האם מנהל משאבי אנוש של Yahoo בדרך החוצה?

האם מנהל משאבי אנוש של Yahoo בדרך החוצה?

המנכ"לית החדשה, מריסה מאייר, איננה מרוצה מהדרך שבה מחלקת משאבי אנוש מתנהלת והיא כבר תופסת שליטה ודורשת, בין השאר, להיות מעורבת אישית בכל גיוס

שיתוף
מחלקת משאבי אנוש
מחלקת משאבי אנוש

בין אם הוא יפוטר בקרוב ויצטרך למצוא לעצמו עבודה חדשה ובין אם הוא יישאר ב- Yahoo, דיוויד ווינדלי, מנהל משאבי אנוש בענקית החיפושים Yahoo, נמצא לקראת שינויי מהפכני בחייו המקצועיים.

תקופה לא קלה עוברת על Yahoo. המנכ"ל הקודם שלה נאלץ להתפטר לאחר שנחשפה פרשת זיוף קורות החיים שלו (בקורות החיים הוא טען שהוא בעל השכלה בתחום מדעי המחשב כשלמעשה הוא למד לתואר בעסקים ומשאבי אנוש). יחד אתו פוטרה גם מנהלת משאבי אנוש שהייתה אחראית על גיוסו לחברה. מי שעומד כיום בראש מערך משאבי אנוש בחברה הוא דיוויד ווינדלי, אך על פי חרושת השמועות, זה יהיה not for long.

מנכ"לית Yahoo הנכנסת מריסה מאייר, שמגיעה ממנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם Google, שנחשב לאחד ממקומות העבודה הטובים ביותר בעולם (!), איננה מרוצה מתפקוד מערך משאבי אנוש ב- Yahoo.

מריסה מאייר, מי שעתידה להשתכר 71 מיליון דולר בחמשת השנים הבאות, שואפת להחזיר את Yahoo לימי הגדולה שלה באמצעות שינוי משמעותי במערך ההון האנושי. היא כבר הובילה לשיפור תנאי העסקה באמצעות מזון, שתייה ושאר 'תנאי העסקה' מטיבים (כפי שהיא מכירה מגוגל) אבל יש בכוונתה להוביל לשינויים מרחיקי לכת בתרבות הארגונית ובמצבת כוח האדם. בכוונתה להפוך את מקום העבודה למעורר השראה, חדש ופורץ על ידי העלאת הרף. לשם כך, מאייר קוראת להחמיר בתנאי הקבלה לעבודה דרך דרישה למועמדים ממוסדות לימוד יוקרתיים ומכובדים יותר, דרך דגש על ציונים גבוהים יותר והמלצות טובות יותר על מועמדים.

מאייר מכניסה מתודולוגיות גיוס חדשות והיא אישית עומדת להיות מעורבת בכל גיוס וגיוס (כפי שנעשה כיום בגוגל), כחלק מהאסטרטגיה שלה לנהל נכון את החברה דרך ההון האנושי ובעיקר – עם דגש על תנאי קבלה מחמירים ופיקוח מחמיר על תהליך הגיוס וקליטת העובדים.

שמועות אומרות שהיא כבר בוחנת מועמדים חדשים לתפקיד הנחשק של ראש מערך משאבי אנוש ושווינדלי בדרך החוצה. בין אם הוא אכן יתבקש לעזוב ובין אם הוא יזכה לתקופת חסד בתפקיד, מה שבטוח זה שהוא יצטרך להסתגל למתודולוגיית עבודה חדשה, לצורך ניהול חדשה, ריכוזית ומחמירה בהרבה מזו שאליה הוא היה מורגל. כך שבין אם הוא יישאר בחברה ובין שיתבקש לעזוב, ווינדלי נמצא לקראת אתגרים חדשים ולא פשוטים בחייו המקצועיים.  

ארגון בשינוי ומעמדו של מנהל משאבי אנוש בתקופות של שינוי הנהלה, רכישות ומיזוגים, הוא אחד מנושאי הליבה בהם יעסוק כנס אסטרטגיות משאבי אנוש 2012 – ההרשמה בעיצומה!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה