המגויסים החדשים עוזבים אחרי זמן קצר? 4 טיפים למניעה

המגויסים החדשים עוזבים אחרי זמן קצר? 4 טיפים למניעה

החוזה נחתם, הכסף שולם, אך העובד החדש שרק הגיע לא משתלב בתוכניות שהכנתם עבורו. כשגיוס כושל לאחר תקופה קצרה, אתם לא יכולים שלא לתהות - איפה טעיתם?

שיתוף

על פניו, הכול נראה תקין: למועמד היו את קורות החיים המבטיחים ביותר, הוא צלח את כל שלבי המיון, הביע מוטיבציה רבה לאורך הדרך ולבסוף – עזב לאחר קצת יותר משבוע. על טעויות שנעשות בתהליך גיוס העובדים – משלמים. איך? במחיר עלות הגיוס שכשל, בתוספת הגיוס החדש שצריך להתחיל במקומו, וזאת כמובן בלי להתייחס לחפיפה.

נכון, גיוס עובדים אינו מדע מדויק ושום דבר אינו בטוח. ובכל זאת – הנה 4 טיפים החיוניים לגיוס מוצלח ויציב:

1. היו ברורים ככל האפשר במודעה שלכם

בכתבה האחרונה שלנו הסברנו כיצד מודעה המנוסחת באופן שקוף וברור מסננת מועמדים לא רלוונטיים. אם תגדירו היטב את דרישות התפקיד ואת אופיו באופן שלא משאיר מקום לבלבול, תסננו מראש מועמדים שמחפשים משהו שונה ממה שאתם מציעים. למשל – אם התפקיד לא דורש ראש גדול – אל תכתבו את זה במודעה. כנ"ל לגבי אופק קידום או "סביבת עבודה צעירה".
הגעתם לשלב הראיון הטלפוני? נסו לתאר בכמה מילים את מהות התפקיד. אם התפקיד הוא של איש מכירות, של אדמיניסטרציה או שהוא דורש עבודה פיזית, למשל – אמרו זאת באופן מפורש.

2. שקיפות ככלל: אל תמכרו למועמדים "חתול בשק"

מגייסים רבים מוצאים את עצמם אוחזים בשני כובעים: כובע המגייס, וכובע של איש מכירות. כתוצאה מכך הם משקיעים רבות ב"מכירת" המשרה למועמד ובשכנועו כי מדובר במשרה אטרקטיבית. אך זו לא חוכמה לשווק את המשרה באופן שחוטא לאמת, מכיוון שהעובד יבחין במהרה שלא הגיע למחוז חפצו.
לפני קבלת ההחלטה לגבי מידת התאמתו של העובד לתפקיד, כדאי לוודא במעמד הראיון שהעובד לא מצייר לעצמו תמונה ורודה מדי של המציאות בעבודה היומיומית שלו.
אין הכוונה להרתיע את המועמד, אלא רק להיות בטוחים ששני הצדדים מבינים היטב את הדרך שאליה פניהם מועדות: אופי התפקיד, רמת התובענות שלו, שעות העבודה הדרושות למילויו ועוד. הציעו לו סיור בחברה וערכו לו היכרות קלילה עם הנפשות הפועלות – ואף עם עמדתו העתידית.

3. מיתוג החברה: חלק בלתי נפרד מתהליך הגיוס

פן נוסף שגורם לעובדים להימשך לארגונים מסוימים, להעדיף אותם על פני אחרים ולשאוף להחזיק בתפקידם למשך תקופה ארוכה – השקעה במותג. כיום שווה למעסיק השואף לגייס בקלות עובדים איכותיים, להשקיע באופן שבו נתפש הארגון שלו בקרב המועמדים הפוטנציאלים.
לביסוס מוניטין החברה כמקום עבודה נחשק נלווים יתרונות נוספים, כגון: הגדלת קורות החיים שיתקבלו במשרדי החברה, הגעה של מועמדים איכותיים יותר, קבלת תנאי העבודה המוצעים בקלות רבה יותר ולבסוף – גם עובדים מרוצים יותר.

4. השקיעו גם בגיוס איכותי לתפקידים זוטרים

חושבים שאפשר לחפף בהם? טעות. דווקא אלה שווים את ההשקעה האמורה, מכיוון שלעובדים באותם דרגים יש פחות "מה להפסיד" במידה ויחליטו לעזוב לאחר תקופה קצרה. לא כדאי להירתע מתהליך גיוס ארוך יותר, הכולל ראיונות עומק שמטרתם לאבחן את אישיות המועמדים, לברר את ציפיותיהם ממקום העבודה ועמוד על תכונותיהם האישיות. ראיון עומק כזה מסייע לעמוד על טיבם של המועמדים, ועדיף על פני טעויות שעלולות להחזיר לנקודת האפס ולהתחיל את הגיוס מחדש.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

מאמר זה נכתב ע"י צוות מערכת אתר הדרושים AllJobs לטובת קהילת הגיוס של פורטל משאבי האנוש ומבוסס על ידע ונתונים ממקורות חיצוניים ופנימיים הנאספים ע"י AllJobs.

לוח דרושים AllJobs

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!


כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה