקרב העובדים ציינו כי העובדה שהארגון תיקשר נכון את מערך ההטבות לעובדים סייע להם להבין את ערכן האמיתי של ההטבות אותן קיבלו.

מהמחקר האחרון, שתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש HR Morning עולה כי 49% מקרב העובדים החווים בעיות כלכליות / משברים כלכליים פונים למעסיקים שלהם לסיוע וייעוץ.

נתון מעניין נוסף שעולה מהמחקר הוא שכ-51% מקרב העובדים חוששים לאבד את עבודתם כעת וזאת לעומת 2014 אז רק 46% חששו מפיטורים. מנתון זה היה ניתן להסיק שהחשש הגדול יותר מפני אובדן מקור פרנסה יניע יותר אנשים לחסוך לשעת משבר, אך כיום רק ל-34% מקרב העובדים יש חסכונות לשלושה חודשים (קרי למקרה שיפוטרו ויוותרו ללא עבודה לתקופה ממוצעת של 3 חודשים).

בשלהי המיתון של שנת 2013, חוו העובדים פחד אמיתי מאובדן מקום העבודה. כ-46% מקרב העובדים חסכו כספים ל-3 חודשים ללא שכר. מכאן ניתן להסיק כי העובדים חוששים יותר מפני פיטורים ובאם הם יפוטרו, המשבר כיום יהיה גדול יותר ולכן, ארגונים הרוצים לתת לעובדים שלהם ו/או לגייס עובדים חדשים יכולים לרכב על קלף "הביטחון התעסוקתי". זאת כמובן בתנאי שהארגון אכן יכול להבטיח יציבות תעסוקתית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה