שיתוף

חברות גלובליות שפועלות בשוק הבינלאומי ומחזיקות בסניפים במדינות שונות ורחוקות, עומדות בפני אתגרים רבים ומורכבים. אחד המורכבים שבהם הוא, גיוס וניהול כוח אדם גלובלי.

תפקידו של מנהל משאבי אנוש גלובלי מתרחב מעבר לגבולות המדינה, השפה והתרבות. עליו להיות בקיא בשפות, בתרבויות שונות, בחוקי העבודה של כל מדינה ומדינה, בשעות העבודה והתפקידים המוצעים בסניפים השונים, בהבדלי השעות, ועוד.

מהם האתגרים העיקריים איתם מתמודדים מנהלי משאבי אנוש בחברות גלובליות? להלן כמה מהם:

חוקי עבודה

כל חברה נתקלת באתגרים שמגיעים עם דיני העבודה השונים והרבים, התקנות והכללים, החלים במדינה בה היא פועלת. כשמדובר בחברה גלובלית, על מנהל משאבי האנוש להכיר וללמוד את דיני העבודה המשתנים ממדינה למדינה, ולעתים מדובר בשינויים דרמטיים. בנורווגיה למשל, על פי החוק, שני ההורים זכאים לחופשת לידה בתשלום, ובגרמניה חופשת הלידה היא למשך 47 שבועות. כל מדינות אירופה מחייבות מעסיקים להציע לפחות 20 ימי חופשה בתשלום, וחלקן דורשות 30 או יותר. דיני העבודה משתנים באופן דרמטי ממדינה אחת לאחרת, וחברות לעתים קרובות זקוקים לעזרתם של יועצים טובים לפרום ולעמוד בכללים המשתנים.

גיוס כישרונות

בתחום גיוס הכישרונות, זה חיוני לגייס את האנשים הנכונים בזמן הנכון, אך איתור וגיוס כישרונות מתאימים ל"חברה זרה" יכול להיות משימה קשה ומאתגרת. אפילו זיהוי כישרונות ופניה אליהם במדינות זרות, אינם פשוטים כלל. יש את הבדלי השפה והתרבות, ואפילו הדרך לפנות לאותם כישרונות (בפיסבוק, לינקדאין, אימייל) משתנה ממדינה למדינה.
פיתוח מנהיגים

הארגון זקוק למנהיגים איכותיים וגמישים שיכולים להסתגל לשינויים ולאתגרים של עבודה בסביבה גלובלית. הם חייבים להיות מסוגלים לכלול את ההקשר המקומי ואת התרבות הייחודית לתוך ההחלטות שלהם ולנווט בין מדינה למדינה. לא פשוט למצוא ולגייס מנהלים כאלו, ומנהלי משאבי האנוש בחברות הגלובליות עובדים קשה מאוד כדי למצוא את המנהלים המתאימים.

קביעת החלטות

קביעת ההחלטות שיש לבצע באופן מקומי ובאופן גלובלי הן חשובות וקריטיות. לדוגמה, חשבונאות פיננסית ניתן לבצע במטה, בעוד תכנון ירושת תפקידים וקידום צריכה להתבצע ברמה המקומית. ההחלטה מה ינוהל במטה ומה בסניפי החברה במדינות השונות, היא החלטה חשובה ומורכבת ויש לשקול אותה בכובד ראש.

יכולת עבודה

העובדים צריכים להבין את המוצרים והשירותים וכיצד לייצר או למכור אותם בכל מדינה ומדינה. עליהם להבין כיצד לתקשר עם עובדים ולקוחות מעבר לגבולות המדינה, גם בהקשר התרבותי. למידה ופיתוח יכול להיות שונים ממדינה אחת לאחרת. המיומנויות וכישורי התפקידים צריכים להשתפר ולהתחדד באופן תמידי בארגון.

תיאום ושיתוף פעולה

בחברה גלובלית מוכרחים תיאום ושיתוף פעולה יעילים. העובדים חייבים להיות מסונכרנים בפרויקטים שלהם עם עובדים במדינות אחרות, והם חייבים לשתף פעולה על בסיס קבוע. זה הופך לקשה יותר כאשר ישנן שפות שונות, הבדלי שעות ומרחקים ארוכים.

שימור עובדים

השמירה על כישרונות היא קריטית בכל חברה, האנשים בארגון שנחשבים לכישרון על, הם האנשים שעושים את ההבדל. זה לא תמיד מנהל או יועץ בכיר, זה יכול להיות עובד מצוות ה- IT, מכוח המכירה הישירה, מנהלי חנות, או אנשי המחקר והפיתוח. האתגר הוא לשמור על כישרונות אלו בחברה ובכל מדינה ישנן דרכים אחרות ושונות לשימור עובדים.

שיתוף ידע מעבר לגבולות

ניהול ידע ושיתוף ידע חשובים מאוד, במיוחד בחברה המבוססת על ידע. השימוש בכל הכלים לשיתוף פעולה ושיתוף הוא חיוני. בניית מסדי נתונים שיכולים להיות משותפים בענן חשובה מאוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה