מה בין צמידי כושר לרווחה ארגונית?

מה בין צמידי כושר לרווחה ארגונית?

תכנית בריאות ארגונית אינה רק מעלה את רמת הסיפוק והפרודוקטיביות של העובדים, אלא גם מביאה לעלייה בשיעור שימור העובדים ולהקטנת ההוצאות לטווח הרחוק

שיתוף

ארגונים גילו לאחרונה שעובדים שמחים מביאים ביצועים טובים יותר, אולם רמת בריאות גבוהה אינה מסתכמת במשבצת הפרודוקטיביות בלבד. על פי דוח שפורסם ב-Harvard Business Review, עובדים בריאים גורמים לחברה בטווח הארוך להוצאות קטנות יותר מאשר עובדים לא בריאים. תכניות בריאות עבור העובדים עשויות להביא לשיפור משמעותי ביכולת שימור העובדים. כך, רק 9% מהעובדים עוזבים ארגון בו יש תכנית בריאות חזקה, אל מול 15% עובדים שעוזבים ארגונים ללא תודעת בריאות.

שרה ווייט (Sarah K. White), כתבת בכירה ב-CIO, פרסמה לפני כמה ימים מספר עצות מועילות לאנשי משאבי אנוש כיצד לגייס את העובדים לקחת חלק פעיל במאמץ המערכתי. תודות לטכנולוגיה, התפתחה מגמה בה מציידים עובדים עם מכשירים העוקבים אחר הכושר שמבצע העובד, על מנת להניע אותם לעבר היעד שסימן. עובדים שאוהבים לרוץ יכולים לקבל שעון המצויד בחיישן קוצב לב ו-GPS, ואלו המעדיפים להתמקד בצעדים ובתזונה יכולים לקבל גם הם את הציוד המתאים, שיאפשרו לאנשי משאבי אנוש לבצע מעקב אחר התקדמות העובדים ולהציג בפניהם אחת לחודש את ניתוח הנתונים שנאספו אודות הפעילות הגופנית שבצעו.

כושר Photo by stockimagesאנשי משאבי אנוש יכולים ליצור שיתוף פעולה עם אחת מיצרניות ציוד הספורט הטכנולוגי, ולהפנות את העובדים לרשתות החברה על מנת שכל אחד ירכוש את המוצר המתאים לו ביותר תוך קבלת סבסוד. במקביל יקבלו צוות משאבי אנוש הכשרות על אופן השימוש בפלטפורמות המנהל המעניקה גישה לנתונים הנוגעים להתקדמות בריאות העובדים. יצוין כי המידע הפרטני הינו דיסקרטי, והנתונים חושפים בפני המנהלים סטטיסטיקה כללית בלבד.

באמצעות ציוד מתקדם ניתן ליצור תנאי תחרות שיעודדו את ההתקדמות בקרב העובדים. השתתפות העובדים בתכנית הבריאות הארגונית עשויה לסייע אף לחיזוק הקשרים בין הדרג המנהלי לבין העובדים הזוטרים. באחד הארגונים הגדולים, מנכ"ל החברה פרסם את מונה הצעדים שלו והציג בפני כלל העובדים אתגר לבוא ולהתחרות בו.

משאבי אנוש יכולים לתמרץ את העובדים לקחת חלק בתכנית הבריאות באמצעות מתן פרסים. באחת החברות הודיעה ההנהלה כי הפרס לזוכה יעמוד על 10,000 דולר. כשהגיעה התכנית לסיומה, כמעט כל העובדים הביעו רצון להמשיך לעשות שימוש בציוד ורצון להשתתף בתחרויות נוספות בעתיד.

יש לציין כי חברות הביטוח נהנות גם הן מבריאות העובדים. אלו העושים שימוש קבוע בטכנולוגיה לשמירה על כושר גופני זוכים להנחה בפרמיות הביטוח. דמי הבריאות החודשיים נקבעים בהתאם למצב בריאותו של המבוטח, וכך הרווח מרמת בריאות גבוהה מגיע גם בדמות כסף של ממש.

 יום עיון למנהלים בנושא בניית תכניות עבודה שיתקיים ב-22 באוקטובר בכפר המכביה ידון בהרחבה בנושא מימוש אסטרטגיה ותכניות עבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה