עקרון הליבה שלנו הוא שאנחנו מביטים על כלי הגיוס בעיניים של מנהל...

עקרון הליבה שלנו הוא שאנחנו מביטים על כלי הגיוס בעיניים של מנהל HR ולא רק בעיני ה-IT

מתוך ריאיון בלעדי עם זהר מימון, מייסד ומנכ"ל חברת היי קפיטל וחברת הבת Talent Systems

שיתוף
זוהר מימון - מנכ

זוהר מימון מייסד ומנכ"ל חברת "היי קפיטל", למגוון שרותי ייעוץ ופיתוח ארגוני, למידה והדרכה, גיוס, רווחה ואיכות חיים ומנכ"ל חברת הבת Talent Systems לטכנולוגיות גיוס עובדים, בריאיון בלעדי לאתר HRus בנושא: אתגרי הגיוס והפתרונות הטכנולוגיים הייחודיים שמציעה Talent Systems למחלקת משאבי אנוש.

מימון, בעל תואר ראשון בניהול וחינוך באוניברסיטה הפתוחה ותואר שני במדיניות ציבורית עם התמחות בניהול ותקצוב באוניברסיטת ת"א, הגיע למשאבי אנוש אחרי קריירה מפוארת בתחום החינוך הבלתי פורמלי. לאחר שירות בצנחנים הוא ייעד לעצמו מסלול מקצועי בתחום החינוך שהחל בכפר סילבר (בית ספר חקלאי באשקלון), עבר לניהול מתנ"ס בחולון והגיע עד לניהול רובע בחינוך הבלתי פורמלי בעיריית באר שבע.

כאשר החליט על הסבה מקצועית, הדלת לעולם ה-HR הייתה פתוחה בפניו לרווחה – הוא התקבל לאינטל ישראל לתפקיד ארצי במחלקת איתור ופיתוח מקורות גיוס. לאחר שהתקדם לניהול מחלקת פיתוח מקורות גיוס, קודם מימון לתפקיד ניהול קשרי אקדמיה וכעבור למעלה מ-4 שנות עבודה באינטל ישראל – הוא הרגיש שהוא בשל להקים עסק משלו, כמובן בתחום משאבי אנוש. 

מה הניע אותך להקים חברה טכנולוגית שמתמחה בפתרונות גיוס עובדים כבר ב-2003?
זהר מימון: בשנת 2001 הקמתי את היי קפיטל. כחלק מהאסטרטגיה של היי קפיטל החלטנו להקים כבר 2003 את Talent Systems כשעוד לא היו כמעט חברות בשוק התוכנה שנתנו פתרונות טכנולוגיים למחלקת משאבי אנוש. אנחנו למעשה זיהינו פער גדול בין הצורך בתוכנות גיוס למענה שניתן בשוק באותו זמן. כחברת ייעוץ שמייעצת לארגונים בתחום, החלטנו להקים בעצמנו חברת בת שמפתחת תוכנות ייעודיות לגיוס. היות ולנו לא היה ידע טכנולוגי – חברנו לבית תוכנה בשם מגוון אפקט שמתמחה בפיתוח מערכות מבוססות רשת ובסיס נתונים ויצאנו לדרך. לפני כשנה, היי קפיטל השלימה רכישה של Talent Systems ל-100%. 

כיום, כשכבר קיימים לא מעט פתרונות טכנולוגיים לגיוס עובדים, כיצד מצליחה Talent Systems לשמור על הייחוד שלה ועל הרלוונטיות שלה בשוק?
זהר מימון: אני חושב שהפילוסופיה שלנו מייחדת אותנו. אנחנו דוגלים בתורת הפיתוח המשתף. ראשית כל אנחנו לא מכתיבים ללקוחות שלנו דפוסי עבודה אלא נותנים להם לקבוע, מתוך תפישה שהלקוח יודע הכי טוב מהם הצרכים הפונקציונאליים של הארגון שלו. על כן, בקשות הפיתוח מגיעות מצד הלקוח ואנחנו מפתחים עבורו בהתאם לצרכים אלו בדיוק. אנחנו מפתחים אפליקציות ופיצ'רים ב'תפירה אישית' לפי צרכי הלקוח ובמחיר אקונומי במיוחד מאחר ואנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להשתמש באותם פיצ'רים ואפליקציות בעתיד. כך שאם אנחנו מפתחים פיצ'ר מסוים לחברה אחת, גם חברות אחרות נוספות יוכלו ליהנות ממנו בעתיד.

זה מודל שהלקוחות שלנו מקבלים בברכה הן בגלל המחיר האטרקטיבי וההוגן והן בגלל שזה למעשה מודל של 'תן קבל'. חברות לא צריכות להמציא את הגלגל בכל פעם מחדש. מודל הפיתוח המשתף מאפשר לנו להיות benchmark שמנגיש ללקוחות שלו את ה-best practice. אנחנו לוקחים על עצמנו כאתגר להיות מספיק גמישים כך שכל חברה תוכל לבחור באיזו אופן היא משתמשת בפיצ'ר אם בכלל. לדוגמה, חברה אחת מנהלת תהליך גיוס בצורת ריאיון משאבי אנוש, ריאיון מקצועי ומרכז הערכה. חברה אחרת מנהלת תהליך גיוס שמתחיל במרכז הערכה, עובר למנהל מקצועי ורק לאחר מכן מתקיים ריאיון עם משאבי אנוש. שתי החברות יכולות לקבל פתרון טכנולוגי שיתמוך בשיטת הגיוס שלהן מבלי לעשות כל שינוי או התאמה למערכת.

עקרון הליבה שלנו הוא שאנחנו מביטים על כלי הגיוס שאנו מספקים ללקוחות שלנו בעיניים של מנהל משאבי אנוש ולא בעיניים של מנהל IT. זה עקרון שמסייע לנו לבלוט כיום במשק ומייחד אותנו בשיח מול הלקוחות. אנחנו מגיעים ממקום של השמת דגש על פונקציונאליות HR, ולצד זה עומדים באמות מידע של מנהלי IT בהיבטים של אבטחת מידע, יציבות וסטנדרטיזציה של פיתוח, ברמה הגבוהה ביותר.

איך מודדים הצלחה של תוכנת גיוס עובדים?
זהר מימון: המבחן העליון של המשתמש הוא ידידותיות ופונקציונאליות ושם אנחנו חזקים מבלי לוותר על האינטרס של מחלקת IT. מרבית הכלים שאנחנו מפתחים הם מבוססי מנגנון הדרכה מובנה self training. אנחנו עושים בעיקר שימוש בכללים אינטרנטיים אינטואיטיביים וידועים שקל ללמוד ולתפעל באופן עצמאי. 

איך היית מגדיר את היתרונות של Talent Systems ביחס לתוכנות האינטגרטיביות המסורתיות הכבדות?
זהר מימון: יש לנו יתרונות בולטים על פני אותן ספקות תוכנה 'כבדות'. ראשית כל – פיתוח טכנולוגיית גיוס זה עולמנו. זו לא עוד נישה אלא זה הביזנס שלנו. אנחנו ממוקדים והמיקוד הזה מאפשר לנו להגיע לרמת מומחיות הנדרשת כדי לעמוד בסטנדרטים של החברות התובעניות ביותר במשק. בין הלקוחות שלנו ניתן למצוא חברות גלובאליות, חברות טכנולוגיות מובילות בארץ ובעולם וחברות שהן המעסיקות הגדולות ביותר במשק הישראלי. אנחנו עומדים יום יום באתגר של לספק פתרונות פשוטים לצרכים מורכבים של חברות המגייסים בהיקפים גדולים, לתפקידים מקצועיים ובכירים ובתהליכי הגיוס המורכבים ביותר. כשאתה משחק בזירה כזאת, אתה חייב להתאים את עצמך לסטנדרטים הגבוהים ביותר כי שום דבר פחות מזה לא יתקבל.

יתרון נוסף שאנחנו מציעים ללקוחותינו הוא הגמישות שבאה לידי ביטוי במספר רבדים:

  • גמישות במחיר: ניתן לשלם על פיצ'רים בודדים, לפי רמה פונקציונאלית. ניתן לרכוש את התוכנה או לשכור אותה, קרי להשתמש במודל השירות כתוכנה SaaS.
  • גמישות בסוג ההתקנה: ניתן להשתמש בתוכנה במודל של אכסון ענן, התקנה מקומית בחוות השרת בחברה או אכסון על גבי השרתים שלנו.
  • גמישות בהיבט של מרחב האפשרויות שמספקת טכנולוגיית אינטרנט לרבות עבודה מכל מקום, ממשקים קלים ונגישים, תמיכה בשפות שונות (multi language) ועוד.
  • גמישות בשימוש בפיצ'רים: הלקוח בוחר לא רק את הפיצ'רים שבהם הוא מעוניין להשתמש אלא הוא בוחר את אופן השימוש בהם וזה מאפשר למנהלי משאבי אנוש להמשיך תהליכים עסקיים ללא צורך בשינויים והתאמות במעבר לשימוש בתכנת Talent Systems.
  • הקמת המערכת והטמעתה יכולה לארוך בין 48 שעות לחודשיים. ככל שיש יותר משתמשים יש צורך ביותר הסבות, הדרכות, פיילוטים… חודשיים זה ה- worst case scenario. ארגון עם דרישות סטנדרטיות יכול להצטרף אלינו ולהתחיל לעבוד עם התכנה בתוך שני ימי עסקים.

איזה ערך מוסף אתם מביאים לארגון בהיבט העסקי?
זהר מימון: אני חושב שאחד היתרונות הבולטים שלנו הוא הדגש על ניתוח ובקרה של התהליכים. המערכת מספקת דוחות ואינדיקטורים ברמה הגבוהה ביותר, מה שמאפשר לארגון לנטר את התהליך, ליעל אותו ולחסוך הרבה מאוד משאבים. לדוגמה, ניטור מקורות הגיוס: זה אינדיקטור אפקטיבי ביותר לזיהוי מקורות גיוס זולים על חשבון מקורות גיוס יקרים. אלו דוחות שמלמדים אותי מהו מקור הגיוס האפקטיבי ביותר ממנו אני יכול ללמוד מה אחוז הרלוונטיות של כל מקור, כמה מועמדים נמצאים כבר במערכת, כמה הגיעו לכל אחד מהשלבים השונים בתהליך הגיוס, כמה התקבלו ועוד. אני יכול ללמוד שמקור גיוס אחד שולח כמויות אדירות של מועמדים אבל גייסתי מועמד אחד או שהוא שולח מועמדים שכבר קיימים ממקור אחר או ששולח לי את אותם מועמדים שוב ושוב. זה למעשה מקור גיוס 'יקר' שגוזל אנרגיה ארגונית מיותרת. אני יכול לנטר את המחדל הזה בלחיצה על כפתור בודד!

היות וכל המועמדים ממוינים ומקוטלגים אוטומטית בבסיס הנתונים של הארגון, המאגר שלי הוא עצמו וכך המאגר עצמו הופך מקור גיוס. אם אני משתמש בו נכון – בלחיצת כפתור אני יכול לקבל רשימת מועמדים מתאימים להגדרות המשתנות שלי באופן מידי, כל העת וללא עלות.

ומה לגבי פונקציונאליות?
זהר מימון: אני חושב שהעושר הפונקציונאלי של ה- Talent Systems הוא יתרון נדיר. לא נוכל להקיף את העושר הזה בראיון. לדוגמה, האפשרות לשלוח מסרונים ולתקשר עם המועמדים דרך הסלולר, שליחת מכתבי עדכון סטאטוס למועמדים, דוחות סטאטוס מועמדים לחברות השמה בלחיצת כפתור, רמת הרשאות מתקדמת: יש פיצ'ר המאפשר להפוך אירועים מסוימים בתהליך הגיוס לחסויים, להפוך מועמדים מסוימים לחסויים או משרות לחסויות, הרשאות על פי עץ ארגוני ועוד. יש פיצ'ר שמאפשר טיפול בחבר מביא חבר, בניוד פנימי בתוך הארגון ופיצ'ר ייעודי לטיפול בעובדי מיקור חוץ. יש אפליקציה מובנית במערכת שהיא ייעודית לגיוס ברשתות חברתיות. המגייס יכול להחליט בכל רגע נתון אלו מהמשרות הוא רוצה לפרסם גם ברשתות החברתיות ובלחיצת על כפתור הוא מייצא את המשרה בצורה ויזואלית לכל הרשתות. זה מתפרסם בפרופיל של המגייס, בקבוצות שלו, ו/או בפרופילים של עובדי החברה ובקבוצות שאליהן הם משתייכים. חשבו על ארגון שמעסיק 300 או 500 עובדים – בלחיצה על כפתור אחד, ניתן להגיע באופן מידי וללא עלות לחשיפה (ממוקדת!) שהיא גדולה יותר מכל אתר דרושים או מדור דרושים מודפס.

ומשפט לסיום?
זהר מימון: מערכות גיוס נוצרו לתכלית אחת – לנהל ולייעל את תהליך הגיוס. הידע והניסיון שלנו בניהול גיוס בחברת האם היי קפיטל לצד היכולות הטכנולוגיות המתקדמות ב-Talent Systems ובשילוב של לקוחות מובילים במשק, מאפשרים לנו להכיר מקרוב את הצרכים ולספק ללקוחותינו בדיוק את זה. 

ליצירת קשר עם חברת היי קפיטל ולקבלת מידע נוסף על נושא זה, ניתן למלא את הפרטים הבאים:

[[ טופס מוטמע]]




 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה