סקר חיצוני לקבלת תמונת מצב על העובדים

סקר חיצוני לקבלת תמונת מצב על העובדים

סקר עובדים הוא כלי החשוב ביותר כדי לאסוף מידע נרחב ככל האפשר על נקודות התורפה של הארגון, מנקודת מבטם של העובדים.

שיתוף
סקר עובדים
סקר עובדים

להלן כמה שאלות מעניינות:

• עד כמה העובדים מרוצים מהחברה?

• עד כמה הם מרוצים מהתפקיד?

• האם הם מבינים את גודל האחריות?

• האם הם גאים בעבודתם?

• האם הם גאים בחברה כמותג?

• האם הם חושבים שיש להם עתיד בחברה?

• האם הם מרגישים שהם מממשים את הפוטנציאל המקצועי שלהם?

• האם הם חושבים שתהליך הקליטה וההדרכה שעברו בחברה מספק?

• האם הם בטוחים שהם יכולים להרוויח הרבה יותר במקומות אחרים?

• והשאלה הכי חשובה – האם אתם כמנהלים, חושבים שאתם מכירים את העובדים שלכם מספיק טוב כדי לדעת את התשובות?

חברות במשק משקיעות בסקרים, מחקרים וקבוצות מיקוד, במטרה לדעת איך קהל היעד רואה את החברה ואת מגוון שירותיה ומוצריה, אולם כאשר מדובר על סקרים ייעודיים לעובדים ומנהלים, החברות לא ממהרות לחקור ולבדוק.

לא רק השיקול הכלכלי מונע  את הביצוע הלכה למעשה של סקרי עובדים. גם החברות החזקות במשק שמשקיעות אלפי דולרים בסקרים ובקבוצות מיקוד – מוותרות על סקרי עובדים.

סקר עובדים הוא אחד הסקרים החשובים ביותר בארגון בראי של ניהול משאבי אנוש. זוהי הזדמנות חד פעמית להבין, ברמת המקרו, את שורת הבעיות בארגון מנקודת מבטם של העובדים. כחלק מתפקידכם כמנהלי משאבי אנוש, אתם מתבקשים להוביל מהלכים ארגוניים. הדרך הנכונה לדעת מהן נקודות התורפה של הארגון, על מנת ליזום וליישם שינויים ארגוניים ואף רפורמות חדשות, מתחילה בסקר עובדים.

סקרים אנונימיים מקיפים יספקו לכם מידע קונקרטי על שיטות עבודה, מגמות, כלי עבודה, שיטות ניהול, מצב החברה בהיבט של יחסי אנוש ורווחת הפרט, ועד לחוות דעתם של העובדים על נושאים כלליים, כגון מצב תחזוקת הבניין ותנאי עבודה אלמנטריים.

סקר עובדים חשוב לא רק בהיבט של שימור עובדים, שהם בגדר המשאב החיוני ביותר בארגון המודרני, סקר עובדים יכול לתת לכם פרספקטיבה רחבה על רמת המקצועיות של העובדים ושל המנהלים, כפי שהם עצמם מגדירים אותה, וכן באופן עקיף, על דרכים להעלאת הרמה המקצועית. לדוגמא: תוצאות הסקר יכולות ללמד אתכם שהעובדים מרגישים שהם לא מקבלים מספיק הדרכות על מוצר או שירות חדש או לחילופין, עובדים במחלקות טכנולוגיות יודעים שהם עובדים על חומרה ותוכנה מעט "מיושנות" וכי יש בשוק פתרונות טובים יותר לביצוע העבודה. אלו ועוד הם בגדר ייעוץ מקצועי היישר מהמקור והדרך לשינוי במטרה להיטיב, לייעל ולפתח – מבוססת על תוצאות הסקר.

עריכת סקר ייעודי לכלל העובדים והמנהלים בארגון כיום, תאפשר לארגון לנצל את התקציב העומד לרשותו לשנת המס הבאה ואולי אף תקציב דו שנתי, ליישום וטיפול בבעיות וליקויים, לייעול ושיפור In-House.

למידע נוסף ודוגמאות לסקרי עובדים, פנו אלינו באמצעות הדוא"ל : news@hrus.co.il

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה