אימון נגד בריונות במקום העבודה

אימון נגד בריונות במקום העבודה

מדוע מקומות עבודה היום מוכרחים ליישם אימון נגד בריונות וכיצד לעשות זאת?

שיתוף
בריונות במקום העבודה

בריונות במקום העבודה

למרבה הצער, כל מה שאנחנו צריכים לעשות כדי להבין את השכיחות של בריונות במקומות עבודה ברחבי העולם, הוא לצפות בחדשות.

על פי הלשכה הפדרלית לחקירות בארה"ב (FBI), למעלה משני מיליון עובדים הופכים לקורבנות של אלימות במקום העבודה מידי שנה, החל מהטרדות מילוליות ועד לתקיפה. רובם המכריע של האירועים לא דווחו על כך מתוך מבוכה, פחד מתגובה או פשוט כיוון שהעובדים לא ידעו שהיה עליהם לדווח על התקרית. ארגונים צריכים לטפל בבעיה זו באמצעות הכשרה.

מהי בריונות במקום העבודה?

משרד המשפטים האמריקאי מגדיר אלימות במקום העבודה כ"אלימות לא-פתאלית (אונס / תקיפה מינית, שוד ותקיפה חמורה ופשוטה) נגד עובדים בגיל 16 ומעלה שהתרחשו בזמן שהיו בעבודה או בתפקיד".

ל- 70% ממקומות העבודה בארה"ב אין תוכנית פורמלית לטיפול באלימות במקום העבודה, ורק 4% ממקומות עבודה בארה"ב למעשה מספקים הכשרה במקום העבודה הקשורה לאלימות על פי הלשכה האמריקנית לסטטיסטיקה של עבודה (BLS).

אילו סוגים של פעילויות יכולים ארגונים לעשות כדי לצמצם את מספר מקרי אלימות במקום העבודה?

המרכיבים הבסיסיים של תוכנית מקיפה למניעת אלימות במקום העבודה כוללים:

בדיקות רקע על כל המועמדים – יש עשרות חוקים ספציפיים למדינה המסדירים סוגים מסוימים של הרשעות, כגון החזקת כמויות קטנות של מריחואנה, גניבות ואלימות.

ניטור של עובדים חיוני כדי לזהות בעיות לפני שהן מתעוררות במקום העבודה. ניתן גם להציב בבניין מצלמות מעקב.

לספק מידע חיוני – המידע החיצוני יכול להיות מועבר ע"י מדריך מנוסה ומאמן לתחום שיעביר הכשרה לגבי גבולות במקום העבודה, כיצד לזהות בריונות ומה לעשות כדי לטפל בכך.

ביצוע חקירות נאותות של תקריות במקום העבודה.

דיסציפלינה עקבית ויעילה המפחיתה את האיום של תקריות עתידיות מאותו אדם – סיום עבודה עשויה להיות ההחלטה הנכונה, במקרים מסוימים.

אימון שוטף ותרגול כדי להבטיח שכל העובדים יודעים מה הם אמורים לעשות במקרה של בריונות במקום העבודה, כיצד להגיב לתוקף, מתי ולמי לדווח.

כולם צריכים לקבל הכשרה בנושא, כיוון שכולם צריכים להיות מודעים לסכנות וכיצד לזהות סימני אזהרה. המנהלים צריכים גם לקבל רמה גבוהה של אימונים כדי להדגיש את תפקידם, ואת הסיכון האישי הפוטנציאלי שלהם, במניעת אלימות במקום העבודה.

בעוד אנחנו מדברים על אימון במקום העבודה, מה הן המטרות החשובות ביותר שארגונים צריכים לטפל בהן?

יש להקנות לעובדים בטחון כי עליהם לדווח במקרים של נושאים הקשורים לאלימות או יכולים להוביל לה. חשוב לתת דוגמאות לאלימות הנפוצה ביותר במקום העבודה.

יש לבצע תרגול עם העובדים עבור תרחישים נפוצים. חשוב לאפשר לעובדים לשאול שאלות רבות בנושא ולהשיבן- לצורך כך ניתן להיעזר בעו"ד מומחה בתחום שיגיע למקום העבודה ויספק הסברים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה