שיתוף

כ-90% מהעובדים מצפים מהמנהלים שלהם להציע להם יותר הכשרות שיסייעו להם בתפקידם ויאפשרו להם לפתח מיומנויות נוספות. כך עולה ממחקר שבוצע בבריטניה.

עוד עולה מהמחקר, כי בשנים הקרובות, כשני שליש מכלל העובדים יתפטרו ממקום עבודתם כאשר הסיבה העיקרית לכך היא, תחושתם שהם לא מקבלים מספיק הכשרות ולא מאפשרים להם מספיק הזדמנויות להתפתח במישור המקצועי.

המחקר מדגיש, כי כ-66% מהעובדים מאמינים שהכשרה היא מרכיב בעל חשיבות רבה עבורם, וכי שיעור זה של עובדים ששמים דגש על חשיבותה של ההכשרה, הינו גבוה הרבה יותר לעומת שנים קודמות.

ממחקר אחר עולה, כי כ-80% מהעובדים מאמינים שארגונים נדרשים כיום יותר ויותר להציע לעובדיהם הזדמנויות להתפתח במישור המקצועי.

החוקרים במחקר זה מציינים, כי כ-90% מהמעסיקים דיווחו על כך שהם אכן מעודדים את העובדים שלהם להגביר את המיומנויות המקצועיות שלהם באמצעות הכשרה יעודית.

ממחקרים שבוצעו בארה"ב עולה, כי יותר מ-40% מהעובדים טוענים כי הכשרות והתפתחות מקצועית מהווים את מרכיבי המפתח כאשר הם מחליטים באיזו חברה הם רוצים לעבוד.

גישה פרואקטיבית לצמיחת העובדים, ולבניית אסטרטגיות התפתחות מקצועית עבור כל עובד (וכתוצאה מכך עבור הארגון כולו), מאפשרת לצמצם את שיעורי התחלופה ולהגדיל את הפרודוקטיביות של העובדים.

בארגונים רבים נדרשת השכלה גבוהה, כלומר לימודים במוסדות לימוד על תיכוניים, אבל מתברר כי השכלה זו אינה מספיקה.

כתוצאה מכל אלה, ניתן כיום לראות יותר ויותר ארגונים שמצטרפים למהפיכת הלימודים, כאשר הארגונים עצמם הופכים למרכז הלמידה של העובדים.

בסופו של דבר, ניתן לראות כיום את הלמידה וההכשרה כחלק בלתי נפרד מתנאי ההעסקה של העובדים.

זה כולל מגוון ענק של סוגי הכשרות, תחומי למידה, פיתוח של מגוון רחב של מיומנויות, והתפתחות מקצועית של העובדים.

כך קרה, שאפשרויות הלמידה, ההכשרות ורכישת המיומנויות הפכו לגורם המבדל בין ארגון לארגון, במטרה למשוך טלנטים מבוקשים לארגון.

בד בבד עם אפשרויות ההתפתחות המקצועית חשוב מאד שארגונים ינהיגו תרבות ארגונית שמעודדת את העובדים לדבר על האתגרים שהם מתמודדים איתם ולבקש עזרה בלי לחשוש למשרתם.

לא פחות חשוב, להנהיג תרבות ארגונית שבה עובדים משמשים מנטורים לעובדים אחרים. המנטורים יכולים ללמד את העובדים מניסיונם, לעשות איתם סיעור מוחות ולסייע להם ללמוד איך להתגבר על אתגרים ומכשולים.

בשורה התחתונה יש לזכור, כי בשוק העבודה הנוכחי, טכנולוגיות מתפתחות ומשתנות חדשות לבקרים. לכן, הצורך בעובדים שיש להם מגוון רחב של מיומנויות הולך וגובר.

ארגון שרוצה להיות בין הראשונים בשוקי היעד שלו, חייב להקים מערך למידה והכשרה שיאפשר לעובדיו להזניק את הארגון קדימה.

במילים אחרות, פיתוח ארגוני שמבוסס על פיתוח אישי של כל עובד הוא מושג מפתח.  

זאת ועוד, אחת המטרות המרכזיות של הכשרת עובדים והענקת הזדמנויות לעובדים להתפתח במסגרת הארגון ובמימונו, היא שימור העובדים לאורך זמן ושמירה על חווית עובדים חיובית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה