מעבר עובדים בין צוותים – מה חשוב לדעת?!

מעבר עובדים בין צוותים – מה חשוב לדעת?!

מצב בו עובדים עוברים מצוות לצוות בארגון מתרחש לעיתים רחוקות. עם זאת, זהו מצב אפשרי וחשוב ליישם אותו בצורה נכונה שתקל על התאקלמות העובד בצוות החדש

שיתוף
האקתון מוצלח

האקתון מוצלח

העברות פנימיות אינן תופעה חדשה. עובדים שעוברים לצוות אחר בארגון היא תופעה מוכרת, עם זאת, לא תמיד קל למנהלים לקבוע אם המעבר נכון או שלא.

כאשר עובד ניגש אליכם עם בקשה להעברה פנימית, יש לשקול את הדברים הבאים:

המאמץ של העובד

האם מדובר בעובד שמתאמץ ועושה עבודה מוערכת? האם יש לעובד גישה חיובית והוא מסור לעבודה, אך התפקיד שהוא מבצע פשוט לא מתאים לו או לא לשביעות רצונו?!. במידה וכן, הגיוני לשקול את בקשת ההעברה. אך אם העובד מגיע לשיחה עם משאבי אנוש לאחר כמה שבועות בחברה בבקשה למעבר צוות, הוא כנראה לא נתן לזה סיכוי מספיק. במקרה זה, יש לדבר איתו על הכשרה ומשאבים שיכולים לסייע לו ללמוד מהר יותר.

למצוא את הסיבה

לפעמים הסיבה שעובדים רוצים לעבור לצוות אחר היא בעיה שניתן לפתור. כאשר העובד ניגש אליכם לראשונה בבקשה לעבור צוות, חשוב לקחת את הזמן ולהבין יחד איתו את הסיבה האמיתית לכך שהוא רוצה לעבור. חשוב לוודא שיש סיבה לגיטימית למעבר ולא בגלל שהעובד סבור כי לצוות השני יש עומס עבודה קל יותר, או שהוא לא מסתדר עם אחד מחברי הצוות הנוכחי – כיוון שגם בצוות אחר הדברים עשויים להתרחש. רק אם הסיבה אמיתית וקשורה ברצון של העבודה להתקדם ולהצליח בחברה, יש לעודד מעבר בין צוותים.

שאל את עמיתיו לצוות

שאל את חברי הצוות באופן אישי איך הם מרגישים לגבי העובד שמעוניין לעבור. שיחות אלו יכולות לשפוך אור על אישיות העובד ועל מוסר העבודה שלו. האם הוא נוטה להתלונן, או שהוא עובד מסור ושותף לפעילות הקבוצה? האם העובד יעביר אנרגיה חיובית ומפרה לצוות החדש, או שיש סכנה שהוא יוריד את מורל הצוות הבא. אם ההעברה הגיונית לאחר ששקלתם את תשובות העמיתים לצוות, קל יותר לאשר לו את המעבר.

הערכת העובד

מחלקת משאבי אנוש צריכה להעריך את הכישורים של העובד, החזקות והחולשות שלו בהתאמה לצוות החדש. העובד עשוי לרצות לעבור מצוות פיתוח לצוות מכירות, אך האם הוא יתאים כאיש מכירות? חשוב לבחון את הכישורים והיכולות שלו, בטרם מספקים לו הכשרה למעבר לתפקיד אחר.

שיחה עם המנהלים

יש לקיים שיחה עם המנהל הנוכחי של העובד ולוודא כי העובד אכן מציג ביצועים טובים ויש לו את הנחישות והמוטיבציה לעבוד ולהשיג ביצועים בתפקיד החדש אליו הוא רוצה לעבור.

שאלו את אותן שאלות כמו למועמדים חיצוניים

ראיינו את העובד שמעוניין לעבור צוות או תפקיד, כאילו היה מועמד חיצוני לחברה. שאלו שאלות כמו: מדוע אתה חושב שתהיה טוב בתפקיד הזה? למה אתה רוצה לעבוד בצוות החדש? מה מבדיל אותך מכל האחרים שמעוניינים לעבור לתפקיד XXXX? איך תוסיף ערך לצוות ולחברה? בהתחשב בעובדה שלעובדים יש גישה פנימית לחברה, זה יהיה מעניין לשמוע את התשובות שלהם לעומת מועמדים חיצוניים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה