ה- IT מקדם את ה- HR

ה- IT מקדם את ה- HR

שיתוף פעולה בין מחלקת ה- IT ומחלקת משאבי האנוש בארגון, מאפשרת לאנשי משאבי האנוש להתייעל בתחומי הגיוס ושימור העובדים

שיתוף

הטרנספורמציה הדיגיטלית של השנים האחרונות, ש"העבירה" את הניירת למחשב ואפשרה ניתוחים אנליטיים בעלי תוצאות אפקטיביות בתחום ניהול העובדים, "משחררת" את אנשי משאבי האנוש מהעיסוק האדמיניסטרטיבי, לטובת התמקדות בניתוחים ויוזמות אסטרטגיות.

אם בעבר אנשי משאבי אנוש עסקו בעיקר במילוי טפסים, כתיבת דו"חות וטיפול בניירת הקשורה לעובדים, המעבר לטכנולוגית IT וביג דאטה מספקת עבורם את הכלים הדרושים לייעל מחדש את תהליכי הגיוס ושימור העובדים. הניתוחים האנליטיים של מקורות ועלויות הגיוס, אפקטיביות תכניות התמריצים והתגמולים, כימות המספרים של גיוסים יעילים ומנגד- נטישת עובדים, כל אלו מקדמים את משאבי האנוש ומאפשרים להם להתפתח ולצמוח.

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומספקת כלים מתקדמים ויעילים יותר בתחום ה- HR, כך מתהדק הקשר בין משאבי האנוש לאנשי ה- IT בארגונים ובחברות. מחלקת משאבי האנוש מבססת את תפקודה היעיל על אפשרויות ה- IT שמחלקת הטכנולוגיה מספקת.

יש מגוון רחב של פלטפורמות HR בשוק ושימוש בפלטפורמה הטובה ביותר הינו עניין מכריע במציאת העובד הנכון ביותר לחברה, כמו גם בהשפעה על תקציב הגיוס הייעודי. מערכות ה- IT אף משפרות את בחירת תכניות ההכשרה והקורסים עבור העובדים, ומנתחות את תוצאות הפיתוח לעומת עלויות התכניות.

ככל שמחלקות משאבי האנוש משחקות תפקיד חזק יותר כשותפים עסקיים ואסטרטגים לארגון, כך נדרשת טכנולוגיה מתקדמת ואפקטיבית יותר שתתמוך בכך.

שיתוף פעולה בין מחלקות

על מנת לייעל ככל האפשר את השימוש בטכנולוגית ה- IT בתחום משאבי האנוש, יש לעודד ולקיים שיתוף פעולה הדוק ויעיל בין מחלקת משאבי האנוש בארגון ובין מחלקת ה- IT. תקשורת פתוחה בין השניים תוביל לפיתוח כלים אופטימליים ויעילים ככל האפשר, לצורך ניתוחים אנליטיים המתורגמים לחסכון כספי משמעותי לארגון.

ה- IT ומשאבי אנוש הן שתי מחלקות שעוסקות בנתונים רגישים ורבים, ושיתוף פעולה בין השתיים יסייעו לייצר הנחיות חדשות לפיתוח שיטות עבודה וכלים טכנולוגיים מומלצים, כמו גם לאימוץ תכניות דיגיטליות מתקדמות.

אבטחת מידע

מאחר והתחומים בהם מחלקת משאבי אנוש מטפלת הינם רגישים ומצריכים אבטחת מידע מקסימלית, נדרשת הקפדה על הנושא באימוץ ובפיתוח טכנולוגיות IT אשר אוספות, שומרות ואף מנתחות את הנתונים הרגישים. מחלקת משאבי אנוש בארגון מחזיקה בכמות עצומה של מידע סודי ביותר בתחומי השכר והבריאות של העובדים, מידע שעליו להישמר היטב ולהיות מאובטח באמצעים המתקדמים ביותר.

מעורבות מחלקת ה- IT מספקת הגנת מידע מקסימלית, עליה רק לוודא כי הטכנולוגיה המוטמעת עומדת בדרישות האבטחה המחמירות של הארגון. 

שיתוף פעולה בין מחלקת ה- IT ומחלקת משאבי האנוש בארגון, היא הדרך להבטיח כי המידע הרגיש יישאר מוגן ובטוח ולא ייחשף לגורמים נוספים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה