מעוניין להחליף תפקיד בתחום משאבי אנוש?

מעוניין להחליף תפקיד בתחום משאבי אנוש?

כיצד לעבור בהצלחה תפקיד במחלקת משאבי אנוש

שיתוף
מעבר תפקיד

בתחום משאבי אנוש ישנם תפקידים רבים ביניהן תפקידים בתחום השכר, ההטבות, רווחה, גיוס עובדים, שימור עובדים, ניהול כישרונות, גיוס גלובלי ועוד.

פעמים רבות, אנשי משאבי אנוש שעובדים בתפקיד מסוים גם במשך שנים, מוצאים את עצמם שוקלים לעסוק בתחום אחר במשאבי אנוש. לעתים הם מעוכבים בשל חוסר ידע, מחסור במיומנויות מסוימות, מנהל שאינו מגבה אותם, אי אפשרות לעבור תפקיד בשל איוש מלא וכד'. עם זאת, ישנם בכל זאת דברים שניתן לעשות.

ההזדמנות הטובה ביותר לשינוי תפקיד בתחום משאבי האנוש היא כאשר אתה עובד אצל מעסיק שמעריך אותך ואת עבודתך הטובה. במידה והקשרים שלך עם המעסיק או מנהל המחלקה רופפים, חשוב מאוד לחזק אותם בטרם מדברים על השינוי. במקרים בהם יש לכם קשרים טובים עם המעסיק, להלן מה שתוכלו לעסוק כדי לעבור תפקיד:

שב עם המנהל הנוכחי והסביר לו בכנות כי אתה חש צורך בהזדמנות להרחיב את האופקים שלך לתפקיד רחב יותר. אמור למעסיק שלך שיש לך יותר להציע מאשר מה שאתה עושה כיום ושאתה מעוניין להרחיב את תחומי האחריות שלך לטובת החברה. וודא כי המעסיק מבין מה הוא ירוויח מכך שתעבור תפקיד – הקפד לציןן לו זאת בבולטים.

ברגע שהסברת למעסיק או למנהל מדוע חשוב לך (ולחברה) שתבצע שינוי בקריירה, זה הזמן לדבר איתו על תכנית הקריירה שלך.

עליך להחליט עוד בטרם השיחה, האם אתה תהיה זה שמממן את הכשרתך בעצמך, או שאתה מצפה מהמעסיק לקחת חלק בכך. האם ההכשרה לתפקיד החדש תיושם מכספיך או מכספי החברה, ואילו מיומנויות בדיוק עליך לרכוש כדי לעבור לתפקיד החדש.

הסבר למעסיק האם אתה תוכל להתחיל לעבוד בתפקיד החדש כבר בתקופה ההכשרה, או שעליך לסיים תחילה את הלימודים.

דבר איתו לגבי מחליף עבורך בתפקיד הנוכחי – האם ישנו גורם בחברה שיוכל להחליף אותך או שעליכם לגייס גורם חיצוני. עליך לספק למעסיק הודעה מוקדמת על עזיבת התפקיד ולתת לו זמן למצוא לך מחליף, בדיוק כפי שהיית עושה אם היית עוזב את החברה. אם יש לך קצוות רופפים בתפקיד או פרויקטים להשלים, עליך לבצע אותם עד תומם.

הצע למנהל לסייע בהכשרתו של העובד החדש שיחליף אותך ולחלוק איתו את עומס העבודה בשלבים הראשונים. השתמש בידע שצברת כדי לסייע לייעל את האופן שבו המחליף שלך נקלט ועובד בחברה.

גם בתפקיד החדש לו אתה מעוניין לעבור עליך ליצור קשר עם הגורמים הנוכחיים (מנהל הצוות, חברי הצוות). עליך להרשים גם אותם ולטפח איתם קשרים חיוביים כדי שתוכלו לעבוד יחד והם ירצו בכך.

קיים מספר פגישות יזומות עם מנהל המחלקה העתידי שלך והראה לו את מידת רצינותך וכוונותיך לעבוד בתחום ומדוע אתה סבור כי תוכל להועיל לו במידה רבה. השב על שאלותיו בסבלנות והיה עקבי בהחלטתך לעבור, גם אם מדובר בתהליך ממושך עם מכשולים בדרך.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה