5 תושבי הרשות הפלסטינית הגישו בקשה לתביעה ייצוגית כנגד ההסתדרות

5 תושבי הרשות הפלסטינית הגישו בקשה לתביעה ייצוגית כנגד ההסתדרות

עובדים מהרשות הפלסטינית הגישו בקשה לייצוגית בסך 35 מיליון ש"ח כנגד ההסתדרות, בגין גביית יתר של דמי טיפול ארגוניים

שיתוף

חמישה תושבי הרשות הפלסטינית, שהועסקו בישראל אצל מעבידים ישראליים, פנו לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה בבקשה להגשת תביעה כנגד ההסתדרות, בהיקף של 35 מיליון ₪, והכרה בה כתביעה ייצוגית.

עילת התביעה היא גביית יתר ו/או גבייה פסולה של דמי טיפול ארגוני בניגוד להוראות חוק הגנת השכר והתקנות שהתווספו מכוחו, וכן להפרת חוק ההסכמים הקיבוציים והתקנות שהותקנו מכוחו ובניגוד להסכמים הקיבוציים במשק. התובעים טוענים לגביית יתר מצד ההסתדרות, כאשר זו גבתה מהם דמי טיפול ארגוני בשיעור העולה על 0.8% מהשכר היסודי.

התובעים דורשים כי ההסתדרות תפצה את חברי הקבוצה, תושבי הרשות הפלסטינית שעבדו אצל מעסיקים ישראליים, בגין נזקים כספיים שנגרמו להם, כפועל יוצא מהמחדלים של ההסתדרות בטיפול במקרים שלהם.

לטענת התובעים, לא רק שנוכו ממשכורותיהם סכומים בצורה לא תקינה ולא חוקית, אלא שבנוסף, להסתדרות אין סניפים או פעילות בתחומי הרשות הפלסטינית והיא איננה מספקת להם שירותי ייעוץ ותמיכה, כפי שהיא מספקת לעובדים בשטחי ישראל.

עו"ד חג' יחיא נאשד, המייצג את התובעים, אמר ל-HRus כי לקוחותיו אינם חברים בהסתדרות אולם על פי החוק, המעסיקים מחויבים לנכות משכרם דמי טיפול ארגוני (להבדיל מדמי חבר). "אנחנו לא חולקים על עצם ניכוי דמי הטיפול – על אף שהעובדים לא מקבלים תמורה כלשהי בעד כספים אלה, טענתנו היא ששיעור דמי הטיפול הארגוני שנוכה משכרם היה גבוה מ-0.8% ועל כן מדובר בגביית בלתי חוקית ופסולה של עובדים שאינם חברים בהסתדרות, וזה בניגוד להסכמים הקיבוציים, לצווי ההרחבה ולחוק הגנת השכר", ציין עו"ד נאשד.

מההסתדרות טרם נתקבלה תגובה. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה