כנס הרווחה השנתי 2015 – אז מה היה? מי היה? ומה למדנו?

כנס הרווחה השנתי 2015 – אז מה היה? מי היה? ומה למדנו?

כנס הרווחה השנתי 2015 הציג למשתתפיו טרנדים, מחקרים, שיטות, כלים ובעיקר הרבה מאוד מודעות ומוטיבציה לשפר את רווחת האנשים בארגון

שיתוף
כנס הרווחה השנתי 2015

כנס הרווחה השנתי 2015 פתח את שבוע העבודה עם נוכחות יפה של מאות אנשי רווחה ומשאבי אנוש מהמגזרים השונים במשק.

כנס הרווחה השנתי התקיים בתחילת השבוע ( ב-14 ביוני) בכפר המכבייה כשהוא מושך אליו מאות אנשי משאבי אנוש ורווחה. כולם הגיעו במטרה לפגוש קולגות, להאזין להרצאות מעניינות, להתעדכן בטרנדים, שיטות, כלים ובכלל להבין באילו כיוונים מתפתח תחום הרווחה בשוק העבודה הגלובאלי.

מערכת HRus סיקרה עבורכם את האירוע ובימים הקרובים יתפרסמו סיקורי הרצאות, סרטוני וידאו ותמונות מהאירוע. להלן תקציר ראשוני מהכנס:

מאיר שדה, מנהל הרווחה בקבוצת שטראוס ומנחה הכנס, פתח בהרצאה בנושא רווחה כחוויה המחברת את העובד ואת בני משפחתו לארגון בצורה משמעותית. מאיר שדה מתוך הכנס: "אני זוכר שאנשים שעזבו באו למשרד ואמרו שהילדים שלהם אמרו להם 'מה אבא, לא נשתתף יותר באירועי חברה?'. זו רווחה. כשבני המשפחה של העובד מחוברים לארגון דרך האירועים, הטיולים, המתנות וההטבות שהם מקבלים בגלל שאבא או אמא עובדי חברה!".

ד"ר גדי רביד, דיקן בית הספר למנהל עסקים במכללה האקדמית נתניה ומנכ"ל "החוליה החסרה" חברת ייעוץ ניהולי, הציג את משנתו בנושא רווחה נכונה בארגון. ד"ר רביד מתוך הכנס: "בין רווחה למשאבי אנוש צריך להיות קשר הדוק מבעבר. הם לא צריכים לצאת למלון, הם צריכים שכל הפעילות תהיה קשורה לצרכים כי לבד הם [העובדים] יכולים לצאת לבית מלון.

ארז אלון, מנכ"ל ומייסד חברת ארגונומיה בתנועה, הציג בפני באי הכנס את הסכנות, כן כן, הסכנות (הפיזיות!) העורבות לעובדים בעידן המודרני ושמקורן בעיקר בסגנון העבודה ה"יושבני". ארז אלון מתוך הרצאתו בכנס: "מה זה ממכר כמו סוכר, גורם מוכח להשמנה, בשימוש על בסיס יומי ולא נוכל לוותר עליו??? זה לא שוקולד. זו משענת הכיסא. רבותי, משענת הכיסא עושה לנו נזקים!"

עדי גבע אופיר, דירקטורית בכירה בקבוצת הייעוץ נירם גיתן, הקדישה את הרצאתה להצגת מודל שפיתחה החברה אשר נקרא "חדר כושר מנטלי לעובד". עדי גבע אופיר, מתוך הרצאתה בכנס: "החיים היום הרבה יותר דינאמיים וזה אומר שאנחנו כל הזמן בשדה תעופה… אנחנו רוצים להספיק הכול וקשה לנו להיות נוכחים… לכן העובדים צריכים יותר מספא חד פעמי, הם צריכים חדר כושר מנטלי כל הזמן".

נותני חסות - כנס הרווחה השנתי 2015

מיכל דליות, אשת חינוך והוראה העוסקת בתחום הייעוץ ההורי וליווי משפחות, מוכרת לנו בעיקר מתכנית הטלוויזיה "סופר נני". דליות נשאה הרצאה בנושא רווחת העובד דרך התייחסות למעגל ההורות. מיכל דליות מתוך הכנס: "כיום אנחנו לא יכולים להפריד בין עובד (תפוקה ויעילות) להיותו עוד דברים בחייו. אחד הדברים המהותיים ביותר בחיי העובד זה הילדים… העובד לא נמצא במעגל חיים אחד שהוא מעגל העבודה".

דניאל כהן, מנכ"ל אלדן הפקות, הגיע לאירוע כדי ללמד אותנו איך מפיקים אירוע רווחה ג-ד-ו-ל ללא קשר לתקציב ו/או למספר המשתתפים בו, דרך יחסי ציבור, קידום ומיתוג האירוע והחברה. דניאל כהן מתוך הכנס: "אם החלטנו שנותנים לעובדים תיק אוכל בטיול או ביום כיף אז למה לתת אותו בקופסא של החברה שמייצרת אוכל? שווה לי לייצר lunch box שלנו עם לוגו החברה!".

איציק לוי, מנטור מעורר השפעה ומאמן בכיר, המשלב בעבודתו סגנון ייחודי של סטנדאפ קואצ'ינג, הציג את המודל שלו לניתוח סגנונות התקשורת של אנשים ושיפור התקשורת בארגון – עם קצת הומור. איציק לוי מתוך ההרצאה: "אני ידעתי שהבן שלי משימתי עוד כשהיה בן 7 כי כבר כששאלתי אותו 'חמודי, איך היה בקייטנה?' הוא אמר לי 'כבר אמרתי לאמא!' זה טיפוס משימתי שלא אוהב לבזבז זמן!".

טים קלי, מנטור, יועץ אסטרטגי בכיר ומחבר הספר "ייעוד אמיתי", בא להסביר למשתתפי הכנס מדוע הטבות כספיות לא באמת מניעות עובדים ומדוע הן אף עוצרות אותו. טים קלי מתוך הכנס: "כאשר הורים מבטיחים לילד שאם הוא יאכל את הירקות הוא יקבל גלידה מה הילד זוכר? נכון, הוא זוכר שאכילת ירקות זה משהו רע ושמגיע לו פיצוי אחרי שעשה משהו שהיה לו רע. אם אומרים לעובד תעבוד יותר ואז תקבל יותר כסף, העובד מבין שלעבוד קשה יותר זה רע בשבילו!"

נפתלי אנגלמן, מנהל מדור רפואי ופרט באגד צפון , הציג המודל של אגד בשיתוף חברת פייזר לתוכנית גמילה מעישון לעובדים. נפתלי אנגלמן: "אפשר לשכנע את מקום העבודה להשקיע בתכנית גמילה כשאומרים [להנהלה] שניתן לקטוף פירות בתוך שנה. זה לא עץ זית שמניב תוצאות בעוד 70 שנה. אז יש עלות אבל כבר בתקופה הקרובה, כבר במפגש 3-4 העובדים מפחיתים בהפסקות סיגריה ויש תוצאות!!!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה