מאילו הטבות לעובדים צריך באמת להתרגש

מאילו הטבות לעובדים צריך באמת להתרגש

אילו הטבות לעובדים באמת צריכות לרגש אותם ואתכם?

שיתוף
הטבות מיוחדות לעובדים

הטבות מיוחדות לעובדים

על פי דו"ח חדש, יש כמעט 350 הטבות בהן חברות משתמשות כדי לפתות מועמדים. כיצד תוכלו לקבוע מה מתוך מאות ההטבות הללו באמת מניעות?

בעבר, חברות נהגו להציע חבילות הטבות בסיסיות – ביטוח רפואי, ביטוחי שיניים, וכד'. כיום יש הרבה יותר הטבות במגוון רחב ומקיף, החל מתשלום והארכת של חופשת לידה ועד לשירותי עיסוי וספא.

על פי דו"ח המחקר השנתי של SHRM, ישנם קרוב ל -350 הטבות שחברות מציעות (לפני כעשור נרשמו 219 הטבות). בין ההטבות המוצעות כיום לעובדים: תשלום עבור אימוץ ילד, כיסוי שירותי בריאות הניתנים בווידאו, ועוד ועוד.

ככל שחברות מציעות סוגים חדשים של הטבות כדי למשוך כישרונות, כך אתה צריך אסטרטגיה כדי להעריך אילו הצעות להטבות יעבדו הכי טוב עבור החברה שלכם. חשב לזכור כי: לא כל הנוצץ זהב, וכי בעוד שכמה הטבות בהתחלה מושכות, יש לשאול את עצמך האם הן יהיו מוערכות גם בהמשך הדרך ועד כמה יש להתרגש מהן ואז לבחור את אלו שבאמת שוות.

לתעדף את הצרכים הנוכחיים והעתידיים של העובדים

לפני שתתחיל לבחור הטבות לעובדים חשוב ליצור רשימה של חמשת סדרי העדיפויות ולדרג אותם לפי סדר חשיבות. עבור רוב האנשים, ביטוח הבריאות בחסות המעסיק הוא עניין רציני, כיוון שביטוח בריאות קבוצתי הוא לרוב זול יותר מאשר ביטוח בריאות אישי לכל אחד ואחד והוא יכול להיות בעל ערך רב בסיוע לעובד לכסות עלויות קטסטרופליות במקרה של מחלה ממושכת או ניתוח משמעותי.

הטבות פרישה נדיבות הן גם בעלי ערך. פנסיה גבוהה היא הנאה נדירה ומוערכת, שכן יום אחד העובדים ירצו ויצטרכו לפרוש והמעסיק יכול לעזור להם לפרוש בכבוד וליהנות מחיי פרישה מהנים עם תשלום פנסיה גבוה.

מעבר ליתרונות הבריאותיים הרגילים, אולי העובדים ירצו בהטבות מפנקות כגון ארוחות ללא תשלום, מנוי לחדר כושר, עיסויים, ספא, תלושי הנחה לחנויות, ועוד..? כאשר המגייסים מתחילים לראיין הם צריכים "לסנוור" את המועמדים עם ההטבות המדהימות של החברה ולהציע הטבות שנשמעות מצוין לאוזניהם.

לדוגמה, אחת ההטבות שהחלו לבלוט לאחרונה היא הטבה של חופשה בתשלום וסבסוד חופשה בחו"ל כדי לעודד עובדים להתנתק מהעבודה ולשפר את האיזון בין העבודה והבית. הטבות כאלו עשויות להיות רלוונטיות יותר בעולם העבודה האינטנסיבי של היום והוא יכול להיות גורם חשוב בהחלטה של העובד האם לקבל או לא לקבל את הצעת העבודה שלכם.

ברמה המעשית, ייתכן שתרצה להציע תוכנית לבריאות הנפשית של העובדים מלבד לבריאות הגופנית שלהם. מיליוני עובדים ברחבי העולם נאבקים עם אתגרים שאינם רוצים לדבר עליהם בעבודה: מחלת נפש, שימוש בסמים, מתח, וכו'. מתוך הכרה בכך, לחברות רבות יש תוכניות טיפול וסיוע שנועדו לעזור לעובדים בזיהוי בעיות אישיות נפשיות ופתרונות עבורם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה