שיתוף

שוק העבודה משנה בימים אלה את פניו במהירות חסרת תקדים, ויש לכך השלכות על מגוון רחב של תחומי פעילות, בעיקר בכל הקשור למשאבי אנוש.

אחד התחומים שמקבלים דגש ככל שהמשבר מתקדם הוא תחום ההכשרות לעובדים.

במקרים רבים, עובדים רבים שפוטרו מהחברות בהן עבדו וכעת מנסים להשתלב במקומות עבודה אחרים, צריכים לעבור הכשרות לתפקידים החדשים אליהם שובצו.

אחת משיטות ההכשרה שצפויה לתפוס תאוצה, בעיקר לאור העובדה שמדובר בהכשרה שניתן להשתתף בה מהבית, היא הכשרה בסיוע טכנולוגית המציאות הווירטואלית.

אין זה מקרה שהחשיבות של למידה תוך כדי התנסות מוחשית זכתה להכרה רחבת היקף במגוון גדל והולך של מקצועות.  

היתרון הגדול של ההכשרה באמצעות כלים של מציאות וירטואלית הוא היכולת ליצור סימולציה בתנאים אופטימליים לעולם האמיתי, האפשרות ללמוד מכל מקום ובכל עת שהעובד בוחר, ומהירות קליטת החומר הנלמד הודות להתנסות האישית בו.

במילים אחרות, הלומד חווה את החומר הנלמד כאילו מדובר בהתנסות אמיתית ובסביבה אמיתית.

עד כה הוכחו הכלים הטכנולוגים של המציאות הווירטואלית כיעילים בהכשרות בתחומי החילוץ, הבריאות והאנרגיה, אבל יש מגוון רחב מאוד של תחומים שהכשרות אלה באמצעות מציאות וירטואלית יכולות להועיל להם מאוד.

פרט להתנסות החווייתית בחומר הנלמד, מאפשרת הטכנולוגיה של כלי המציאות הווירטואלית גם לחזור לשלבים קודמים כדי לשפר ולמעשה להתקדם בקצב של הלומד.

כאשר ההדרכה מסתמכת על סימולציה ממשית והלומד חווה את המשימות שיהיה עליו לבצע, תוך חוויה שמתרחשת בסביבה בטוחה, הלמידה עצמה היא יעילה יותר.

הלומד לא נאלץ להסתפק בתאוריות והוא לא נדרש לנחש או לדמיין מה יהיו תוצאות של צעדים מסויימים שינקוט.

במקום זה, הוא מבצע את המשימות כאילו הן מתרחשות בעולם האמיתית, כולל כל ההשלכות של כל פעולה שהוא נוקט.

פרט לכך, הוא יודע איך המערכת נראית, מה המשובים שהיא נותנת, ואילו פעולות יש לבצע תוך כדי השימוש.

במילים אחרות, כאשר הלמידה מתבצעת על גבי כלים של מציאות וירטואלית הלומד יודע בדיוק יך לתפעל את המערכת שהוא אמור לעבוד עליה משום שהוא כבר התנסה בה בסביבה בטוחה בתנאי אמת.

מחקרים רבים שבוצעו בעולם בנושא הלמידה באמצעות כלים של מציאות וירטואלית מצביעים על יתרונות בולטים ללמידה המערבת את כל החושים של הלומד, לרבות בכל הקשור למוטיבציה של הלומד ויעילות התהליך.

בשלב זה הטכנולוגיה עדיין לא נפוצה מספיק ולכן העלויות של כל מערכת גבוהות מדי, דבר שמעכב את כניסת המציאות המדומה לארגונים בצורה נרחבת.

ועם זאת, ככל שיותר חברות טכנולוגיה נכנסות לשוק זה של מציאות וירטואלית ככלי בהכשרות לעובדי ארגונים, כך צפויה ירידת מחירים בתחום.

וככל שירדו מחירי המערכות, ניתן יהיה לשלב כל עובד כמעט מכל תחום, בהכשרות שיאפשרו לו להכנס לעולם מדומה שבו הוא יוכל להפעיל מערכות ולבצע את המשימות המוטלת עליו, בדיוק כמו בעולם האמיתי, תוך שימוש בסביבה בטוחה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה