שיתוף

אחת ההתלבטויות של מנהלי משאבי אנוש בעת גיוס עובדים היא האם לתת עדיפות גבוהה יותר לעובדים שמגיעים עם תעודות המעידות על ההכשרות שעברו, או להעדיף מועמדים בעלי ניסיון ומיומנויות מוכחות.

גם התעודות וגם הניסיון ממלאים תפקידים חשובים בהערכת מועמדים, אבל המשקל המוקצה לכל אחד מהם יכול להשתנות בהתאם לדרישות הספציפיות של התפקיד ולסדרי העדיפויות של הארגון.

המועמד האידיאלי יהיה בעל שילוב של תעודות המעידות על ההכשרות שעבר ושל ניסיון ומיומנויות מוכחות, המוכיחים ביחד את התאמתו לתפקיד.

הערכה קפדנית של מועמדים בהתבסס על שילוב של גורמים אלו, מאפשרת למנהלי משאבי אנוש לקבל החלטות מושכלות לגבי גיוס העובדים המתאימים ביותר לצרכי הארגון ויעדיו.

להלן 3 יתרונות של מועמדים שמגיעים עם תעודות המעידות על הסמכה רשמית:

1 ידע מיוחד:

תעודות על ההכשרות מוכיחות שהמועמדים רכשו ידע ומומחיות מיוחדים בתחום שבו הם עובדים, או שיש להם מערך מיומנויות מסוים.

התעודות יכולות לאמת את בקיאות המועמדים בתחומים ספציפיים ולהצביע על מחויבותם ללמידה מתמשכת ולפיתוח מקצועי.

2 הכרה בתעשייה:

תעודות הסמכה מסוימות זוכות להערכה רבה בתעשיות ספציפיות ולעתים קרובות מוכרות כסטנדרטים של מצוינות.

העובדה שלמועמד יש תעודות כאלה יכולה לשפר את אמינות הידע של המועמד ואת התחרותיות שלו בשוק העבודה, במיוחד אם ההסמכה רלוונטית לתפקיד.

3 שיפור מיומנויות:

הרצון של מועמד להיות בעל תעודות הסמכה עשויה לדרוש ממנו לעבור הכשרה, קורסים ובחינות קפדניות, מה שיכול לשפר את הכישורים והמיומנויות שלו בצורה מובנית.

מנהלי משאבי אנוש עשויים להעריך מועמדים שהשקיעו זמן ומאמץ בהשגת ההסמכות הרלוונטיות.

להלן 3 יתרונות של מועמדים בעלי ניסיון ומיומנויות מוכחות:

1 יישום מעשי:

הניסיון מספק למועמדים חשיפה מעשית לאתגרים, תרחישים ומצבים של העולם האמיתי הרלוונטיים לתפקיד.

מועמדים בעלי ניסיון רב עשויים לפתח יכולות פתרון בעיות, מיומנויות קבלת החלטות וידע ספציפי לתעשייה שיכולים להיות יקרי ערך בביצוע מטלות עבודה בצורה יעילה.

2 רקורד של הצלחה:

מועמדים עם ניסיון מוכח מגיעים לרוב עם רקורד של הישגים ותוצאות מוצלחות בתפקידיהם הקודמים.

מנהלי משאבי אנוש עשויים להעדיף מועמדים שהוכיחו את יכולתם לספק תוצאות ולהוסיף ערך למעסיקיהם הקודמים.

3 כושר הסתגלות ורבגוניות:

הניסיון מצייד את המועמדים במיומנויות הניתנות להעברה לאחרים (כלומר הם יכולים ללמד אחרים את המיומנויות שרכשו), כושר הסתגלות לשינויים ורבגוניות שניתן ליישם במגוון תפקידים, ענפים והקשרים שונים.

מועמדים בעלי ניסיון מגוון עשויים להביא לארגון נקודות מבט חדשות, רעיונות חדשניים וידע נרחב.

להלן 5 גורמים שמנהל משאבי אנוש צריך לקחת בחשבון בעת ההחלטה האם לתת עדיפות לגיוס של עובדים בעלי תעודות שמעידות על הסמכה או למועמדים בעלי ניסיון ומיומנויות מוכחות:

1 דרישות התפקיד:

יש להעריך את הכישורים והמיומנויות הספציפיים הנדרשים לתפקיד ולקבוע האם הסמכה המגובה בתעודות, או ניסיון, הינם רלוונטיים יותר לעמידה בדרישות אלו.

2 תקנים בענף:

יש לחקור את הנורמות ושיטות העבודה המומלצות בתעשייה כדי להבין את החשיבות של תעודות הסמכה בתעשייה הרלוונטית והאם תעודות אלה נחשבות חיוניים או בעלות עדיפות  לתפקיד.

3 תרבות ארגונית:

יש לקחת בחשבון את התרבות הארגונית, הערכים וסדרי העדיפויות של הארגון, כמו גם את ההעדפות של גיוס מנהלים, בקביעת החשיבות היחסית של תעודות הסמכה מול ניסיון.

4 התאמה של מועמד:

יש להעריך כל מועמד בצורה הוליסטית, תוך התחשבות בהתאמה הכוללת שלו לתפקיד, לדינמיקה של הצוות ולתרבות הארגונית. בד בבד יש להעריך את הפוטנציאל שלו לצמיחה והתפתחות.

5 גישה מאוזנת:

יש לשאוף לגישה מאוזנת הרואה הן בתעודות ההסמכה והן בניסיון מעשי, גורמים משלימים בהערכת ההתאמה של המועמדים לתפקיד.

יש לחפש מועמדים בעלי שילוב של תעודות הסמכה רלוונטיות, ניסיון מעשי ומיומנויות מוכחות, המתאימים לדרישות התפקיד וליעדים הארגוניים.

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה