עמוס שפירא צפוי להתמנות לנשיא אוניברסיטת חיפה

עמוס שפירא צפוי להתמנות לנשיא אוניברסיטת חיפה

מנכ"ל סלקום, חוגלה ואל-על לשעבר קיבל את אישורה של ועדת האיתור לתפקיד ועתיד להתחיל בו בסוף 2012

שיתוף

משוק הסלולר – לאקדמיה. מנכ"ל סלקום לשעבר, עמוס שפירא, שעזב לפני כחודשיים את חברת הסלולר במקביל למיזוגה עם נטויז'ן, צפוי להתמנות לתפקיד נשיא אוניברסיטת חיפה. כך דיווח הבוקר (ה') העיתון ידיעות אחרונות.

שפירא יחליף בתפקיד את פרופ' אהרון בן-זאב, נשיאה הנוכחי של האוניברסיטה שעתיד לפרוש לקראת סוף השנה.

בחודשים האחרונים עמלו חברי ועדת החיפוש מטעם האוניברסיטה, בראשות השר לשעבר עמי איילון המשמש גם כיו"ר הוועד המנהל של המוסד האקדמי, על איתור מועמד ראוי לתפקיד. בחירתה של הוועדה תלויה באישור הוועד המנהל ולאחריו תובא לאשרור פורמלי של חבר הנאמנים של האוניברסיטה.

על-אף שמקובל למנות נשיא אוניברסיטה בדרג השכלתי של פרופסור, לפי חוקת האוניברסיטה בחיפה אין בעיה בכך ששפירא אינו מחזיק בתואר ובעבר היו גם תקדימים לכך. כיום, המוסד היחיד שבראשו עומד נשיא שאינו פרופ' הוא המכללה להנדסה בירושלים. נשיאה הוא עוזי וכסלר, לשעבר ראש מנהל מקרקעי ישראל.

שפירא מחזיק בתואר בכלכלה מאוניברסיטת חיפה. הוא נחשב לאדם דעתן ולמנכ"ל אקטיבי. בעברו המקצועי היה מנכ"ל אל-על ומנכ"ל חוגלה. באוקטובר 2011 פרש מסלקום והוחלף על-ידי ניר שטרן. במקביל שפירא הוא פעיל באקדמיה ומשמש בשנים האחרונות כנשיא אגודת הידידים של אוניברסיטת תל-אביב ובעל אג'נדה וקו מחשבה מובהק בנושאי חינוך והשכלה גבוהה. שפירא מתגורר בתל-אביב, נשוי ואב לשלושה ילדים.

מאוניברסיטת חיפה נמסר: "ועדת האיתור לבחירת נשיא, שמונתה על ידי הוועד המנהל, סיימה את עבודתה לאחר שראיינה מועמדים רבים ומצוינים מהמגזר הציבורי והפרטי. בתום תהליך מסודר ודיונים מעמיקים היא החליטה היום להמליץ על עמוס שפירא לתפקיד הנשיא הבא של אוניברסיטת חיפה. המלצה זו תובא להחלטת הוועד המנהל בישיבתו הקרובה ולאחר מכן לאשרור חבר הנאמנים של האוניברסיטה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה