לחשוב תוך כדי תנועה Think on your feet

לחשוב תוך כדי תנועה Think on your feet

קבוצת מומנטום קיימה סדנה למנהלי משאבי אנוש ומנהלי הדרכה בנושא פיתוח יכולות חשיבה תוך כדי תנועה, על פי המתודולוגיה המפורסמת של ד"ר קית' ספייסר

שיתוף
עדי לפידות קבוצת מומנטום

בסדנה שהתקיימה ב-6 בדצמבר, במרכז ההכשרות של HP ישראל, נכחו כ-25 מנהלי משאבי אנוש ומנהלי הדרכה. הסדנה הועברה ע"י עדי לפידות מקבוצת מומנטום.

הבסיס הרעיוני לצורך בסדנה ובמתודולוגיה המועברת באמצעותה, הינו שכולנו נמצאים לעיתים מאד קרובות במצב בו עלינו להעביר מסר בהיר ותמציתי בזמן קצר, ויכולתנו (או אי יכולתנו…) להעביר את אותו המסר, הינה בעלת השפעה מכרעת על השגת התוצאות הרצויות לנו.

למעלה מ-90% מהמסרים אותם אנו צריכים להעביר, אינם מסרים פורמאליים (מסר פורמאלי הינו למשל הרצאה, מצגת, ראיון, שיחת מכירות מתוכננת וכיו"ב), אלא מסרים שהצורך בהם הוא פתאומי, למשל שאלה בלתי צפויה שנשאלת בדיון. יתר על כן, גם במהלך העברת מסרים פורמאליים, עולה הצורך לעיתים במסר בלתי פורמאלי עקב הכיוון שאותה השיחה מוסטת אליו.

ולמרות יחס מדהים זה, של 90/10 בין המסרים המתוכננים הפורמאליים למסרים הבלתי פורמאליים, מרבית הארגונים משקיעים את כל תהליכי ההדרכה והפיתוח שלהם בפיתוח כישורי העברת המסרים הפורמאליים, למשל בסדנאות להעברת פרזנטציות.

על בסיס הבנת הצורך הזה, פיתח ד"ר קית' ספייסר שהינו פרופסור ומלמד ב-6 אוניברסיטאות שונות בארה"ב ובקנדה, את מתודולוגיית החשיבה תוך כדי תנועה, או בשם היותר ידוע שלה: Think On Your Feet, אשר קבוצת מומנטום הינה הגוף היחידי בישראל המוסמך ללמד אותה.

שיטת החשיבה תוך כדי תנועה של ד"ר קית' ספייסר, מתבססת על אוסף של כלים מאד פשוטים להבנה וליישום מחד, אך מאד עוצמתיים ואפקטיביים מאידך. כלים אלו נקראים תכניות, ויישום מושכל של כולן או אפילו חלקן, מאפשר להעביר בזמן קצר מסר שיצליח להשיג את המטרה שלשמה המסר הועבר מלכתחילה.

כדוגמאות בודדות לאותן התכניות נציין את תכנית המשולש, המלמדת אותנו להציג שלוש נקודות השקפה שונות על אותה הבעיה במהלך הצגת הנושא, תכנית המטוטלת המאפשרת לנו להתייחס לשתי השקפות מנוגדות ולמצוא את נקודת האיזון ביניהן, ואת תכנית הדומינו שהינה מיטבית לצורך הצגת רצפי אירועים תלויים זה בזה (שרשרת של סיבות ותוצאות). סך הכל המתודולוגיה מתבססת על מעל 10 תכניות שונות, המהוות אבני בניין הניתנות לצירוף ולהרכבה בכל סדר שהוא לצורך מימוש המטרה. בסדנה נסקרו ותורגלו כל אותן התכניות, ולבסוף הוצג המודל המאגד שמאפשר להשתמש ברצפים של תכניות להעברת מסר ברור, בהיר ומשכנע.

תרגיל בקורס משאבי אנוש
<p>תרגיל בסדנה - לחשוב תוך כדי תנועה</p>

שוחחנו עם אחת מהמשתתפות, שלי סילברסטיין, שבעברה הייתה מנהלת משאבי האנוש של בטרפלייס, וכיום מנהלת משאבי האנוש של YCD מולטימדיה ושל שונרא תוכנה: "אני אישית מאוד נהניתי מהקורס שהעבירה חברת מומנטום, לטעמי הוא היה מעניין, שימושי ומעשי. אילו תכונות שמאוד חשובות לי בבואי לבחור תכני הדרכה לחברות אותם אני מלווה.

החומר שהועבר בקורס זה יכול לשמש ככלי עבודה לכל מנהל ולא רק למנהלי משאבי אנוש דבר המגביר את הרלבנטיות שלו מבחינתי.

מילה טובה יש לי על עדי לפידות מנחת הקורס, עדי העבירה את הקורס באופן מעניין ומקצועי במיוחד שמרה על רמת מתח אפקטיבי בין העברת ידע והפעלת המשתתפים".

לבירור פרטים נוספים ורישום לסדנה, מלא את הפרטים בטופס הבא:

[[ טופס מוטמע]]

סדנת לחשוב תוך כדי תנועה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה