באמצעות מודל ה-ViBE ניתן לפתח יחס אישי אמיתי בין העובדים ללקוחות, בין...

באמצעות מודל ה-ViBE ניתן לפתח יחס אישי אמיתי בין העובדים ללקוחות, בין המנהלים לעובדים ובין העובדים לבין עצמם

עינב תמיר, יועצת ארגונית: "המודל משלב את כל האלמנטים של תקשורת בינאישית, בהם נראות חיצונית, התנהגות, יכולות, כישורים וכד'. שילוב זה הינו שחקן חדש בעולם התקשורת הבינאישית בעסקים ובארגונים"

שיתוף
VIBE

"מודל ה-ViBE מורכב משלושה מעגלים: מעגל הנראות (Visibility), מעגל ההתנהגות (Behavior), ומעגל האנרגיה (Energy). מימוש הקשרים בין שלושת המעגלים הללו ונקודות המפגש ביניהם, זהו הוייב (ViBE) של הארגון או של הפרט (האינדבידואל)", דברים אלה אומרת עינב תמיר, יועצת ארגונית עצמאית בתחום פיתוח התקשורת הבינאישית בארגונים ובקרב עצמאים, בשיחה עם HRus, לקראת כנס הדרכה ופיתוח ארגוני שיערך על ידי HRus ב-12 בינואר 2016 בכפר המכבייה. בהרצאתה בכנס ViBE – The color of communication, תדבר תמיר על מודל ה-ViBE לפיתוח תקשורת בינאישית בארגונים. המודל מביא איתו גישה חדשה בתחום התקשורת בין עובדים ללקוחות, בין מנהלים לעובדים ובין עובדים לבין עצמם.

עינב תמיר
עינב תמיר

מעגל אחד הוא, כאמור, מעגל הנראות. "מעגל ה-Visibility מתייחס לנראות אישית", מסבירה תמיר. "החל בסגנון הלבוש ועד להשפעה שלו על התקשורת שלנו ועל ההנעה לפעולה של עצמנו ושל האנשים שסובבים אותנו, כמו למשל מול הלקוחות, מול העובדים או מול המנהלים. מעגל זה כולל את נושא הנראות בסביבת העבודה, מיתוג הסביבה הארגונית, בניית שפה כתובה אחידה, מיתוג של מרכזי שירות ומכירה, ובניית סביבה ארגונית נעימה ללקוחות ולעובדים. בתוך הסביבה הארגונית יש התייחסות לעובד כאל גוף פיזי שמנהל תקשורת אישית עם הלקוח או עם סביבת העבודה שלו. באמצעות אותה נראות אישית אפשר לנהל תקשורת אישית בין העובד ללקוח, ובכך להעניק יחס אישי אמיתי ללקוח".

המעגל השני הינו מעגל ההתנהגות (Behavior). "מעגל ה-Behavior כולל התייחסות אל החושים כאל כלי לניהול תקשורת, זיהוי סגנונות תקשורת באמצעות מחוות גוף פיזיות ושפה מילולית, והתייחסות להשפעה על אנשים באמצעות שפת גוף ועל ידי יצירת תקשורת מקרבת ביניהם. (לא מדובר בשפת הגוף הרגילה שכולנו מכירים)".

ולבסוף, מעגל האנרגיה (Energy). "למעגל האנרגיה נכנסת השפעת המחשבה על התוצאות, על השגת המטרות ועל תקשורת חיובית", מסבירה תמיר. "במעגל האנרגיה קיימת התייחסות לניהול רגשות ומצבי רוח, לאינטראקציה וליצירת כימיה בין אנשים. ניתן כאן מקום לכישורים וליכולות האישיות של העובד במסגרת הארגונית. כתוצאה מכך, במקרים רבים מקבל העובד תחושה של העצמה ובטחון עצמי, במפגשי התקשורת שלו מול הלקוחות".

תמיר מדגישה, כי "היתרון המרכזי של המודל טמון בשילוב בין שלושת המעגלים. שילוב זה הינו ה-ViBE שלנו לניהול תקשורת עם הסביבה. כלומר, המודל משלב את כל האלמנטים של תקשורת בינאישית, בהם נראות חיצונית, התנהגות, יכולות, כישורים וכד'. שילוב זה הינו שחקן חדש בעולם התקשורת הבינאישית בעסקים ובארגונים.

"יתרה מכך, בעבר לא היתה קיימת התייחסות לשילוב כל המעגלים הללו יחד, ולהשפעה שלהם על תקשורת בין אנשים, לדוגמה, בין עובדי הארגון ללקוחות ובין מנהלים לעובדים. כיום, באמצעות מודל ה-ViBE, ניתן לפתח יחס אישי אמיתי בין העובדים ללקוחות, בין המנהלים לעובדים ובין העובדים לבין עצמם. כלומר, אפשר לפתח את כל זאת הודות למודל והודות לשימוש במיומנויות הנלמדות במסגרת המודל".

תמיר מסבירה, כי "המודל מתייחס לא רק לטכניקות השירות והמכירה שנלמדות כיום בארגונים, אלא גם למיומנויות שמאפשרות לכל ארגון למקסם את יכולותיהם של עובדיו, ואת הקווים המנחים שהוא מגדיר לעצמו, ועל ידי כך להשיג יתרון תחרותי על פני מתחריו".

לסיכום מבהירה תמיר, כי "במודל קיימת התייחסות ליחסים שבין אנשים, ולא רק לטכניקות יבשות שהעובד מבצע כמו רובוט. מודל ה-ViBE מאפשר להשיג קפיצת מדרגה בכמה רמות מעל מה שנתפס כיום כחווית לקוח. הוא מתאים לפיתוח תקשורת מול לקוחות במחלקות שירות ומכירה, לפיתוח מנהלים לשם הנעת עובדים ולהשגת תפוקות גבוהות יותר, לפיתוח עובדים ברמה האישית והארגונית, לפיתוח עתודה ניהולית ואף לפיתוח תרבות ארגונית שבשפה החדשה נקראת ה-ViBE הארגוני. זהו מודל מאד גמיש שמאפשר התאמה למגוון מאוד רחב של ארגונים ושל לקוחות".

לדבריה, "בעולם בו טכנולוגיות מתפתחות ומשתנות, ועולמות התוכן השונים הולכים ומתפתחים, כל ארגון רוצה להיות בין הטובים, אם לא הטוב ביותר, בענף בו הוא פועל. בדומה לטכנולוגיה חדשה, מודל ה-ViBE הינו דור חדש בעולם התקשורת הבינאישית. זהו דור המתאים לשינויים שמתרחשים בשנים האחרונות בין עובדים לבין עצמם, בין עובדים ללקוחות, בין מנהלים לעובדים וכד'. כלומר בין בני אדם שיש להם מודעות גבוהה יותר לניהול תקשורת נכונה, וציפיות גבוהות בכל הקשור ליחס שהם מקבלים. הם מצפים מהארגונים שיביאו איתם בשורה חדשה.

"המודל מביא איתו בשורה חדשה ומכניס צבע, עניין וגמישות, לתוך דפוסי ההתנהגות הקיימים ולקווים המנחים של הארגונים. הוא מאפשר לפעול בתוך הקווים המנחים של הארגון או לחלופין, לפרוץ אותם לחלוטין, תלוי בצרכי הארגון והמטרות שהוא הציב לעצמו. כלומר הפעילות יכולה להתבצע בתוך המסגרות והיא יכולה גם לפרוץ מסגרות. הנקודה החשובה כאן היא יצירת העניין והכנסת הצבע שמבדלים את הארגון ממתחריו".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה