שיתוף

 

בימים אלה, כשכל ארגון חייב להתייעל, וארגונים רבים מנסים לנסות לעשות את הבלתי אפשרי: להחזיר עובדים לעבודה ובה בעת לחסוך בהוצאות – כל ארגון זקוק יותר מאי פעם למנהלים טובים.

מנהל טוב הוא מנהל שיודע להנהיג את הצוות שלו או המחלקה תוך נטיעת מוטיבציה בעובדים, על אף הפגיעה בתנאי ההעסקה שלהם.   

במילים אחרות, ארגונים זקוקים כיום למנהלים בכל הדרגות, שהם בעלי מוטיבציה גדולה בעצמם, ושידעו לסחוף את העובדים שלהם למיצוי יכולותיהם ולהשקעת המקסימום, על אף הירידה בשכר והפגיעה בהטבות.

ראשית, יש צורך במנהלים שיקפידו על גיוס עובדים מצויינים וטיפוחם. מדובר בעובדים שהם לא רק בעלי מיומנויות גבוהות, אלא גם בעלי ידע, לרוב יותר מזה שיש למנהל עצמו.

כל מנהל צריך לשאוף שבצוות שלו יהיו עובדים שיודעים יותר ממנו בתחומי התמחותם, ושיהוו בסיס איתן ליכולת של המנהל לקבל החלטות.

בדרך כלל, מנהלים בינוניים מעדיפים לגייס עובדים בינוניים ומנהלים גרועים מעדיפים לגייס עובדים גרועים.

מנהלים טובים, לעומת זאת, אינם חוששים מפני עובדים שיש להם יותר ידע, ושמביעים את דעתם כשהיא מנוגדת לדעתו של המנהל. שכן, מנהל טוב הוא מנהל שמעודד את עובדיו לאתגר אותו. ומבין שרק כך ניתן להגיע לתוצאות אופטימליות.

ניהול טוב הוא סך כל המאמץ שמשקיעים המנהלים פלוס יכולות המנהיגות שלהם. אלו הם הגורמים שבסופו של דבר מניבים את קידום הארגון לעבר השגת מטרותיו.

מנהלים טובים מהווים השראה לצוות שלהם, משקיעים מאמצים בטיפוח הפרודוקטיביות, רכישת הידע והמוטיבציה של כל עובד שתחת ניהולם, ודואגים לקבל פידבק אמיתי מחברי הצוות שלהם.

כאשר ארגון מקפיד על מינוי מנהלים מצויינים ששואפים להביא את כל אחד מחברי הצוות שלהם להצטיינות, שיעור נטישת החברה יורד משמעותית.

יתרה מכך, דווקא בימים אלה, מנהל מצויין יכול לטעת בעובדים שתחת ניהולו את המוטיבציה שארגונים כל כך זקוקים לה היום.

בעקבות זאת, רמת התפוקה של העובדים עולה, ורמת המוטיבציה של העובדים גבוהה משמעותית לעומת עובדים שמנוהלים על ידי מנהלים שלא עומדים בסטנדרטים.

זאת ועוד, מנהל טוב אינו חושש להתייצב מול המנהלים שמעליו ולהגן על הרעיונות של הצוות שלהם.

בנוסף, מנהל טוב הוא מנהל שהצוות שלו סומך עליו, בוטח בו ונותן בו אמון מלא. מנהל טוב לעולם לא יאפשר לעובדים מסויימים להפעיל מניפולציות על עובדים אחרים, ולא יעשה מניפולציות בעצמו.

ולבסוף, מנהלים טובים משמשים דוגמה אישית ועובדים שכם אל שכם עם חברי הצוות שלהם.

היכולת לעבוד יחד עם העובדים ובד בבד לשמור על המנהיגות, היא אחד העקרונות הבולטים שמבחינים בין מנהל בינוני למנהל מצויין.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה