בתום לילה לבן: עובדי תדיראן מערכות שבו היום לעבודה

בתום לילה לבן: עובדי תדיראן מערכות שבו היום לעבודה

לפי פרטי ההסכם, תינתן רשת ביטחון ללא הגבלת זמן לעובדים וכניסה מדורגת של עובדים עם הסכם מהנדסים. זאת תוך שמירה על זכויות העובדים הקיימים

שיתוף

למרות ההפגנה ושריפת הצמיגים אתמול (ד') בפתח מפעל תדיראן מערכות בחולון, ישובו העובדים במהלך היום לעבודה סדירה לאחר שהלילה הושג הסכם בינם לבין מנכ"ל החברה.

אתמול דיווחנו כאן כי בשלוש החברות מקבוצת אלביט מערכות פתחו העובדים במאבק ארגוני. במפעל תדיראן אף יצאו העובדים משעריו והפגינו למול עיניו של המנכ"ל איציק גת.

לטענת העובדים, ההשבתה התרחשה בשל "התנהלות ההנהלה שאינה מחדשת את ההסכם הקיבוצי עליו חתמו מתחילת 2011". החל ממחצית אותה שנה מתנהל משא-ומתן בין הצדדים, כאשר תוספות השכר כבר סוכמו.

בהנהלה הציעו רשת ביטחון מוגבלת ובתמורה דורשת כניסה לא מוגבלת של עובדים בהסכם קיבוצי חדש. אך לטענת ועד העובדים, ההסכם הזה יפגע קשות בתנאי ההעסקה ובפועל יחסל את ההסכם הקיבוצי הקיים. לפיכך נקלע השבוע למבוי סתום הדיאלוג בין הצדדים שנמשך כבר כמה חודשים.

דרישה אחרת של העובדים היא שההנהלה תעמיד בטחונות לכך שאף עובד לא יפוטר כאשר תתממש התוכנית של אלביט מערכות להעביר את מפעל אלישרא שבבני ברק למתחם של תדיראן מערכות בחולון.

 

"העובדים אינם אויבים"

אלא שבאסיפה של הוועד אתמול בה נכחו 350 עובדי המפעל ואף המנכ"ל, אמר האחרון כי כל דרישות העובדים נענו. הפרטים סוכמו בלילה בפגישה במשרדי ההסתדרות, בהשתתפות אבי ניסנקורן, ועד העובדים וההנהלה הבכירה.

לפי פרטי ההסכם, תינתן רשת ביטחון ללא הגבלת זמן לעובדים וכן כניסה מדורגת של עובדים עם הסכם מהנדסים. זאת תוך שמירה על זכויות העובדים הקיימים. העובדים יקבלו תוספת שכר בשיעור של 2%. כמו כן, יקבלו מדי שנה מענק בשיעור של 13.5% מהרווח הנקי של החברה במשך חמש שנים. מכיוון שתדיראן מערכות סיימה את 2011 ברווח של 7 מיליון דולר, המענק לכל עובד יהיה השנה כ-15 אלף שקל.        

היום צפוי להיחתם ההסכם הסופי, לאחר שהעקרונות סוכמו והוצגו הבוקר לעובדים על-ידי הוועד והמנכ"ל במשותף.

יו"ר הוועד, סטריאן פינקל אמר בתום התהליך: "אני שמח שמיקי פדרמן (בעל השליטה באלביט מערכות, י"ח) הבין שהעובדים הם מקור הכוח של החברה ולא אויביה. אני שמח שדרישותינו נענו ונוכל לחזור לעבודה החשובה שאנחנו עושים. אני מודה לעופר עיני ולאבי ניסנקורן על ההתערבות והסיוע שהם נתנו לנו, כמו תמיד מול המעסיקים".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה