שיתוף

תקשוב, חברת מוקדי השירות (call center) הגדולה בישראל, מגייסת מאות עובדים מידי חודש. אתגרי הגיוס הגדולים בחברה יצרו תהליכים פנימיים מרתקים שסוחפים את הארגון כולו. כאשר חברה שמעסיקה אלפי עובדים מגייסת יחד, נוצרים 'מכפילי כוח', והתוצאות הן בהתאם", אומרות מורן גושן יוסף, מנהלת פיתוח ארגוני בחטיבת משאבי אנוש בתקשוב, ומיכל עבדי, מנהלת הגיוס הארצית בתקשוב, בשיחה לקראת הרצאתן המשותפת בכנס הגיוס שיתקיים ב-21 באוקטובר בכפר המכביה.

מורן גושן יוסף ומיכל עבדי מחברת תקשוב"ההרצאה שלנו בכנס הגיוס תציג את התפיסה ואת מודל העבודה אשר חוללו את השינוי והפכו את תקשוב לארגון בו כולם (עובדים ומנהלים כאחד) הם 'סוכני גיוס'".

מה מייחד אתכם בתקשוב?

"אנחנו מגייסים בכוחות  פנימיים בלבד. גיוס הינו חלק ממחלקת משאבי אנוש בארגון:

  • המבנה הארגוני מותאם לביזור הגיאוגרפי ולשוני בין האתרים.
  • צוות המראיינות הטלפוניות מונה 12 מראיינות ייעודיות לכל אתר.
  • יש לנו 25 צוותי גיוס הפרוסים בכל הארץ, ומהווים חלק ממטה האתר.
  • גיוס כ'שותפים עסקיים'.
  • צוותי הגיוס מחוברים ליעדים העסקיים של החברה.

"הקו המנחה הוא, שהמשאב העיקרי שלנו הם העובדים, ומכאן הגיוס יכול להשפיע על הרווחיות של החברה, ועל שביעות רצון הלקוחות".


עוד בנושא זה ובמגוון רחב של נושאי גיוס נוספים, תוכלו לשמוע בכנס הגיוס שיתקיים ב-21 באוקטובר בכפר המכביה


מה לגבי חווית העובד בתקשוב?

"חווית העובד היא חלק מאסטרטגיה שמייצרת 'סוכני גיוס'. הקו המנחה שלנו בתקשוב הוא לייצר חווית עובד מתוך הבנה שעובד אשר נהנה בעבודתו, ומרגיש משמעותי, מחובר ומאמין בארגון ובמנהלים, יישאר בארגון לאורך זמן, יהפוך לשגריר של החברה ויביא איתו חברים ובני משפחה לעבוד אצלנו. מכאן, שיטת החבר מביא חבר הוכחה כערוץ גיוס האפקטיבי ביותר לארגון".

איך אתם מיישמים את שיטת החבר מביא חבר בפועל?

"שיטת החבר מביא חבר פועלת באופן שוטף בכל אתר ואתר, ומונעת על ידי תחרות נושאת פרסים בין נציגים, מנהלים וצוותים. המבצעים סביב שיטת החבר מביא חבר הם אטרקטיביים כדי שיוכלו להמשיך ולהניע את העובדים להיות 'סוכני גיוס'. עם צורות התגמול ניתן למנות: טיסות לחו"ל, שוברי פינוק, בונוס לשכר, מתנות ייחודיות ומותאמות לאוכלוסייה הספציפית".

איך מתבצע גיוס שותפים עסקיים?

"הנוכחות של צוותי הגיוס בכל אתרי תקשוב בארץ, הפכה את צוותי הגיוס לחלק ממטה האתר, ומכאן החיבור המשמעותי לשטח. אנשי הגיוס עובדים בתוך המוקדים, מאזינים וחווים את חווית העובד, ומתוך ההכרות העמוקה והחיבור לארגון, למנהלים ולעובדים הם הופכים לשותפים עסקיים שנושאים בנטל האחריות על תרומתו העסקית של הגיוס לרווחיות והצלחת הארגון.

"בשנים האחרונות אימצנו מודל חדש, שמייצר שיתוף של המנהלים התפעוליים בשלבי הגיוס, מנהלי צוותים\מוקדים ופרויקטים, לוקחים חלק בימי ההתרשמות, ראיונות אישיים וסימולציות, כדי ששני הצדדים (גיוס ותפעול) יכירו מקרוב את האתגרים זה של זה ויוכלו לעמוד במשימת הגיוס ביחד ובהצלחה".

איך מתבצעים שיתופי הפעולה עם רשויות מקומיות ועמותות?

"כדי לאפשר לארגון להינות גם מגיוון תעסוקתי שאנחנו מאמינים בו כל כך, בצד שיטת חבר מביא חבר, אנחנו גם מגייסים באמצעות שיתוף פעולה פורה עם הרשויות המקומיות, מרכזי צעירים ועמותות מקומיות וארציות. לאורך השנים יצרנו מערכות אמון ועזרה הדדית עם גופים אלה, כשהתוצאה היא WIN WIN, כולם יוצאים מרווחים".

אילו עוד שיטות גיוס אתם מיישמים בתקשוב?

"אנחנו משתתפים בירידי תעסוקה, מקיימים סיור של הרשויות והעמותות באתרי תקשוב, ומפגשי חשיבה משותפים. כל אלה  מאפשרים לנו להינות מהתיווך של אלו, ולגוון את אוכלוסיית העובדים בתקשוב, הכוללת גם עובדים עם מוגבלויות, חרדים, עובדים מהמגזר הערבי, אימהות חד הוריות ועוד. בהרצאה נציג את הדברים בפירוט וננסה לתת לבאי הכנס ליהנות מחוויית הגיוס אצלנו בתקשוב".

תוכלו לפגוש את מורן גושן יוסף ומיכל עבדי בכנס הגיוס שיתקיים ב-21 באוקטובר בכפר המכביה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה